Mamma, mor - eller navnet ditt?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hva foretrekker du at barna dine kaller deg for? Stemmer det overens med hva barna faktisk kaller deg?Hva kalte du selv din mor for - og har det endret seg nå som du selv har blitt voksen? :)
 
Foretrekker at barna sier mamma til meg å det gjør de også.
Selv sier jeg mamma til mamma :p
 
Hva foretrekker du at barna dine kaller deg for? Stemmer det overens med hva barna faktisk kaller deg?Hva kalte du selv din mor for - og har det endret seg nå som du selv har blitt voksen? :)
Mamma er mamma. Og jeg skal bli mamma for mine barn.

En mer interessant problemstilling for oss er: Hva skal barnet kalle min kjæreste?

Vi er en polyamorøs familie, hvor jeg, ektemannen min og kjæresten min skal oppdra barnet sammen. Ektemannen min er barnets biologiske far, men begge menn kommer til å være foreldre for barnet.

Jeg tror vi lander på at den biologiske faren blir "pappa" og kjæresten min blir "fornavn". Men jeg skulle ønske han også kunne få en tittel.. Ingen av dem liker "far", og "onkel" er vi enige om at er helt feil.

Hvordan har andre familier med to fedre/to mødre løst dette?
 
Jeg kaller min mamma for mamma og regner med at babyen kommer til å kalle meg det samme. I vår familie kaller vi min oldemor for mor :)
 
Frøkna kaller meg for mamma og jeg kaller mamma for mamma[emoji4][emoji108]
 
Ja kallar min mamma før mor men mine barn kallar meg før mamma :)
 
Jeg kaller min mor for mamma og håper at barna mine også kaller meg for mamma.
 
Vil bli kalt mamma og blir det og[emoji4] og kaller mamma for mamma, hvis ikke snuppa er med da er det mormor
 
Barna kaller meg mamma :)

Jeg kaller mamma fremdeles mamma (eller bestemor rundt barna) :)
 
Barnet kaller meg mamma, og jeg kaller min mamma mamma.
Mor er mormor i min verden [emoji6]
 
Kalles mest mamma. Hender mor. Og navnet om jeg ikke hørte de første 50 gangene [emoji23]
 
Her i området er mor en forkortelse for mormor/farmor/bestemor, så alle bruker mamma.
 
Mamma om meg og mamma eller bestemor til min mamma :) skal sies at yngste ikke er i stand til å kalle meg noe enda.
 
Kaller min mamma for mor, barna mine sier mamma[emoji4]
 
Foretrekker at barna kaller meg mamma [emoji7] Sier mamma til min mamma [emoji173]️
 
Back
Topp