Nedtelling til uke 23

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Er en stor milepæl å komme over i fasen hvor barnet vil bli forsøkt reddet dersom fødsel starter. Syns det fortjener en egen tråd.

For min del er det 25 dager i dag:)
 
Er en stor milepæl å komme over i fasen hvor barnet vil bli forsøkt reddet dersom fødsel starter. Syns det fortjener en egen tråd.

For min del er det 25 dager i dag:)

Sniker. Tenkte bare å si at retningslinjene er 24 fulgåtte uker, ikke uke 23. Fikk med en nedtur selv da jeg var inne på føden i uke 22+noe, og fikk beskjed om at de ikke gjorde noe aktivt før fullgåtte 24 uker...
 
10 dager til :) Og 17 til uke 24 ;)
 
32 dager til 24+0
 
20 dager til 24+0 <3
 
20 dager til 24+0 <3
 
Absolutt en kjempeviktig milepæl! 46 dager igjen [emoji4]
 
Sniker. Tenkte bare å si at retningslinjene er 24 fulgåtte uker, ikke uke 23. Fikk med en nedtur selv da jeg var inne på føden i uke 22+noe, og fikk beskjed om at de ikke gjorde noe aktivt før fullgåtte 24 uker...

Altså 23+0? :)
Fikk beskjed på riksen av legen at de hadde uke 23, som i 23+0 som grensa.
 
Altså 23+0? :)
Fikk beskjed på riksen av legen at de hadde uke 23, som i 23+0 som grensa.
I følge retningslinjene vil en i uke 23 ta en individuell vurdering, hvor foreldrenes ønske skal veie tungt står det. Flere barn har blitt reddet i uke 23 så jeg tenker det er en milepæl i seg selv, men det er jo en forskjell ved at en i uke 24 uansett gjør alt en kan, mens man i uke 23 vurderer konkret da :)
 
Sniker. Tenkte bare å si at retningslinjene er 24 fulgåtte uker, ikke uke 23. Fikk med en nedtur selv da jeg var inne på føden i uke 22+noe, og fikk beskjed om at de ikke gjorde noe aktivt før fullgåtte 24 uker...
Det varierer kanskje litt fra sykehus til sykehus. I følge retningslinjene vil en i uke 23 ta en individuell vurdering, hvor foreldrenes ønske skal veie tungt står det. Flere barn har blitt reddet i uke 23 så jeg tenker det er en milepæl i seg selv, men det er jo en forskjell ved at en i uke 24 uansett gjør alt en kan, mens man i uke 23 vurderer konkret da :)
 
I følge retningslinjene vil en i uke 23 ta en individuell vurdering, hvor foreldrenes ønske skal veie tungt står det. Flere barn har blitt reddet i uke 23 så jeg tenker det er en milepæl i seg selv, men det er jo en forskjell ved at en i uke 24 uansett gjør alt en kan, mens man i uke 23 vurderer konkret da :)

Ja, da var det som jeg tenkte. Det er ikke i uke 23, som i 22+noe, men fra 23+0 :)
Jeg teller ned til den først jeg, også til uke 24.
Såååå 15 dager til 23+0 :D
 
I følge retningslinjene vil en i uke 23 ta en individuell vurdering, hvor foreldrenes ønske skal veie tungt står det. Flere barn har blitt reddet i uke 23 så jeg tenker det er en milepæl i seg selv, men det er jo en forskjell ved at en i uke 24 uansett gjør alt en kan, mens man i uke 23 vurderer konkret da :)
Ja, stemmer :) var en lik nedtelling på termingruppen min,og derfor trodde jeg at jeg var "safe" da jeg endte på føden i uke 22+noe. Fikk beskjed om at det er etter 23+0 man gjør en individell vurdering, og etter 24+0 de faktisk gjør noe aktivt. Er veldig (!) stor forskjell på behandlingen før/ etter uke 24,har jeg smertefult erfart.
 
31
 
Back
Topp