Det spruter melk over alt

Har mye melk og en voldsom utdrikningsrefleks

Danderer meg med gulpekluter for å ikke søle til baby eller meg !
Men når jeg ammer så hoster ofte baby pga det renner for mye inn i munnen til baby. Ennå jeg stopper opp litt for å vente til det har roet seg!
Så ofte så må jeg løfte han opp så han ikke forsvelger seg ! Og da henger puppen lett synlig ,det renner gjerne noe voldsomt og det blir veldig sølete...

Gruer meg sånn til babytreff osv pga dette da jeg ikke aner hva jeg skal gjøre!

Samme her [emoji85] tenkte invistere i et slikt amme-forkle. Sett noen på eBay osv. Som er helt greie tror jeg. Fortsette slik jeg gjør med gulpekluter og eller et lite håndkle som dekker til toppen min. Og ha forklede over [emoji16]

Om det er noen hjelp, så er du ikke alene med det. Mini her klarer for det meste å bli hengene på når utdrivingen er på maks (men det høres ganske voldsomt ut som han kjemper for å svelge unna). De gangene han slipper står det gjerne to eller tre melkestråler rett ut. Som regel er det hodet hans som blir sprøytet ned før jeg får dekket med gulpeklut [emoji53]

Opplever det samme her. Baby får melk i halsen og slipper taket på puppen, da står melkespruten langt ut i rommet :hilarious:
Ble tipset om her inne på forumet at jeg kunne forte meg å ta fingeren å trykke rett på brystvorten når dette skjer. Det aktiverer visst en lukkemuskel som stopper spruten. Fungerer ganske bra for meg så kan jo være verdt et forsøk :)

Om det er noen hjelp, så er du ikke alene med det. Mini her klarer for det meste å bli hengene på når utdrivingen er på maks (men det høres ganske voldsomt ut som han kjemper for å svelge unna). De gangene han slipper står det gjerne to eller tre melkestråler rett ut. Som regel er det hodet hans som blir sprøytet ned før jeg får dekket med gulpeklut [emoji53]

Huff ja! Er ikke noen enkel sak det der! Men når normaliserer dette seg?
Husker sist så var det sånn lenge men det var nok litt pga at jeg pumpa i 1 mnd før amminga kom i orden og det spruta i flere mnd etterpå [emoji51]

Opplever det samme her. Baby får melk i halsen og slipper taket på puppen, da står melkespruten langt ut i rommet :hilarious:
Ble tipset om her inne på forumet at jeg kunne forte meg å ta fingeren å trykke rett på brystvorten når dette skjer. Det aktiverer visst en lukkemuskel som stopper spruten. Fungerer ganske bra for meg så kan jo være verdt et forsøk :)

Stresser sånn med Off amming jeg...hvordan skal det gå greit liksom[emoji848]

Håper det stabiliserer seg litt ,,
Prøvde å dytte fingeren på , men virket som det ble desto mer trykk når jeg slapp. Men vil prøve igjen for å se om det funker ![emoji4]

Får sjekke oppi det jeg og kanskje[emoji4]er jo helt vilt her[emoji23]
Jeg brukte billigløsningen sist, før jeg ble trygg nok på offentlig amming. Ikke at jeg flasher puppen nå heller, men det er ikke lenger et personlig behov å dekke meg ekstra mye til.

Billigløsningen er en gulpeklut, festet til/surret rundt bhstroppen. Fant et bilde på Google som viser [emoji4]
1e639344c80f9c34a039c2d1b7accbe5.jpg

Jeg brukte billigløsningen sist, før jeg ble trygg nok på offentlig amming. Ikke at jeg flasher puppen nå heller, men det er ikke lenger et personlig behov å dekke meg ekstra mye til.

Billigløsningen er en gulpeklut, festet til/surret rundt bhstroppen. Fant et bilde på Google som viser [emoji4]
1e639344c80f9c34a039c2d1b7accbe5.jpg

Så genialt ![emoji4][emoji1360]takk for tips !!!

Stresser sånn med Off amming jeg...hvordan skal det gå greit liksom[emoji848]

Håper det stabiliserer seg litt ,,
Prøvde å dytte fingeren på , men virket som det ble desto mer trykk når jeg slapp. Men vil prøve igjen for å se om det funker ![emoji4]

Du må trykke ganske hardt. Jeg trykker brystvorten helt flat og holder et par sekunder, da stopper det nesten helt :)

Jeg har ikke noe problem med å amme offentlig, men skjønner at du kan syns det er litt vanskelig. Jeg trodde jeg skulle ha litt problemer med det, men gikk heldigvis fint. :)
Bruker ammesinglet med vanlig genser over, så må ikke ut med hele puppen. Og baby dekker jo over resten så føler ikke jeg har alt på utstilling.

Håper det løsner for deg etterhvert slik at du kan føle deg mer komfortabel. :)

Du må trykke ganske hardt. Jeg trykker brystvorten helt flat og holder et par sekunder, da stopper det nesten helt :)

Jeg har ikke noe problem med å amme offentlig, men skjønner at du kan syns det er litt vanskelig. Jeg trodde jeg skulle ha litt problemer med det, men gikk heldigvis fint. :)
Bruker ammesinglet med vanlig genser over, så må ikke ut med hele puppen. Og baby dekker jo over resten så føler ikke jeg har alt på utstilling.

Håper det løsner for deg etterhvert slik at du kan føle deg mer komfortabel. :)

Ja! Er vel en vanesak! Ammingen klusset seg til sist ,så fikk ikke erfart det så mye til at jeg ble komf med å amme blant andre! Syns det er verst mtp mine foreldre,svigers og fam generelt
Føler det litt annerledes mtp andre mødre selv om jeg kvier for det også

Håper det ordner seg for deg. Positivt at du får til amming nå da, og har melk nok. Her er det motsatt, så det ble delamming igjen.

Skal ikke klage på at jeg har nok melk selv om det blir litt sølete !
Bare den amminga blandt folk stresser meg! Tviler på at det blir en ting for meg! Blandt andre mødre osv er som sagt Ok! Men ikke blandt familie og slekt !

Skal ikke klage på at jeg har nok melk selv om det blir litt sølete !
Bare den amminga blandt folk stresser meg! Tviler på at det blir en ting for meg! Blandt andre mødre osv er som sagt Ok! Men ikke blandt familie og slekt !
Skjønner deg. Jeg trives heller ikke med å amme blant hvem som helst. Kan du pumpe, å gi på flaske de tilfellene som du har besøk?

Skjønner deg. Jeg trives heller ikke med å amme blant hvem som helst. Kan du pumpe, å gi på flaske de tilfellene som du har besøk?

Jeg gjorde det sist ! Det grunnet at amming var problem sist og pumpet i en mnd før han fikk til å suge! Når han gjorde det så visste jeg jo da at han tok både flaske og pupp så når jeg skulle på forskjellig så pumpet jeg! Men så startet han å bite og frykter det kan være den forvirring mellom flaske og pupp kanskje var grunnen!

Og så følte jeg at alle liksom " Åja, morsmelk erstatning du gir"
Selv om jeg ikke bryr meg om andre gir mm eller mme!
Men følte alle såg litt ned på meg når jeg kom med flaska helt til jeg sa at det var mm.
Og følte at jeg alltid måtte forklare det ellers stresset jeg med hva alle måtte tenke...
Ja det er dumt å bry seg sånn men jeg er dessverrr sånn

UOTE="Blivende mamma september2015, post: 23515345, member: 105164"]Jeg gjorde det sist ! Det grunnet at amming var problem sist og pumpet i en mnd før han fikk til å suge! Når han gjorde det så visste jeg jo da at han tok både flaske og pupp så når jeg skulle på forskjellig så pumpet jeg! Men så startet han å bite og frykter det kan være den forvirring mellom flaske og pupp kanskje var grunnen!

Men følte alle såg litt ned på meg når jeg kom med flaska helt til jeg sa at det var mm.
Og følte at jeg alltid måtte forklare det ellers stresset jeg med hva alle måtte tenke...
Ja det er dumt å bry seg sånn men jeg er dessverrr sånn[/QUOTE]

Jeg er sånn selv. Ikke så lyst til å gå ut blandt folk fordi jeg gir flaske (delammer). Så synd at man skal kjenne sånn egentlig. At amming er det "rette" å gjøre... men det er ikke alle som kan eller får til.

UOTE="Blivende mamma september2015, post: 23515345, member: 105164"]Jeg gjorde det sist ! Det grunnet at amming var problem sist og pumpet i en mnd før han fikk til å suge! Når han gjorde det så visste jeg jo da at han tok både flaske og pupp så når jeg skulle på forskjellig så pumpet jeg! Men så startet han å bite og frykter det kan være den forvirring mellom flaske og pupp kanskje var grunnen!

Ja det er dumt å bry seg sånn men jeg er dessverrr sånn

Jeg er sånn selv. Ikke så lyst til å gå ut blandt folk fordi jeg gir flaske (delammer). Så synd at man skal kjenne sånn egentlig. At amming er det "rette" å gjøre... men det er ikke alle som kan eller får til.[/QUOTE]

Ja jeg syns det er et veldig press på det til tider! Om det er mm eller mme så er jo tross alt d viktigste at baby og mor har d bra

Husker sist at noen sa at "å så flink du er som pumper " det er sikkert mange som sikkert bare hadde kjørt på med mme!
Og så da sa jeg!
Av og til er det det beste alternativet !
Da ble vedkommende litt spak!!

Jeg er sånn selv. Ikke så lyst til å gå ut blandt folk fordi jeg gir flaske (delammer). Så synd at man skal kjenne sånn egentlig. At amming er det "rette" å gjøre... men det er ikke alle som kan eller får til.

Ja jeg syns det er et veldig press på det til tider! Om det er mm eller mme så er jo tross alt d viktigste at baby og mor har d bra

Husker sist at noen sa at "å så flink du er som pumper " det er sikkert mange som sikkert bare hadde kjørt på med mme!
Og så da sa jeg!
Av og til er det det beste alternativet !
Da ble vedkommende litt spak!![/QUOTE]

Helt enig. Viktigste er at mor og baby har det bra :-)

Back
Topp