Kvalme som avtar i uke 9..

S-Ka

Betatt av forumet
Hei! Er det flere som har opplevd at kvalmen har avtatt i uke 9? Jeg er i dag 9+0, har vært dødens kvalm og kastet opp de siste 4 ukene. men i dag har jeg plutselig ikke merket noen ting til kvalmen. Dette er veldig rart og uvant da jeg sist graviditet opplevde kvalme og oppkast hver eneste dag fra uke 4 tom uke 15.
Jeg har lest meg opp til at dette kan skje, men merker likevel at jeg er litt bekymret..
Trenger å høre fra andre som kanskje har opplevd det samme. [emoji1317]
 
Jeg opplevde samme i uke 7/8. Gikk flere dager uten kvalme. Nå er jeg bare kvalm innimellom. Var på tul her om dagen og alt er fint. Er 9+0 nå
 
Jeg startet nettopp på uke 8 og har bekymret meg av samme grunn. Her har det ikke vært noe oppkast, men har vært skikkelig kvalm fra morgen til kveld. Nå har det liksom gradvis gitt seg, er fortsatt litt kvalm, men minimalt i forhold til hva det var. Til gjengjeld er jeg nå dødsens trøtt, sånn at jeg ikke klarer å holde meg våken og er nødt til å ta meg en time eller to på formiddagen enkelte dager.

Jeg har også lest at det er slik med enkelte, særlig i uke 9. Så slik jeg har forstått det er ikke det uvanlig.
Nå ble jeg lettet over at det er andre som har opplevd det i uke 7/8 også, så takk Entwine90! :happy:

Vi er jo fryktelig heldige når det meste av kvalme går over så fort! Jeg var ekstremt dårlig med førstemann jeg også, og det ga seg så vidt jeg husker i hvertfall ikke før uke 12! Kvalmen er gruuuusom :depressed:
 
I mitt andre svangerskap var jeg kvalm fra uke 6-18 tror jeg, avtok litt fra uke 11-12 eller deromkring. Denne gangen begynte det å bli bedre allerede fra uke 8. Er fremdeles kvalm, men langt ifra som for et par uker siden og langt ifra så ille som sist. Og jeg så en dansende bamsemums på tul på mandag [emoji7]

Edit: jeg tar postafen denne gangen da, og tar det fremdeles, så mulig det hjelper endel.
 
Jeg er 7+3 i dag og kvalmen har vert mindre til stede de siste 2 dagene. Jeg har vert dødsens kvalm nå i 2 uker! Håper bare den begynner og avta og at det ikke er noe galt. Skal på tul på lørdag da[emoji4]
 
Jeg skulle akkurat til å google det her igjen nå.. :p har vært kvalm i større eller mindre grad fra 5+0 til 8+2.. ikke oppkast, men stort sett vært kvalm hele dagen.. Er 8+6 i dag, og de siste tre dagene har jeg nesten ikke vært kvalm i det hele tatt.. blir jo selvfølgelig veldig bekymret, så godt å lese at vi er fler! :) er helt sikkert normalt, og vi burde sikkert bare være glade for det :)
 
Jeg har vært veldig kvalm og trøtt fra kanskje uke 5 til 7. Nå de siste dagene har jeg derimot vært ganske opplagt og ikke noe særlig kvalm! Ble veldig bekymret, men det er vel bare sånn at deg går litt opp og ned! Ikke minst har jeg sovet litt bedre de siste nettene som sikkert også har innvirkning :)
 
Hei! Er det flere som har opplevd at kvalmen har avtatt i uke 9? Jeg er i dag 9+0, har vært dødens kvalm og kastet opp de siste 4 ukene. men i dag har jeg plutselig ikke merket noen ting til kvalmen. Dette er veldig rart og uvant da jeg sist graviditet opplevde kvalme og oppkast hver eneste dag fra uke 4 tom uke 15.
Jeg har lest meg opp til at dette kan skje, men merker likevel at jeg er litt bekymret..
Trenger å høre fra andre som kanskje har opplevd det samme. [emoji1317]


Jeg har det helt likt!! Nærmer meg uke 10 og nå er kvalmen borte. Jeg har spydd hver dag i flere uker og vært sengeliggende!!!
 
Jepp! uke 9 nå og kvalmen er i ferd med å avta. Var helt jævlig forrige uke. Men nå har det avtatt. Fortsatt litt kvalm, men til å leve med.

Kvalmen begynte å avta litt allerede i helga som var, men var på TUL mandag og alt så bra ut med bankende hjerte og det hele. Så ingen grunn til bekymring tenker jeg[emoji4]
 
Tror det er ganske normalt å bli litt bedre nå [emoji4] Jeg var veldig kvalm fram til syv-åtte uker, så avtok det ganske mye. Er fremdeles litt "uggen" på formiddagen, men på langt nær så ille som tidligere. Er nå 9+5. Så en sprell levende liten bamsemums for ei uke siden, så er ikke i tvil om at det er liv.

Forrige svangerskap var jeg mye kvalmere, spydde mer, og var kvalm til uke 11-12. Da kom det en jente. Jeg tror jeg får gutt nå jeg, og at det kanskje er grunnen til at det er så forskjellig fra sist [emoji6]
 
Tror det er ganske normalt å bli litt bedre nå [emoji4] Jeg var veldig kvalm fram til syv-åtte uker, så avtok det ganske mye. Er fremdeles litt "uggen" på formiddagen, men på langt nær så ille som tidligere. Er nå 9+5. Så en sprell levende liten bamsemums for ei uke siden, så er ikke i tvil om at det er liv.

Forrige svangerskap var jeg mye kvalmere, spydde mer, og var kvalm til uke 11-12. Da kom det en jente. Jeg tror jeg får gutt nå jeg, og at det kanskje er grunnen til at det er så forskjellig fra sist [emoji6]

Jeg mistenker kanskje at det er gutt denne gangen jeg og, har ei jente fra før og var ekstremt mye dårligere da. Blir spennende å se om vi har rett eller om det der egentlig er ganske så tilfeldig ;)
 
Jeg mistenker kanskje at det er gutt denne gangen jeg og, har ei jente fra før og var ekstremt mye dårligere da. Blir spennende å se om vi har rett eller om det der egentlig er ganske så tilfeldig ;)

Det er sikkert bare tilfeldig. Men magefølelsen min stemte sist med jente. Denne gangen "regnet jeg bare med" at det kom til å bli en ny jente, men plutselig satte magefølelsen inn og sa gutt. Gleder meg til å få fasit! [emoji4]
 
Jeg er fortsatt kvalm, men ikke så ille som i uke 8, er 9+5 i dag
 
Såå deilig å høre om alle med lik erfaring [emoji4] jeg var jo på TUL på mandag og da var alt bra. Jeg har ingen smerter eller blødninger, og andre symptomer er der, så håper alt vil gå bra [emoji4] Kvalmen dukker opp sånn smått innimellom, men på langt nær så intens.. så deilig [emoji1319][emoji1319]
 
Jeg var på TUL i dag, og alt var helt perfekt :) ble satt frem 4 dager da, så er 9+4 i dag.. da var jeg 9+0 da kvalmen begynte å avta :)
 
Håper for deg at du bare har det bedre :) kan dessverre ikke øse av min erfaring på det feltet, pleier være kvalm en del lengre.
 
Back
Topp