Søvn

Løvemamma88

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Sønnen min er født 10 uker før termin. Han er nå 5 måneder ukorigert. Han sliter med mye vondt i magen, sover dårlig, sliter med å sovne igjen hvis han våkner etter kort tid. Blir lett overstimulert.
Hvordan løser dere slike utfordringer i hverdagen? Vi har ett barn til.
 
Sønnen min er født 10 uker før termin. Han er nå 5 måneder ukorigert. Han sliter med mye vondt i magen, sover dårlig, sliter med å sovne igjen hvis han våkner etter kort tid. Blir lett overstimulert.
Hvordan løser dere slike utfordringer i hverdagen? Vi har ett barn til.

Har ikke så veldig mye råd å komme med dessverre. Har en født i uke 35 som nå er 4 uker (termin er egentlig i morgen) og vi sliter med det samme. Har også et barn til. I hverdagen er eldstemann i barnehage på dagen. På ettemiddagen bytter pappaen og jeg på å leke med størstemann og ha minstemann hud mot hud (det er det eneste som roer. Hvis jeg er alene med begge har jeg gjerne minstemann i sjal mens jeg leker eller tar en tur ut med størstemann. Nettene deler vi på slik at en av oss får litt søvn.
 
Hei, jeg kjenner meg igjen i flere ting du skriver. Har ei 7 uker prematur. Overstimulert av alt, sleit med magen, b12 mangel. Har et barn til, men hun er 9år så det hjelper på situasjonen. Etter at b12 ble fikset løste mange problemer seg. Nå er det som en terminalbygget med vanlig utfordringer. Før dette bare forsøktejeg å overleve og komme gjennom dagene.
 
Sønnen min er født 10 uker før termin. Han er nå 5 måneder ukorigert. Han sliter med mye vondt i magen, sover dårlig, sliter med å sovne igjen hvis han våkner etter kort tid. Blir lett overstimulert.
Hvordan løser dere slike utfordringer i hverdagen? Vi har ett barn til.
Jeg må innrømme at jeg ikke har de beste rådene, annet enn å ri stormen over og gjøre det som fungerer for dere [emoji171] Mi er nå 19 måneder, og vi har det gående enda i lengre perioder... Når hun var mindre brukte vi masse sjal og bæresele dag som natt, sov på brystkassa til far, sov med puppen, sov i vugga for at alle skulle få en pause. Hun hadde og har refluks, noe som gjorde nettene tøffe. Overstimuli er også enda en utfordring, og vi rir bare over stormene. Tilrettelegger best mulig for oss selv, og får avlastning ved behov. Det kan være veldig tøft det dere går igjennom. Har dere utelukket at det er noe fysisk? [emoji171] Etter vi fikk medisiner for refluks bedret det seg noe, men stimuli er det ingen medisin for. Lange økter uten mye lyd og lys osv, for å få roet ned kunne tidvis fungere. Vi har og kjørt bil for at hun skulle sove litt, så har vi duppet i bilen selv også. Det høres kanskje ekstremt ut, men vi måtte være kreative for å "overleve". Vi har dog ikke et barn til, noe som gjør det ekstra tøft i deres situasjon. Er dere hjemme begge to? Finnes det en mulighet for at dere kan være det for en periode?
 
Har ikke så veldig mye råd å komme med dessverre. Har en født i uke 35 som nå er 4 uker (termin er egentlig i morgen) og vi sliter med det samme. Har også et barn til. I hverdagen er eldstemann i barnehage på dagen. På ettemiddagen bytter pappaen og jeg på å leke med størstemann og ha minstemann hud mot hud (det er det eneste som roer. Hvis jeg er alene med begge har jeg gjerne minstemann i sjal mens jeg leker eller tar en tur ut med størstemann. Nettene deler vi på slik at en av oss får litt søvn.

Glemte å,skrive at samboer er delvis sykemeldt for å avlaste meg, er gullverdt når vi har et barn til som trenger mammaen sin
 
Back
Topp