Bæresele/sjal/slynge

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Vi er nødt til å ordne oss noe å bære lillegutte i. Han er så urolig på kvelden. Hva er best? Har en ergobaby fra før som jeg ikke liker.

Jeg anbefaler Close Caboo, som er et ferdigknytt sjal/hybrid mellom elastisk sjal og bæresele. Det er lett å ta på og behagelig å bruke til de minste.

Jeg har en ergobaby 360, en baby k’taan og et babylonia tricot sjal
Av de tre er jeg absolutt mest fornøyd med sjalet! Baby k’taan er en hybrid mellom sjal og sele men uten at man kan justere den så mannen min kan ikke bruke den. Man lærer seg fort å knyte sjal så jeg syntes ikke at det går noe fortere bare fordi det er «ferdig knytt»
Ergobaby er bare tungvint og slitsom å få av og på

Jeg har en ergobaby 360, en baby k’taan og et babylonia tricot sjal
Av de tre er jeg absolutt mest fornøyd med sjalet! Baby k’taan er en hybrid mellom sjal og sele men uten at man kan justere den så mannen min kan ikke bruke den. Man lærer seg fort å knyte sjal så jeg syntes ikke at det går noe fortere bare fordi det er «ferdig knytt»
Ergobaby er bare tungvint og slitsom å få av og på
Lurer litt på om det er ergobaby 360 jeg har. Må drive å fikle baki ryggen på seg selv for å få den på. Er jo helt håpløst. Og det nyfødtinnlegget virker ikke spesielt behagelig for en baby.

Lurer litt på om det er ergobaby 360 jeg har. Må drive å fikle baki ryggen på seg selv for å få den på. Er jo helt håpløst. Og det nyfødtinnlegget virker ikke spesielt behagelig for en baby.

Jeg har ergobaby 360 (kjøpte den til nr 1) og adapt. Synes adapt er mye bedre. Den er mindre klumpete og man trenger ikke innlegget. Er enig i at det kan være litt vanskelig å,få på i starten, men det er som alt annet at øvelse gjør mester. Har nå ingen problem med å ta den av og på alene.
Har også et elastisk sjal. Synes det var supert helt i begynnelsen, men føler at sælen støtter mer når babyen blir større. Noen elsker sjal og andre ikke. Så prøv litt ulike i butikken og se hva du liker og hva som passer din kropp best:)

Du må slakke på reima bak på ryggen og på de som går over skuldrene før du tar den på. Da er den enkel å feste, også strammer du godt når du har babyen på plass. Jeg dropper nyfødtinnlegget, men bruker puta som følger med sånn at knærne kommer høyere enn rompa.
Ellers er jeg enig med gressenka om at ergobaby sitt sjal er veldig bra:)

Back
Topp