Er alt klart for fødsel? :)

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Har dere begynt å komme på plass med ting som må/bør planlegges rundt fødsel?

Fødebag, barnevakt til unger, noen til å passe på dyr, satt opp stellebord og seng så det er på plass til dere kommer hjem? :)

Skal du lage noe mat til å ha i fryseren? Middag så dere slipper og lage det i babybobla, eller bakst som dere kan servere ved besøk? :)

Her har vi veldig lite på plass, men skal få fikset det de neste ukene :) skal begynne denne uka med å rydde og organisere alle skap (er kaos etter flytting)
Middager skal jeg lage, men venter litt til, så det ikke ligger i fryseren alt for lenge. Bakst kommer jeg ikke til å lage for å servere gjester, da får de ta med selv og ikke forvente å få, men kaffe skal jeg nok klare å fikse om vi får besøk :)

Samboer blir nok hjemme etter fødsel når jeg er på sykehuset, så katten trenger nok ikke noe pass, om ikke er søstra mi nærmeste nabo nesten, så da kan hu ta det :)
Fødebagen vet jeg ikke om jeg kommer til å pakke, vet ikke hva som må med, og ikke har jeg så mye som jeg kan pakke med og ikke brukes på mange uker, så det tar vi som det kommer med :)

Her er det meste på plass, fikk nettopp bestilt det vi trenger fra apoteket, så da er straks alt i hus.

Fødebagen er ikke begynt på, men har skrevet liste over hva jeg vil ha med.

Pass til dyr eller søsken trenger vi ikke, da vi ikke har det.

Mat til å ha i fryseren tenker jeg å gjøre litt i ukene fremover.

Har kjøpt inn det meste, men har ikke alt klart. Enda 2 måneder til termin da. Har laget en plan over hva som skal gjøres, men det er en del som gjenstår. Må vaske klær, sortere og brette, ordne til seng og stelleplass, pakke fødebag, montere basen til bilstolen og sette oss inn i hvordan det hele fungerer. Skal også lage litt mat og fryse ned etterhvert. Satser på å ha det meste i orden til første uka i november og så kan jeg heller bruke den siste tiden på juleforberedelser og hvile.

Har alt vi trenger, men er ikke helt klar med å få ting på plass der det skal.
Skal bruke de neste ukene på å klargjøre det og vaske dyner og re opp seng og sånn.
Mat lager jeg ikke klart da jeg ikke orker det nå.
Men får uansett god hjelp av sambo etter fødsel, så det er ikke no bekymring.
Bagen til frøkna er klar, men ikke min egen.
Ellers tar vi det som det kommer:)

Begynner å komme på plass nå.. Holder på å finne frem alle babytingene og vaske og få det på plass i huset..fødebagen skal påbegynnes, liker å ha den klar i litt god tid i tilfelle. Barnevakt satser jeg på ordner seg av besteforeldrene i nærheten.. Ellers tror jeg ikke det blir masse middagslaging og slikt styr, da pappaen har fødselspermisjon og igrunn kan ordne dette om jeg er opptatt med babyen.. Kanskje jeg lager no bakst å ha på lur.

Har ikke ordna noen ting enda. Annet enn barnepass selvfølgelig. Har en plan om å lage litt mat å ha i frysa men akkurat nå er det veldig fullt der. Vet ikke om det blir å lage noe som helst :-P
Fødebaggen har jeg ikke begynt å tenke på en gang, men den blir vel pakket etterhvert :-)

Jeg ble observert litt på sykehuset i dag pga smerter i underlivet. Alt var bra, men fikk litt fart på meg etterpå så nå er alt klart [emoji106]

Jaggu hadde jeg klart å legge denne feil :P

Flytter den ut fra skjult :)

Kommoden ble ferdig malt i går! (Håper det gikk denne gang, forrige gang skiftet vinden retning og regnet vasket av malingen til tross for at den sto under tak)
Nå står den i stallen å tørker for øyeblikket

Sprinkelseng og vugge venter vi med å skru opp til i slutten av oktober, så er det å få vasket og brettet klær igjen egentlig....
Vogn og bilstol med tilbehør kom på mandagen, og er montert opp!

Er dere alle klare nå? Flere av dere har nok født allerede også :)

Langt ifra klar [emoji85]
Fikk hvertfall ommøbelert soverommet i går så senga kom på riktig plass, rydda gangen der vi skal ha stellekommoden, og satt vugga i stua, men vi mangler ennå madrass til bude seng og vugge, stellekommoden er ikke kjøpt, fødebaggen er ikke tenkt på, vi mangler egentlig ganske mye enda, men bare babyen har ett sted å sove (kan jo dele seng med oss om nødvendig), litt klær og mye kjærlighet så stresser jeg ikke [emoji28]
Alt kommer på plass etterhvert :)

Her er alt klart! :D Med 22 dager til termin kan ting fort skje nå. Nå bare venter vi i spenning.

Begynner å få ting på plass. Fødebagen har vært pakket siden uke 30, og allerede vært litt i bruk pga innleggelse i uke 33. Barnepass er klart. Har stort sett ligget på sofaen i seks uker pga kort livmorhals, men til mandag runder jeg 37 uker og da kan jeg endelig opp på bena igjen. Da er planen og få vasket og ryddet hjemme, og gjøre de siste små innkjøpene. Så er det bare å vente på at lillebror skal komme :happy:

Alt klart ;) må bare ha de siste tingene i fødebaggen :p å så må jeg vaske huset en siste gang (nøye!!) :joyful: ellers er det meste gjort :rolleyes: 34+5 i dag så nermer seg :nailbiting:

Ingenting er klart [emoji85] jeg har vasket litt klær, men alt står i kasser i nyehuset. Vi tar livet som det kommer denne gangen [emoji4]

Etter en ikeatur i dag begynner ting å komme på plass, må bare få opp kommoden og plassere tingene [emoji1376]
Endelig fikk vi madrass i senga også, og laken, vaskekluter og ett teppe, nå må vi bare til oslo en tur å få tak i resten (badebalje, stokkestol og ting som ikke er såå viktig :) )

Nesten ingenting klart. Har ikkje tid og ork i kvardagen, med full jobb og ein treåring, til å gjera klart til babyen. Satsar på å få i orden det mest nødvendige når permisjonen startar.

Back
Topp