Flere vegetarianere her ?

Jeg er flexitarianer, hehe. Veldig glad i vegetarmat og litt wannabe-vegetarianer ;) Så vil gjerne følge tråden for tips. Selv er jeg helt amatør, og bruker mye av meatish-produktene til Rema.

Jeg har et 99% vegetarisk kosthold og har hatt det i flere tiår uten problemer :)

B12 har jeg aldri hatt mangel på, men så spiser jeg mye ost. Og jeg tar alltid en multivitamin om dagen (de dagene jeg husker det :oops:)

Jern har jeg faktisk slitt med etter at jeg fikk datteren min, og dette har nok noe med kostholdet å gjøre (så jeg tar noen runder med tilskudd i året). Akkurat under sist svangerskap spiste jeg litt kjøtt (kylling og fisk), men i all hovedsak vegetarisk, og jeg fikk ei stor og rundt jente som var sterk og frisk. Nå har jeg ikke sjanse til å få i meg noe særlig kjøtt eller fisk, blir kvalm av både lukten og tanken på det.

Ingen tvil at man kan leve usunt som vegetarianer også, men spiser man litt variert og passer på å få i seg proteiner og jern burde det være ganske uproblematisk. Er man flink med grønnsaker ligger man jo langt forann de fleste :D. Proteiner får du jo i deg hvis du spiser en del kjøtterstatninger. Jern er det mye av i f.eks spinat, brokkoli, egg, linser og brødmat (mest i grovt brød tror jeg)

Jeg tar forresten 'Gravid kosttilskudd' fra lifeline care.

Kan i allefall tipse om at Coop Vegetar pålegget er HELT FANTASTISK!
Smaker litt som servelat. Den med japapeno er nydelig med majones og agurk, mmm. Har også fått dilla på den som er naturell, med rødbetsalat under og litt pepper på toppen. De selger også en falunkorv aktig sak som også smaker veldig godt som pålegg, selv samboer som aldri vil ha vegetarmat måtte smake fordi han syntes den så så god ut. Han digga den, det er jo gøy :)

Jeg er også kjempefan av pølsene fra samme merke. Den med ost og chili slår alle andre veggispølser langt nedi støvla.

Jeg har spist og testet alt mulig av vegetarmat de siste 20 årene (ikke at det var så mye å velge i for noen år tilbake, men hurra for harrytur), og vegetarproduktene fra coop er etter min mening de aller beste. Ikke minst er det fantastisk å finne vegetarprodukter som ikke koster en formue eller er frossent.

Noen andre som har dilla på disse produktene?

Hei :) Er pescetarianer. har begynt å spise litt laks for ca to-tre mnd siden.
Tar lifeline care for gravide. Mest pga for å få meg i nok jod. ellers så er jeg glad i indisk mat med kikerter, taco med linser, ovnsbakte grønnsaker, tomatpasta med svarte bønner. I det siste har jeg fått litt matvegring. Håper det går over :) Noen gode tips til pålegg/middag?
Ang jern så har aminojern funket for meg.

Sniker fra juni 18

Er også vegetarianer, første svangerskap som veggis så er veldig spennende hvordan dette blir.
Tar Folat, omega 3 fra alger og veg1 som kosttilskudd. (de dagene jeg husker).

Har også en sønn som er vegetarianer og det blir neste også hvis spira sitter godt.

Jeg er veganer! <3
Tar folat, omega 3 fra alger, b12, d-vitamin, jod og jern :wacky:

Back
Topp