Dere som har fått tidlig ul

Cloe

Elsker forumet
Himmelbarn
Mailykke 2018
Hva sa dere for å få det? Var det lege eller helsestasjon dere snakka med ?
Jeg var til lege idag men fikk ikke noe tidlig ul. Det var bare unødvendig , og er ingen som får det med mindre det er mistanke om at det er noe galt..

Fikk tidlig ul forrige svangerskap, men da hadde jeg blødninger..

Kjenner jeg ble litt lei meg nå.
Har Dopler men er jo enda alt for tidlig å sjekke der etter hjertelyd .
Skal prøve å ringe helsestasjonen nå, går ikke det heller får jeg vurdere å bestille privat.

Last edited:
Man må nok betale, ja, når det ikke er medisinsk grunnlag for noe annet.

Jeg fikk óg pga blødning sist svangerskap. Denne gangen får jeg i uke 12 pga at det i forrige svangerskap var vekstavvik. Så gikk privat nå, lenge å vente til uke 12 også :p

Syns bare det er litt rart da de på sykehuset sa at om jeg ble gravid igjen må jeg ha tett oppfølging.
Men ser ikke ut til jeg får det.. [emoji13]
Får gå å bekymre meg frem til oul da..
Veit ikke om de har privat her jeg bor, så får sjekke litt hvor de har det.:)

Last edited:
Syns bare det er litt rart da de på sykehuset sa at om jeg ble gravid igjen må jeg ha tett oppfølging.
får gå å bekymre meg frem til oul da..

Uff, så kjipt. Hva var det som var grunnen til at de sa det om tett oppfølging etter sist gang?

Uff, så kjipt. Hva var det som var grunnen til at de sa det om tett oppfølging etter sist gang?

Det var mye greier sist.. var ut og inn av sykehus, blødninger hele svangerskapet(både små mengder men og fossblødninger, stort sett var det friskt blod ), om jeg bevegde meg mye begynte jeg å blø.. når jeg var innlagt roa det seg litt.. gikk og med falske rier i flere uker.. ble tilslutt prematurfødsel.. jeg har økt sjanse for å føde prematur igjen og bør absolutt få tett oppfølging.
Håper jordmor er mer behjelpelig enn legen.
Tror uansatt ikke jeg tør annet enn å bestille privat selv om det kanskje er litt langt unna og kanskje koster litt..

Ikke quote innlegget her.. vil ikke den infoen skal ligge ute på nett.:) så tar det bort etterpå

Får gå å bekymre meg frem til oul da..

Sa ville jeg ringt sykehuset og hørt hvordan du skal gå fram for å få den oppfølgingen [emoji6]

Huff det hørtes forferdelig ut Onskebaby2018.. Du bør jo helt klart få skikkelig oppfølging dette svangerskapet etter sist gang. Håper det ordner seg og at jordmor er mye mer behjelpelig[emoji173]️

Stå på krava! Si at du fikk beskjed av sykehuset om at du skulle få tett oppfølging ved neste graviditet, og si du er bekymra :)

Takk for støtte[emoji5][emoji254][emoji173]️
Uansett hva jeg sa så hjalp det ingenting idag.. var jo litt forberedt på at det kunne gå den veien.. men kjedelig fordiom.
Skal ringe helsestasjon nå, så vurderer jeg ringe jordmor jeg hadde sist gang ,
hun nølte aldri på å sende meg på noe ul.
Ordner seg nok:) alternativet blir privat. Klarer ikke gå helt til uke 17/18 uten å vite noe.. :)

Du kan jo prøve å ringe direkte til sykehuset også? :) etter jeg hadde sa sist fikk jeg så mye rare beskjeder at jeg ikke visste hva jeg skulle tro til slutt. Fikk beskjed om at jeg ikke skulle følges opp noe mer, men var veldig urolig. Ringte da sykehuset og fikk snakke med gynekolog. Hun ba meg bare komme inn til time :)

Til meg sa legen at jeg ikke trengte ekstra oppfølging pga at jeg har lavt stoffskifte, men jordmor hendviste meg med en gang hu hørte det, så prøv å snakk med jm

Høres ut som at det vil være naturlig med tett oppfølging og ihvertfall fra uke 12. Det er jo noe med at det ikke går an å finne ut så mye eller gjøre så mye fra eller til før det. Men som de andre sier: tippet jordmor henviser deg om du er bekymra. Lykke til <3

Back
Topp