Søvn på dagtid

Her sovner mini ca 20 tiden å sover til i 5 tiden. For så å sove til ca 8:) men på formiddagen er det 2 blunder på ca 40 min, lengre om jeg triller tur, å en lengre blund på ettermiddagen:)
 
Sover KUN med puppen i munnen - Både dag og natt !! Jeg må ligge med henne for at hun skal sove. Dersom jeg sniker meg ut er det snakk om max 30 m soving alene!
For ikke gjort noen ting .
Av og til rekker jeg ikke å tisse eller spise fordi hun må ha pupp i munnen og meg ved siden av under søvnen hele tiden.... har jeg gjort noe galt for at hun er på den måten , tenker jeg av og til ? Hva gjør de andre mødrene der babyene sover alene i sengen sin i 2-3 timer ..? Er det min feil på en eller annen måte ?

Overhodet ikke din feil. Det handler om flaks og uflaks, evt litt genetikk.. Vi har hatt det sånn med begge. Det føles urettferdig men sånn er det bare. Prøv å legg ungen for seg selv om natten sånn at du får litt fred da. Vår har litt etter litt lært seg å sove alene noen timer i strekk om natten men ikke på dagen.
Virker ungen sensitiv på lyder og inntrykk? Les om high need babies på nettet. Vi har barn som er sensitive for alt rundt seg og har hatt vansker med å «skru av» når de har fått nok stimuli. Hvis det er noen trøst så blir det bedre etterhvert! Vår treåring er nå veldig enkel å ha med å gjøre, ganske moden for alderen, omsorgsfull og oppegående på alle vis. Men travelt med sensitive babyer som ikke sover!
 
Overhodet ikke din feil. Det handler om flaks og uflaks, evt litt genetikk.. Vi har hatt det sånn med begge. Det føles urettferdig men sånn er det bare. Prøv å legg ungen for seg selv om natten sånn at du får litt fred da. Vår har litt etter litt lært seg å sove alene noen timer i strekk om natten men ikke på dagen.
Virker ungen sensitiv på lyder og inntrykk? Les om high need babies på nettet. Vi har barn som er sensitive for alt rundt seg og har hatt vansker med å «skru av» når de har fått nok stimuli. Hvis det er noen trøst så blir det bedre etterhvert! Vår treåring er nå veldig enkel å ha med å gjøre, ganske moden for alderen, omsorgsfull og oppegående på alle vis. Men travelt med sensitive babyer som ikke sover!
Tuuuusen takk for fine ord og mye info og tips
 
Sover KUN med puppen i munnen - Både dag og natt !! Jeg må ligge med henne for at hun skal sove. Dersom jeg sniker meg ut er det snakk om max 30 m soving alene!
For ikke gjort noen ting .
Av og til rekker jeg ikke å tisse eller spise fordi hun må ha pupp i munnen og meg ved siden av under søvnen hele tiden.... har jeg gjort noe galt for at hun er på den måten , tenker jeg av og til ? Hva gjør de andre mødrene der babyene sover alene i sengen sin i 2-3 timer ..? Er det min feil på en eller annen måte ?

Nei, nei, nei!!! Altså, nei du gjør ikke noe galt :) Dette er min nr. 3 og alle har vært svært kontakt krevende babyer. Det er først denne gangen jeg klarer å bare nyte hun lille fordi jeg vet det går over og blir ganske bra etterhvert, om jeg må si så selv :p Men at det er krevende og tidvis frustrerende er det nok...
 
Her er det ikke noe spesielt system enda, annet enn at hun må sove på meg.
 
What? Jeg hadde gått på glødende kull for å sove såpass sammenhengende! Her legges det 19-20, hun våkner etter 1 time og hyyyyler til hun sovner av utmattelse sånn 21.30-22 ish. Så våkner hun for mat mellom 23 og 24, og videre hver 2.time HELE natta.

Bare jeg som ikke klarer å legge meg til en vettu tid [emoji23]
 
Sover KUN med puppen i munnen - Både dag og natt !! Jeg må ligge med henne for at hun skal sove. Dersom jeg sniker meg ut er det snakk om max 30 m soving alene!
For ikke gjort noen ting .
Av og til rekker jeg ikke å tisse eller spise fordi hun må ha pupp i munnen og meg ved siden av under søvnen hele tiden.... har jeg gjort noe galt for at hun er på den måten , tenker jeg av og til ? Hva gjør de andre mødrene der babyene sover alene i sengen sin i 2-3 timer ..? Er det min feil på en eller annen måte ?

Jeg har sittet med akkurat de samme tankene som deg! Skjønner ikke at noen kan være så heldige, og har ofte lurt på hva jeg gjør galt. Store deler av dagene her går bort til å prøve å få barnet til å sove for å unngå at hun blir overtrøtt. Får ikke gjort noen ting her, utenom de timene pappaen er hjemme... spiser mikro-oppvarmet mat rett fra tupperware-boksen med gårsdagens rester, ammer, underholder barnet til gjespene kommer, prøver å få barnet til å sovne og prøver å la barnet forbli sovende i lengre enn 10 minutter av gangen.

Noen barn har rett og slett større behov for mer nærhet enn andre, og lengre enn andre. Jeg har følt at "alle" andre legger barna sine mellom 19-20 og at de sover frem til morgenen, med noen måltider i løpet av natten. Og at de sover godt og lenge når de sover på dagtid. Virker som de bare legger de ned, "gir smokken" også er alt greit.

For noen er det "så enkelt", men langt fra alle har det sånn! Samtlige av de andre mødrene i barselgruppen min får heller ikke lagt barna før de legger seg selv og kan tilby pupp i munn og tilklistret kropp. Det er kjempefrustrerende og slitsomt, men man får prøve å trøste seg med at det heldigvis er en periode! For min del hjalp det også veldig å få høre at det ikke bare var meg og min baby. :)
 
Jeg var B menneske, men nå legger jeg med frivillig 21.30, av og til tidligere også for å få med meg det gode sovestrekket til minisjefen:sleep011

Jeg er så avhengig av å ha noen timer med Netflix serier og litt alenetid etter hele dagen hvor lillegutt nekter å sove på dagtid [emoji23] blir vel mer rutiner på både meg og han etterhvert. Er ny i gamet begge to enda :D haha. Men nyyyyter hvert sekund han sover på natt. Så får jeg heller tåle litt på dagtid
 
Jeg har sittet med akkurat de samme tankene som deg! Skjønner ikke at noen kan være så heldige, og har ofte lurt på hva jeg gjør galt. Store deler av dagene her går bort til å prøve å få barnet til å sove for å unngå at hun blir overtrøtt. Får ikke gjort noen ting her, utenom de timene pappaen er hjemme... spiser mikro-oppvarmet mat rett fra tupperware-boksen med gårsdagens rester, ammer, underholder barnet til gjespene kommer, prøver å få barnet til å sovne og prøver å la barnet forbli sovende i lengre enn 10 minutter av gangen.

Noen barn har rett og slett større behov for mer nærhet enn andre, og lengre enn andre. Jeg har følt at "alle" andre legger barna sine mellom 19-20 og at de sover frem til morgenen, med noen måltider i løpet av natten. Og at de sover godt og lenge når de sover på dagtid. Virker som de bare legger de ned, "gir smokken" også er alt greit.

For noen er det "så enkelt", men langt fra alle har det sånn! Samtlige av de andre mødrene i barselgruppen min får heller ikke lagt barna før de legger seg selv og kan tilby pupp i munn og tilklistret kropp. Det er kjempefrustrerende og slitsomt, men man får prøve å trøste seg med at det heldigvis er en periode! For min del hjalp det også veldig å få høre at det ikke bare var meg og min baby. :)

Dette var nesten skummelt - for disse setningene dine : "spiser mikro-oppvarmet mat rett fra tupperware-boksen med gårsdagens rester, ammer, underholder barnet til gjespene kommer, prøver å få barnet til å sovne og prøver å la barnet forbli sovende" ER MEG , haha:))) du beskrev akkurat nøyaktig dagene mine ))) stay strong , sister <3
 
Her er d ingen rutiner på søvn enda!
I dag sov vi til kl 9.40, men ikke sovet godt i natt, han har tullet en del, vært mye urolig i søvne! Så godt at han slo til og sov lenge! Så sovnet han nå kl 11.30, sover da i min seng med min pupp i munnen sin! Frimerkebaby er gøy [emoji23] han våkner nok innen noen minutter, sover sjelden mer enn 1 time.
Neste lur varer gjerne i 2 timer, og så en powernap igjen rundt kl 18/19-ish, før han sovner for natta engang mellom kl 20-21.30.

Jeg er rent misunnelig på dere som har barn som sovner før kl 20 og sover til dagen etter! Og som sover uten dere!!! I går kveld gikk alt til helvette her iallfall! Vi sovnet kl 20.30 begge to, med bikkja i senga! Når mannen kommer hjem kl 21.30, så gauler bikkja som f*** og vekket oss begge! Da fikk vi d gående i en time til da! Idioten meg skulle aldri sovnet under ammingen, eller hatt bikkja på soverommet [emoji23] når skal mann lære?!
Tror vi aldri kommer til å lære, hvertfall ikke når man er utmattet på søvn :p
Her er det "leggetid" kl 20, men vi er sikkert opp 2-3 ganger om natta og liker gjerne og sove lenge, men våkner gjerne 07:30 av storesøstrene som bare MÅÅÅÅÅÅÅ kose litt. spiller ingen rolle om han får pupp eller flaske, sovelengden er akkurat det samme:p
jeg våkner stadig med puppen på vift og noen ganger at han kobler seg på selv....
 
Ikke noe faste rutiner her heller, og han sover best (og lengst) på meg, så ikke alltid jeg får gjort noe.
Første blund etter vi står opp kan han sove rundt en -to timer i vogga, så da er det å prøve å få gjort litt.
De siste dagene har han våknet så fort jeg har lagt han fra meg og vil helst sove med puppen i munnen (lurer på om han er inne iutviklingssprang 3), sover heldigvis ganske greit i egen seng om natten bare han får mat når han gir beskjed
 
Tror vi aldri kommer til å lære, hvertfall ikke når man er utmattet på søvn :p
Her er det "leggetid" kl 20, men vi er sikkert opp 2-3 ganger om natta og liker gjerne og sove lenge, men våkner gjerne 07:30 av storesøstrene som bare MÅÅÅÅÅÅÅ kose litt. spiller ingen rolle om han får pupp eller flaske, sovelengden er akkurat det samme:p
jeg våkner stadig med puppen på vift og noen ganger at han kobler seg på selv....

Hahaha- nei, er d jeg frykter at jeg aldri kommer til å gjøre! [emoji23] jeg har nå tatt kontakt med en hunde "terapeut", for å få kontroll på den intense bjeffingen [emoji38] tror d er enklere å få bikkja til å holde kjeft enn at jeg skal huske å kaste den ut av soverommet [emoji23]

Men "leggetid" kl 20? Serr? Jeg fatter ikke hvordan dere får til d [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Hahaha- nei, er d jeg frykter at jeg aldri kommer til å gjøre! [emoji23] jeg har nå tatt kontakt med en hunde "terapeut", for å få kontroll på den intense bjeffingen [emoji38] tror d er enklere å få bikkja til å holde kjeft enn at jeg skal huske å kaste den ut av soverommet [emoji23]

Men "leggetid" kl 20? Serr? Jeg fatter ikke hvordan dere får til d [emoji23][emoji23][emoji23]

Hunden min vekker også lillegutt en del [emoji23] bjeffer på alle som går forbi huset. Hu bjeffer også om hu ikke får nok oppmerksomhet. Eller om maten er forsinka. Men hu sover ikke på soverommet da :) leggetid klokka 19 her men sover dårlig på dagtid så får ikke gjort en shit :( haha
 
Hahaha- nei, er d jeg frykter at jeg aldri kommer til å gjøre! [emoji23] jeg har nå tatt kontakt med en hunde "terapeut", for å få kontroll på den intense bjeffingen [emoji38] tror d er enklere å få bikkja til å holde kjeft enn at jeg skal huske å kaste den ut av soverommet [emoji23]

Men "leggetid" kl 20? Serr? Jeg fatter ikke hvordan dere får til d [emoji23][emoji23][emoji23]
jeg har en mann som jobber skift, så jeg er en del alene med 3 barn og da blir det til at han blir stelt og lagt samtid med de 2 andre ca kl 20. Noen ganger sovner han på 5 min og andre ganger blir kl 21. Føler jeg er dårlig på rutiner denne gangen :p kommer seg vel til det også....Stort sett våkner han for å få pupp alt mellom 22-05, spise og sovner igjen. Sovner sikkert godt da fordi han sover så dårlig på dagtid
 
Hunden min vekker også lillegutt en del [emoji23] bjeffer på alle som går forbi huset. Hu bjeffer også om hu ikke får nok oppmerksomhet. Eller om maten er forsinka. Men hu sover ikke på soverommet da :) leggetid klokka 19 her men sover dårlig på dagtid så får ikke gjort en shit :( haha
Jeg får heller ikke gjort veldig mye på dagtid. Hender jeg kan kjøpe meg litt ekstra tid med at han ligger i lekegrinda og kikker på uroen sin, ellers blir det litt støvsuging med han i babybjørn... Ellers så bare sparer jeg det til samboeren min!
 
Jeg har sittet med akkurat de samme tankene som deg! Skjønner ikke at noen kan være så heldige, og har ofte lurt på hva jeg gjør galt. Store deler av dagene her går bort til å prøve å få barnet til å sove for å unngå at hun blir overtrøtt. Får ikke gjort noen ting her, utenom de timene pappaen er hjemme... spiser mikro-oppvarmet mat rett fra tupperware-boksen med gårsdagens rester, ammer, underholder barnet til gjespene kommer, prøver å få barnet til å sovne og prøver å la barnet forbli sovende i lengre enn 10 minutter av gangen.

Noen barn har rett og slett større behov for mer nærhet enn andre, og lengre enn andre. Jeg har følt at "alle" andre legger barna sine mellom 19-20 og at de sover frem til morgenen, med noen måltider i løpet av natten. Og at de sover godt og lenge når de sover på dagtid. Virker som de bare legger de ned, "gir smokken" også er alt greit.

For noen er det "så enkelt", men langt fra alle har det sånn! Samtlige av de andre mødrene i barselgruppen min får heller ikke lagt barna før de legger seg selv og kan tilby pupp i munn og tilklistret kropp. Det er kjempefrustrerende og slitsomt, men man får prøve å trøste seg med at det heldigvis er en periode! For min del hjalp det også veldig å få høre at det ikke bare var meg og min baby. :)

Akkurat sånn har jeg det også. Fullt okkupert hele dagen,rekker så vidt å spise selv, dobesøk etc. Av og til får jeg satt på en klesvask.. Jobber med ungen sin søvn hele tiden men han skriker mye ettermiddag/kveld likevel. Takk og lov for matkasse ellers hadde vi nok ikke hatt middag så ofte og det føler vi at vi må med en treåring i hus. Heldigvis vet vi at det blir bedre denne gangen. Og ja, det hjelper mye at det er andre som har det likt. De som har sovebabyer tror nok ofte at vi overdriver :)
 
Her så sover mini kun 2-3 dupper på dagen i rundt 30min hver gang. På kvelden har vi rutiner på kveldsstell mellom kl. 19-20, ser det litt ann når tid han begynner å gnikke seg i øynene. så sovner han på puppen ammende i senga vår etterpå. Jeg løfter han over i egen seng og der sover han til kl.23.30 før han blir sulten igjen. Jeg tar han da opp i senga vår og ammer. Etter dette sover han mellom oss resten av natten. Men han våkner hver 2-3 time for å spise. Mellom kl. 08-09 er det morgen og da ligger han og prater og "sutrer" frem til vi står opp. Jeg vet ikke om dette kategoriseres som sovebaby eller ikke, men jeg føler ihvertfall jeg får nok søvn. Men lite blir gjort på dagtid av husarbeid o.l.
 
jeg har en mann som jobber skift, så jeg er en del alene med 3 barn og da blir det til at han blir stelt og lagt samtid med de 2 andre ca kl 20. Noen ganger sovner han på 5 min og andre ganger blir kl 21. Føler jeg er dårlig på rutiner denne gangen :p kommer seg vel til det også....Stort sett våkner han for å få pupp alt mellom 22-05, spise og sovner igjen. Sovner sikkert godt da fordi han sover så dårlig på dagtid

Men legger du babyen og går??? Finner h*n søvn selv?!
Hadde jeg gjort d, så hadde det vært skikkelig panikkhyl etter 30 sekunder!!!! Her ligger jeg og ammer han i søvn! Sjelden han er trøtt før kl 21.30!
 
Hun sover mer enn hun er våken.

På formiddagen sover hun gjerne 4-5 timer sammenhengende.

Skikkelig sovebaby! Men har litt å ta igjen etter de 2 første månedene med kolikkgråt på kveld/natt :p
 
Back
Topp