*babyonboardimai*

*fluffymama*

Glad i forumet
Mailykke 2018
Tja, kort om meg selv.

Er en konemor på 32 år, mamma til en gutt, bonusmamma til 2 "voksne ungdommer", bosatt i Nordland og gift med gubbeluren min på snart 45 år. Vi har vært gift i snart 4 år, vært prøvere i 7 år og mistet noen ganger kan man si. Hadde helt ærlig egentlig lagt dette med barn på hylla, både jeg og mannen. Men så var mensen forsinket, og vi køddet jo med at den kommer garantert så fort man tar den der testen :p Ser ikke sånn ut nå gitt. For inni magen min spirer og gror det :Heartred:Heartblue:Heartpink

Nå er det bare for oss å krysse alt man har for at "lille" blir værende og vokser seg stor og sterk. "Lille" er svært ønsket fra begges sider, selv om vi tenkte på helt andre ting enn akkurat det å få barn for øyeblikket.
 
Legetimen ble unnagjort 15/09-17. Skulle egentlig for andre ting, men ble til at det meste dreide seg om den kommende gaven i magen. Ca samme terminberegning som jeg har kommet fram til, 21.mai 2018. Fikk henvisning til TUL, og fått time 28/09-17. Fryyyyktelig spennende :wideyed:

Muylig jeg også må begynne på blodfortynnende. Jeg ble iallefall henvist videre og det som videre skjer fremover finner man ut av etter TUL :)
 
Hei og Gratulerer så mye med lille spiren i magen :Heartblue:Heartred

Jeg gleder meg til og følge deg også på veien mot mai :love2
 
5+5 idag. For meg er hver dag en milepæl. Den verste kneika kommer derimot i skiftet mellom uke 7 og 8. Jeg er så redd for at vi atter en gang skal miste. I løpet av 4 år, mistet vi 5 ganger. Alt fra uke 6 til uke 15. Kroppene våre gav opp rett og slett, og vi som kjærester/ektepar gav også opp. Sex ble kjedelig. Sex ble rutine. Sex ble *vimågjøredetbareforåhagjortdetdenneuken*.

Så har det vært stillstand i vel 2 år. Disse årene har vært hefitge i utgangspunktet med mye kaos med barna, hit og dit, sykdom i familiene osv. Vi har ikke tenkt noe spesielt på baby. Vi ble tante og onkel for 3. gang på 6 år :Heartred Nærmeste nabo fortalte for 14 dager siden at de selv venter deres første felles barn etter 2 års prøving:Heartpink Også tenkte man ikke mer over det. Helt til influensaen kommer og tar deg. Man er sengeliggende, vondter i kroppen, tenker at nå kommer ikke mensen heller, blææææ! Men ikke går influensasymptomene bort, vondtene i kroppen er der uansett, mensen er forsinket og man er såååå trøtt. Testen blir tatt, på ettermiddagsurin. Jeg suller og tenker ikke så mye over den testen, før tiden er gått ut, og det lyser GRAVID 1-2 laughing6laughing6laughing6laughing6

DEN følelsen. Jeg skjønte ingenting. Det kom noen tårer. La testen fra meg. Gikk ut med hunden. Kom inn igjen. Sjekket testen. Gråt på nytt. Er dette virkelig vår tur? Kan det være muligheten vi har?

:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
 
Så herlig å lese! :Heartred Krysser fingrene for at spiren holder hele veien til mål! Det er deres tur nå!
 
Så fint å lese:Heartred blir spennende å følge deg, ser vi har opplevd litt av det samme. Krysser det jeg kan for at vi får ha spirene våre helt til i mai
 
Litt småtøff dag i dag. Vært i barnedåp til vårt 3. tante/onkelbarn. Min lillebror har 3 barn med 2 års mellomrom og samtlige er døpt i september :p For 6 år siden, riktignok 25.september da, mistet vi vår første i barnedåpen til førstemann. Jeg var 15 uker på vei, trodde vi og kroppen min. Men det viste seg at fosteret mistet vi noen uker tidligere. Det var en sabla tøff runde, når jeg var så klar over hva som foregikk med kroppen. Holdt ut hele seansen, dro derfra og rett på sykehuset, for så å få det konstatert:(:(:(

Men dagen idag var kjempefin, og lille er inni der fremdeles tror jeg :Heartred Jeg har sovet og slappet av hele helgen. Vi har vært med storebroren min. Tente bål og lagde kveldsmat på bålpannen (skavet reinkjøtt, løk, sopp). Bare hatt fine dager med familien. Og turen hjem fra barnedåpen, med magen full av kaker, så sovnet jeg av mens mannen kjørte oss trygt hjem :love7
 
Ny dag...nye muligheter...!

Njæ, dagen er jo gått. Formen strakk til å vaske en maskin med klær og henge de klærne opp. Våknet ganske tidlig idag, stod opp, våken 1 times tid, før jeg, jo, sovnet igjen :wacky: Er så trøtt!!! Men husker iallefall på Folat tabbisen sånn utpå dagen, når jeg ser meg i speilet :eek:

2 dager igjen til TUL. Jeg er så spent. Tok en digital test bare sånn for å stoppe min egen nysgjerrighet, og joda den viste 3+. Så gravid er jeg :dummy::dummy1: Bare skikkelig uvirkelig ennå. Men regner med at når man har vært på TUL så går det kanskje mer opp for oss. Mannen skal bli med. Tror han er like spent som jeg. Om ikke mer.

Mannen er faktisk ganske så søt for tiden. Til tider skikkelig irriterende også. Men søt når han sovner på sofaen med meg etter middag, og lar meg sove videre når han våkner. Når jeg da våkner så sier han bare, "Neimen er du våken konemor?" i en sånn kosemosestemme :Heartred Han ringte til og med til meg i lunsjen sin idag, bare for å sjekke at alt var bra. For vi sender jo ikke en del sms heller ila dagene :sign10

Så føler jeg meg litt slem også...Poden på 10 år hadde ei lita flaske med Pepsi Max i kjøleskapet...den har han ikke nå lenger ... #slemmamma
 
Vel overstått TUL. Kunne ikke se så mye annet enn plommesekken, den ble målt til 14mm. Men gravid er jeg :D Begynner på blodfortynnede i morgen mtp morkake og blodtilførselen dit. Og skal på ny TUL om 14 dager :Heartred:Heartpink:Heartblue
 
  • Liker
Reactions: Sia
Er ikke så flink å skrive daglig, men jeg prøver. Er mye trøtt og sover veldig mye. Kan stå tidlig opp, være våken ett par timer, sover 3-4 timer, opp å lage middag også sove igjen, våkne sent på kvelden, glo litt på tv også kravle til sengs sammen med mannen...For ett liv :shifty: Men det er verdt det, hvis det er det som skal til for at lille skal holde seg, så får det bli sånn :Heartred

Fikk ny sykemelding igår, dro for å levere den til sjefen, og samtidig ta opp en del ting som jeg har fått høre fra mine kollegaer i det siste. Jeg bestemte meg for å være dønn ærlig med sjefen, sa jeg var gravid, vi har prøvd lenge og at jeg akter å ta det med knusende ro fremover. Hun satte pris på ærligheten og kom med ideer om hvordan vi kan "løse" vaktene på jobb fremover. JEg spurte så om disse andre tingene, du kunne se hun ble usikker og tatt på sengen, men hun mente det kunne være misforståelser osv. Jeg avsluttet hele seansen med at er jeg ærlig, så skal du også være det, det er den eneste måten vi kan få til ett godt samarbeid. Så gikk jeg...

Du lille i magen min...
Du gjør at jeg spiser mer enn vanlig. Jeg har dilla på smågodt/gummigodis. Jeg spiser mer enn en gang om dagen. Jeg elgger på meg selvom jeg absolutt ikke trenger det. Når formen blir bedre så skal vi begynne å gå tur. Ikke lange turer med det første, men korte fine turer som vi kan nyte i høstsolen. Tinka skal bli med oss også. Tinka. "Hundestoresøsteren" din. Vi krysser fingrene for at hun tar deg godt imot når du kommer til verden....

:Heartbigred
 
Dagene går sakte men sikkert, snart 8 uker :Heartred Og det er virkelig en milepæl, nå må bare "lille" holde seg der inne fram til mai 2018 :Heartred

Idag har jeg hatt litt energi, fått vasket ett par maskiner med klær og fått i tørketrommelen, samt en runde med oppvaskmaskinen og ikke minst fått støvsugd stuen. Himla godt å bare sitte nå :) I tillegg levert en bil i nabobyen, tok tog hjem og jeg merker nå at jeg er uendelig sliten, så det blir sofaen i kveld...og kanskje armkroken til mannen når han kommer hjem senere :)

Fremdeles flink til å ta blodfortynnende og folat :hello2
 
Spennende å lese dagboka di, tenk at vi faktisk begynner å nærme oss den magiske uke 12[emoji178]
Du er da flink som har såpass mye energi må jeg si.. går veldig i slow motion her igården[emoji1]
 
Tenk, idag fikk vi endelig se deg lille:Heartred

Etterlengtet hallo for vår del. Vi har vært så spente, ettersom forrige UL kun viste plommesekken. Men denne gang...denne gang ser vi hjertet ditt som blinker godt. Vi er litt forelsket vi:love7

Jeg har hatt en del ondter i det siste, velger å tro at det er livmoren som strekker seg og lager plass til deg. Nå begynner det også å bli vanskelig å sove på magen. Syns det var litt tidlig, ettersom det er den eneste måten jeg får sove på :p Men det går seg til. Kommende pappa har påpekt at det allerede begynner å vises...

Matlysten har økt. Betraketelig:knegg: Er litt glad i søtt merker jeg, godt det finnes søte frukter som gir naturlig sukker. Hadde skikkelig mye lyst på junkfood idag, så vi stakk innom Burger King, og det var jo omtrent himmelsk jolaughing6

Ble satt noen dager tilbake på UL, så jeg er 8 uker idag og dermed ny termin ca 27.mai 2018 :Heartbigred:Heartbigred

0d7086233bcc36f6da172937268eaaf9.jpg
 
Spennende å lese dagboka di, tenk at vi faktisk begynner å nærme oss den magiske uke 12[emoji178]
Du er da flink som har såpass mye energi må jeg si.. går veldig i slow motion her igården[emoji1]

Går mye slow motion altså...her har jeg sullet hjemme i snart 1 mnd...og det har gått i klesvask og Netflix :p
 
Back
Topp