*irritert* Stebarn!

Status
Stengt for ytterligere svar.

sukkersøtdetermeg

Glad i forumet
Er det lov å si at jeg er ganske veldig overdramatisk DRITTLEI akkurat i dag? (Av mine stebarn...?)

De bor her 50% av tiden og 50% hos moren sin,... tidligere følgte ikke moren dem opp på noen som helst måte, de gikk helt på egen styring der borte... hver gang vi prøver å ta opp en ting sier hun ja, men det skjer ikke en dritt.

Nå derimot har hun funnet seg en type og bor i lag med ham, vi synes det er kjempebra fordi det er mer stabilt og positivt for barna å være hos henne. Men NÅ smører hun niste til gutten, dekker på, dekker av, pakker gymtøy, pakker ut gymtøyet, henter alt skittentøyet på rommet dems og vasker og legger inn i skapet, hun gjør ABSOLUTT ALT for dem... 

Så når de er her så er de jo ikke interesserte i å pakke gymtøyet selv en gang, hvis de skal pakke selv bare utsetter de det til det er for sent eller de ender opp med å ikke gidde å finne gymskoene for da må de ned 2 etasjer eller tiltak å gå inn på badet å hente håndkle, også slipper de jo gym da...  hvis jeg spør de fint 10 ganger om å pakke gymtøyet skjer det jo ikke en dritt !

Barna er forresten 10 og 12 år. I går spurte jeg han på 12 om å pakke gymtøyet, det ble ORAMA skrik for det ville ikke han, jeg fant nye sengklær til han på 10 og ba han skifte på sengen sin, det bler orama skrik for han kunne jo ikke det, han skulle ikke prøve en gang. (Jeg vet jo de kan, de har jo vært flinke til dette tidligere. I tillegg pleier jeg ofte å skifte på sengen for dem, men synes ikke det er greit at hvis jeg en gang i blant forventer at de skal gjøre det selv så svarer: NEI, jeg vil flytte til mamma, mye bedre der. Jeg hører ikke på dere, bryr meg ikke om hva dere sier og mener, må bare gi meg spilleforbud, jeg driter i det. Jeg gidder ikke!)

I tillegg skulle han eldste få en dyr ting av moren og stefaren, da skulle han andre få en en annen dyr ting (over 10 000 kr) for å veie opp for dette, i tillegg skulle han som får den minst dyre tingen få noen tusenlapper slik at det ble nøyaktig samme sum. Gubben hadde liggende en gammel men dyr telefon her som ikke var i bruk vi tenkte å gi den til han minste da siden han har en helt ubrukelig mobil..  nei, hva hendte da? Han eldste ble sint, det var jo FEIGT!

Jeg skjønner ikke hvordan de har endet opp slik, de var ikke slik før. Vi forklarte jo til han eldste da at jamen er det ikke dumt at vi har en god mobil liggende også skal ikke broren din få lov til å bruke den? Forskjell vil det være av og til, du har fått nye mobiler flere ganger, det har aldri lillebroren din fått.

*SUKK*

Dette ble langt, beklager... 

Høres ikke enkelt ut! Vil tro dette er en reaksjon på alle endringene som skjer i det andre hjemmet, og de benytter sjansen til å teste dere. Er nok forvirrende for ungene at mora plutselig har endret seg og alle rutinene (eller mangel på rutiner). Er ikke brått sikkert at mor orker å fungere som tjener for dem veldig lenge heller...
Unger kan være ganske utspekulerte, og de veit nok å utnytte situasjonen max.
Anbefaler dere å stå på krava, og gi ungene gode opplevelser og samtaler sammen med dere! I det lange løp vil det være mer verdt enn å få alt man peker på!

Lykke til

Merrymon skrev:
Høres ikke enkelt ut! Vil tro dette er en reaksjon på alle endringene som skjer i det andre hjemmet, og de benytter sjansen til å teste dere. Er nok forvirrende for ungene at mora plutselig har endret seg og alle rutinene (eller mangel på rutiner). Er ikke brått sikkert at mor orker å fungere som tjener for dem veldig lenge heller...
Unger kan være ganske utspekulerte, og de veit nok å utnytte situasjonen max.
Anbefaler dere å stå på krava, og gi ungene gode opplevelser og samtaler sammen med dere! I det lange løp vil det være mer verdt enn å få alt man peker på!

Lykke til

Er egentlig enig i alt her.. Tenker at du og din mann må stå på krava og gjøre som dere alltid har gjort. 
Lykke til :)

Det er det som er ulempen med å ha to hjem. Dere får ikke gjort noe med hvordan omsorgen utfylles i det andre hjemmet, kun deres eget. Unger er utspekulerte til tusen. Er selv skillsmissebarn og husker hvordan jeg spilte mine foreldre opp mot hverandre...
Det eneste dere kan gjøre, er å holde fast på at "sånn er det hos oss"- Hos mamma gjelder hennes regler, dette fordi at mennesker er forskjellige. Prøv å vinkle det positivt istede for negativt, så ikke ungene bruker det i mot dere igjen.
Si til barna at de får det beste av to verdner, selv om dere ikke nødvendigvis er enige. Men vær klare på at dere må ha det sånn hos dere, for da fungere samlivet mellom barn og voksen best.
Jeg vet det er vanskelig, har selv ett barn som bruker 1-2 uker på å snu etter samvær med far. Men her er det bare samvær 1-2 ganger pr år. Tenkt så slitsomt det er for disse barna også, som skifter miljø hver uke. Den er mye følelser rundt disse byttene. For all del, aldri snakk negativt om deres mor og hennes oppdragelsesmetoder overfor barna. Det vil skape enda mer utrygghet og motvilje mot dere

Ungene tester grenser hos dere, nå siden mor har endret seg! Forklar at hos pappa og deg har dere fortsatt de samme reglene som før, og sånn er bare det. Hos mamma har dere hennes regler og følge. Og være foreldre er alt annet enn lett har jeg erfart, har ikke så gamle barn som dere, men har måtte svele en del kameler gjennom de siste 5 årene kan man siAlt er ikke bare sort eller hvitt i noen tilfeller...

mammatil2prinsesser&1prins skrev:
Ungene tester grenser hos dere, nå siden mor har endret seg! Forklar at hos pappa og deg har dere fortsatt de samme reglene som før, og sånn er bare det. Hos mamma har dere hennes regler og følge. Og være foreldre er alt annet enn lett har jeg erfart, har ikke så gamle barn som dere, men har måtte svele en del kameler gjennom de siste 5 årene kan man siAlt er ikke bare sort eller hvitt i noen tilfeller...

sign

klem til deg og lykke til!
og j

Det er ikke lett med stebarn. Selv når jeg og pappaen til stebarna mine fikk vår egen baby. Kunne jeg velge vekk stebarna og aldri truffet den så ville jeg det. Men da hadde jeg også gått glipp av en flott mann og verdens beste baby. Man må nok ta det dårlige med det dårlige....

Det er ikke lett med stebarn. Selv når jeg og pappaen til stebarna mine fikk vår egen baby. Kunne jeg velge vekk stebarna og aldri truffet den så ville jeg det. Men da hadde jeg også gått glipp av en flott mann og verdens beste baby. Man må nok ta det dårlige med det dårlige....
Hvorfor svare på en 5 år gammel tråd?

du drar opp en 5 år gammel tråd for å si det?

Stakkars stebarnet ditt, som har wn bonus mamma som føler det sånn.. Du burde kanskje funnet deg en mann uten bandasje og startet på nytt med det i steden??

Huff for en stygg ting å si[emoji15]

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp