Søvn på dagtid

Men legger du babyen og går??? Finner h*n søvn selv?!
Hadde jeg gjort d, så hadde det vært skikkelig panikkhyl etter 30 sekunder!!!! Her ligger jeg og ammer han i søvn! Sjelden han er trøtt før kl 21.30!
Ja, legger han i senga , men jg går aldri før han sover. Han smokker, så den hjelper han og sovne. Noen ganger går det og noen ganger må jeg ta han opp å vugge han.
 
Hun sover mer enn hun er våken.

På formiddagen sover hun gjerne 4-5 timer sammenhengende.

Skikkelig sovebaby! Men har litt å ta igjen etter de 2 første månedene med kolikkgråt på kveld/natt :p
Det høres deilig ut med 4-5 timer.
Godt at kolikkgråten har gitt seg
 
Lille vår på 6 mnd sover nå 2 lurer om dagen den første sover hun gjerne i 2 timer men lur nr 2 kan være alt fra en halvtime til 1 og en halv time.

Nå i natt var første natta hu sov mer sammenhengende da jeg la hu i 8 tia på kvelden, hu våkna rundt 10-11 tiden å fikk pupp så la jeg henne igjen, våknet av at hu begynte å skrike å prøvde å gi hu pupp men det ville hu ikke ha så måtte jeg lete fram sutta som sprellmakken hadde rota vekk i søvna, poppa den inn å hu sovna :) dette skjedde en gang til å hu sovna igjen, så sto vi opp i 8 tiden på morgenen:)
 
Lille vår på 6 mnd sover nå 2 lurer om dagen den første sover hun gjerne i 2 timer men lur nr 2 kan være alt fra en halvtime til 1 og en halv time.

Nå i natt var første natta hu sov mer sammenhengende da jeg la hu i 8 tia på kvelden, hu våkna rundt 10-11 tiden å fikk pupp så la jeg henne igjen, våknet av at hu begynte å skrike å prøvde å gi hu pupp men det ville hu ikke ha så måtte jeg lete fram sutta som sprellmakken hadde rota vekk i søvna, poppa den inn å hu sovna :) dette skjedde en gang til å hu sovna igjen, så sto vi opp i 8 tiden på morgenen:)
Det er håp med tiden:) Og hurra for ei hel natts søvn!!!!!
 
På dagtid blir det to til tre lurer på en halv til en og en halv time. Rundt klokken fem begynner kveldsuroen. Vi tar på pysj og begynner leggingen i seks-syvtiden. Hun kan ikke være i stua selv om lyset er av og det er stille, der bare skriker hun og tar ikke puppen. Roer seg mer på soverommet. Prøver på legging til kl 19, men varierer alt fra 18.30 til 21.00 før hun faktisk sovner. Ammer henne i søvn i senga vår og legger henne over i sin seng. Hun sover frem til 24/01, får mat i vår seng, tilbake til sin seng hvor hun sover mellom to og fire timer til. Ny runde med mat hos oss og tilbake til sin seng, sover en time eller to til der. Neste gang hun våkner blir hun i vår seng, da sover og spiser hun mye om hverandre. Pludrer litt i åtte-/halv ni-tiden før hun fortsetter med soving/spising frem til ti/elleve, så kanskje ikke så rart det ikke er mye dagsoving
 
Vi sliter litt med dagsovinga, mye oppvåkninger og hun vil helst ikke sove. Virker som hun kjemper imot. Men vi prøver på å lære å sovne av seg selv, og håper det hjelper på. Hun sover i vogna på dagen i lyst rom (i gangen) eller på trilletur.
Hun våkner 07, sover ca 08-09, så en halvtime fra ca 10-10:30, så 12-15 (denne kan være noe avbrutt med bleieskift og er denne vi sliter mest med, og hun blir overtrøtt om vi ikke passer på), hvis vi klarer, en ca 40 minutters rundt klokka 18, og så vil hun i seng ca kl 20. Hun har fått velge rutinene sine selv.
 
Back
Topp