Ikeaseng som bed side crib?

LoveTrain

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
Noen som har erfaring med Gonatt sprinkelseng fra Ikea? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00257953/
Ut i fra bildene ser det ut som den ene siden kan tas av selv om du velger den øverste høyden på sengen. Sengen vår er såpass høy at skuffeknottene ikke vil være i veien. Går det an å bygge opp med flere madrasser hvis høyden ikke matcher vår seng?

Vi har sprinkelseng fra IKEA (dog ikke den du linker til) som vi skal bruke som bedside-crib. Vi har bare tatt av den éne siden og heldigvis er den akkurat like høy som senga vår.

Noen som har erfaring med Gonatt sprinkelseng fra Ikea? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00257953/
Ut i fra bildene ser det ut som den ene siden kan tas av selv om du velger den øverste høyden på sengen. Sengen vår er såpass høy at skuffeknottene ikke vil være i veien. Går det an å bygge opp med flere madrasser hvis høyden ikke matcher vår seng?
Vi skal ha det, gikk greit å montere som du sier ;) det er ikke anbefalt montering fra IKEA (og du må tenke littegrann selv for å få det til iom det ikke er beskrevet i bruksanvisningen), men det ser greit ut.

Og mamma satte seg oppi og det holdt fint, så skal tåle en del vekt også [emoji4] (litt skeptisk til voksne å sitte i den, virker ustabilt).

Dersom du vil ha annen høyde, går det an å borre egne hull, men hos oss passa det perfekt. Hva gjelder knottene har vi rammemadrass, så null stress, men vurderer å skifte side på sprinklene slik at den kan stå med skuffene ut istedenfor under senga.

Men ja, er svaret på spørsmålet ditt, det går fint an [emoji6]

Vi har sprinkelseng fra IKEA (dog ikke den du linker til) som vi skal bruke som bedside-crib. Vi har bare tatt av den éne siden og heldigvis er den akkurat like høy som senga vår.
Vet du omtrent hvor høy den er? Har også lyst på denne og det er jo genialt om en kan ta av sida sånn. Vi har rammemadrasser, men tenker å bare dytte vår og babysenga helt inntil veggen så den ikke kan skli.

Vet du omtrent hvor høy den er? Har også lyst på denne og det er jo genialt om en kan ta av sida sånn. Vi har rammemadrasser, men tenker å bare dytte vår og babysenga helt inntil veggen så den ikke kan skli.

Jeg kan måle etterpå :) Det samme gjør vi, sånn at sprinkelsenga står i "klem" mellom vår seng og veggen.

Du kan bare bore nye hull til madrassen til babysengen, så kan du ha den i hvilken som helst høyde. :)

Jeg kan måle etterpå :) Det samme gjør vi, sånn at sprinkelsenga står i "klem" mellom vår seng og veggen.
Takk, du trenger egentlig ikke-jeg trodde du skulle ha den Gonattsenga men ser jo nå at det var en annen seng du hadde.

b60b81069ab3e3414aaf77cd7e9690a1.png

Jeg har lyst til å prøve på dette, men da ha babysenga inntil veggen og vår inntil den igjen :) må bare se om det funker da vi har kjøpt madrass :)

Skal bruke denne som bedside. Ungen er ikke komt ennå, men har montert senga uten den ene siden og madrassen høyt, og det var ingen problem. Må ta av skuffeknottene for å få den inntil senga. Den blir stående i klem mellom vår seng og veggen, men vurderer å skru sengene sammen likevel.

Høydeforskjellen er så liten at vi vertfall prøver uten ekstra hull, men lager nye hull tilpasset vår seng om nødvendig. Vist babysenga er for lav kan du også bygge opp under den.

Godnatt fikk forresten toppen av madrassa 62 cm over gulvet på den måten eg monterte den [emoji6] så om senga deres er omtrent 62 cm høy passer det perfekt, ellers kan det være at det er lurt å borre for å få passelig høyde. Men det kan jo være at det går helt fint om mini ligger litt høyere/lavere enn deg og [emoji6]

Vi gjorde det med vår IKEA-sprinkelseng. Kobla til senga. Den var laget sånn at den hadde mulighet til å ta bort den ene siden og derfor hadde den en støtteplanke nede som vi brukte for å stabilisere.

Vi har gjort dette med vår Sundvik seng, og det fungerer kjempegodt! Vi har selv malm senga fra ikea så sengene har nøyaktig samme høyden med madrasser i. Den eneste ulempen jeg opplever med det er når jeg skal opp for bleieskift om natta (vi har en unge som serverer 2-9 drittbleier på natt), man må ake seg omtrent til fotenden for å komme seg ut.. men jeg har funnet en teknikk som funker og det blir en vane.

Back
Topp