Tran tips

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Nå har lille loffen blitt 4 uker og det er påtide å begynne med tran. Jeg kjøpte inn sånn "min første tran" fra apoteket og sånne "easy tran" sprøyter.

Likevel så bare spytter hun ut alt sammen og tranen renner nedover kinnene hennes (klærne er godt tildekket). Det blir et skikkelig gris og alt lukter tran etterpå...blææk!! :depressed::yuck:

Hvordan gir dere tran? Noen lure tips?

Vi gir tranen mens han er naken, men tips for å få de til å svelge har jeg ikke. Lillegutt synes ikke det smaker godt og prøver bare spytte ut :rolleyes:

Jeg tror vi bare går rett på d-dråper denne gangen. Prøvde tran med førstemann, da begynte han å gulpe, alle klærne stinket tran (selv om han gjerne gulpet en time senere) og vi fikk ikke bort lukten :/ Gidder ikke det styret en gang til!

Droppet tran denne gangen også. D-vitamin-dråper her.

Vi begynte med multivitamin på sykehuset og inkluderer nå også tran og jern.

Vi har også sprøyter, men kjøpte 100 stk 2,5ml for 79 i stedet for de du nevner.

Han får gjerne først litt multivitamin, deretter tran og så vitamin igjen. Det går egentlig helt greit. Men i flere omganger. Han har ikke spyttet ut noe, mulig han bare ikke vet hvordan han gjør det. .. ;)

Dropper det og tar D- vitamin dråper heller. Dårlig erfaring med de to første. Stygge merker på klær. Spesielt om de gulpet opp tran :p

Men nå var ikke det du spurte om :p så ingen tips! ;)

Har 3.gulpebaby og går rett på D-vitdråper. Ikke bare klærne til barna som lukter når de gulper tran, men mine klær og. Vanskelig å få vekk lukta.

Ok.. Så jeg ga tran i 3 dager så ga jeg opp.. Hele jenta luktet tran, kinnene som jeg nusser på stinker tran.. Så vi dro og kjøpte d vit dråper i dag

Det er jo bare dumt at hun da ikke får i seg omega 3 :/

Hvis dere ammer kan jo dere ta omega 3, den går jo over i melken. Og så gi baby d-dråper. Fikk ihvertfall beskjed om det på helsestasjon her

Her blir det d-dråper [emoji6] ikke noen god erfaring med tran og baby [emoji13]

Jeg hadde så dårlig erfaring med å gi dette sist. Satt seg godt i klær, ble bare spyttet ut og hun brakk seg som bare det, så jeg ga blaffen i hele tranen til slutt. Ble D-vitamin dråper som jeg klarte å få i henne.
Og hun er frisk og rask den dag i dag :)

Jeg hadde så dårlig erfaring med å gi dette sist. Satt seg godt i klær, ble bare spyttet ut og hun brakk seg som bare det, så jeg ga blaffen i hele tranen til slutt. Ble D-vitamin dråper som jeg klarte å få i henne.
Og hun er frisk og rask den dag i dag :)

Ja d vitaminet er jo det viktigste.
Jeg ga tran i 3 dager før jeg ga opp og klarte på den korte tiden å ødelegge noen klær og gulpekluter med ekkel tranlukt. I tillegg luktet hele baby av tran...

Æsj for noe svineri :P

Ja d vitaminet er jo det viktigste.
Jeg ga tran i 3 dager før jeg ga opp og klarte på den korte tiden å ødelegge noen klær og gulpekluter med ekkel tranlukt. I tillegg luktet hele baby av tran...

Æsj for noe svineri :p
Svineri ja... det er helt klart. Er sikkert en grunn til at jeg ikke er noe fan av tran... mamma ga nok ikke meg så mye av det heller :P
Skjønner barna godt jeg... bare lukte gir meg brekningstendenser.

Svineri ja... det er helt klart. Er sikkert en grunn til at jeg ikke er noe fan av tran... mamma ga nok ikke meg så mye av det heller :p
Skjønner barna godt jeg... bare lukte gir meg brekningstendenser.

Jepp... Jeg har aldri smakt tran jeg :P nektet plent da jeg var liten. Og har alltid tatt kapsler da jeg ble større

Jepp... Jeg har aldri smakt tran jeg :p nektet plent da jeg var liten. Og har alltid tatt kapsler da jeg ble større
Fikser ikke kapslene heller jeg... går å småraper/gulper tran av de også.... men funnet noe som funker nå. Det er tran det og, men er med sitron og smaker som flytende fox, DEN får jeg i meg uten at det blir slike plager etterpå. Tror den heter Omega Splash fra Møllers :)Bare synd den koster litt

Vasket en klut med trangris sammen med masse håndklær og kluter. Etter en runde i tørketrommelen lukter ALT tran. Til og med badet stinker. Og samboer nektet å gi opp traneventyret. Bah, den lukten :yuck:

Lille her regelrett kastet opp... Så blir d-vitamindråper her oxo.

Kommer nok også til å bruke d-dråper nå i starten pga gulp..

Men sånn fremover, så bruker vi nok denne. Storebror på 2 elsker den; henter selv i kjøleskapet hver morgen :)
eb4faa17f2d6a37f40d77ae6b6b2f624.jpg

Vasket en klut med trangris sammen med masse håndklær og kluter. Etter en runde i tørketrommelen lukter ALT tran. Til og med badet stinker. Og samboer nektet å gi opp traneventyret. Bah, den lukten :yuck:

Ja det har skjedd her og...også gulpet hun ned i babynestet, og nå stinker det tran også. Vi ga tran i 3 dager og det førte virkelig til et lite helvete!

Aldri mer tran!!!!! :P

Back
Topp