Hvilken bilstol anbefaler du?

https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/1858-2/

Det kommer an på hvor mye de blir flyttet, antall "runder" det er brukt osv. Maxi Cosi sier vel 10 år på de helt nyeste stolene, men ikke sitere meg på det.

Var det jeg mente ja, at maxi cosi hadde lenger, leste i bruksanvisningen til modular stolene mine nå der står det 8 år på babystol og 10 på den andre[emoji5] men det gjelder nok ikke eldre stoler nei, så greit å holde seg til 5 år med mindte annet er oppgitt for stolen

Hørt mye bra om Axkid minikid så vi tenker litt på å velge den når hun har vokst ut av maxi cosi cabriofix (om jeg får presset den inn i min Volvo V50 da) :)

Hørt mye bra om Axkid minikid så vi tenker litt på å velge den når hun har vokst ut av maxi cosi cabriofix (om jeg får presset den inn i min Volvo V50 da) :)

Da bør du ha behov for lite helling[emoji23] den stolen tar masse plass om man skal ha litt hvilestilling på den, vi hadde den først i volvo v50 så i en SUV, bedre plass i SUV’en men ikke god plass der heller, i volvon måtte jeg sitte helt rett og med bena i klem [emoji848] nå solgte vi stolen så fikk ikke prøvd med mindre helling da, men anbefaler deg å prøve den i bilen først.

Da bør du ha behov for lite helling[emoji23] den stolen tar masse plass om man skal ha litt hvilestilling på den, vi hadde den først i volvo v50 så i en SUV, bedre plass i SUV’en men ikke god plass der heller, i volvon måtte jeg sitte helt rett og med bena i klem [emoji848] nå solgte vi stolen så fikk ikke prøvd med mindre helling da, men anbefaler deg å prøve den i bilen først.
Føler ingen bilstoler passer i suv da [emoji54] jeg sleit med en maxi cosy babystol med storesøster, uten base tilogmed så ble det veldig trangt i jeep Cherokee

Føler ingen bilstoler passer i suv da [emoji54] jeg sleit med en maxi cosy babystol med storesøster, uten base tilogmed så ble det veldig trangt i jeep Cherokee

Vår modular passer, også passer two way[emoji5] men ja, helt enig, vanskelig å få noe til å passe skikkelig der[emoji23] men plassen er bedre da, det er den ihvertfall i vår bil, vi har både two way og modular med mye benplass og god hvilestilling, men minikid og besafe combi ble det for trangt til.

Noen med erfaring med Recaro? :)

Back
Topp