Puppenekt

håperpånr4

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Augustbarna2024
❁ Juliskatter 2026 ❁
Åååå! Jeg må bare lufte litt frustrasjon...[emoji24]

Lille på 6,5 uke får for seg å nekte pupp enkelte ganger på dag og kveld.
Han spiser som regel hver 2,5-3 timer.
Han virker sulten og tar tak i puppen, men slipper den samtidig som han hyler og vrir seg unna.
Dette skjer da gjerne når utdrivningen setter i gang, men det hjelper heller ikke å vente til den er ferdig og så koble på.
Jeg skjønner ikke hvorfor han skal være sånn [emoji29] Ammet storebroren uten problemer!

Jeg mistenkte overproduksjon grunnet lav vektoppgang, hosting, melk som renner ut munnviken, kaving og masse gulp. Har prøvd intervall amming og det har redusert melkemengden nå iforhold til i starten, men uten effekt på ammenekten.

Kjenner noen dette igjen eller har tips??

Last edited:
Storebror hadde noen slike episoder, gikk over. De gangene han holdt på sånn, bare slutta jeg å tilby pupp og ruslet litt med han og prøvde igjen senere. Sørge for at de er helt rolige, tørre og fornøyde, da er terskelen for vræling litt høyere :p

Storebror hadde noen slike episoder, gikk over. De gangene han holdt på sånn, bare slutta jeg å tilby pupp og ruslet litt med han og prøvde igjen senere. Sørge for at de er helt rolige, tørre og fornøyde, da er terskelen for vræling litt høyere :p
Hvor lang tid kunne det gå fra forrige amming til han godtok pupp igjen? Nå er det 4 timer siden sist og han er helt umulig [emoji24] Han har tørr bleie..

Hvor lang tid kunne det gå fra forrige amming til han godtok pupp igjen? Nå er det 4 timer siden sist og han er helt umulig [emoji24] Han har tørr bleie..

Tja 4-6t. Blir det helt krise får du pumpe eller gi litt mme på kopp om han ikke tisser. Men det gir seg nok snart [emoji4] Om det har holdt på lenge ville jeg fått han sjekket for sopp/trøske. Det kan ofte være en årsak til at babyer vegrer seg for å die.

Åååå! Jeg må bare lufte litt frustrasjon...[emoji24]

Lille på 6,5 uke får for seg å nekte pupp enkelte ganger på dag og kveld.
Han spiser som regel hver 2,5-3 timer.
Han virker sulten og tar tak i puppen, men slipper den samtidig som han hyler og vrir seg unna.
Dette skjer da gjerne når utdrivningen setter i gang, men det hjelper heller ikke å vente til den er ferdig og så koble på.
Jeg skjønner ikke hvorfor han skal være sånn [emoji29] Ammet storebroren uten problemer!

Jeg mistenkte overproduksjon grunnet lav vektoppgang, hosting, melk som renner ut munnviken, kaving og masse gulp. Har prøvd intervall amming og det har redusert melkemengden nå iforhold til i starten, men uten effekt på ammenekten.

Kjenner noen dette igjen eller har tips??
Har du sjekket for stramt tungebånd? Alle "symptomene" kan være forenelig med det hvertfall..

Håper det løser seg for dere:happy:

Hjelper det å legge til i tvillingstilling eller annen ammestilling?

Jeg vil anbefale deg å kontakte ammehjelpen, de er flinke til å finne løsninger på slike problemer.

Back
Topp