Intense smerter i livmoren

Lil-17

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Opplevde i dag noen grusomme og intense smerter i hele livmoren. Smertene kjentes også ''på innsiden'' altså, de gikk nedover mot livmortappen samtidig som det var i hele livmoren.
Kjennes ut som kniver som blir vridd. Dersom jeg satt heeelt i ro gikk det ok. Kunne ikke gå, lene meg fremover eller noe. Livmoren kjentes hard. Det gjorde fryktelig vondt da jeg trykkte forsiktig med en finger midt på magen.

Dette er vel ikke kynnere? De skal jo ikke gjøre vondt? Eller?

Det pågikk i 1t 40 min. Lillefrøken sparket litt mens det pågikk.

Noen som har opplevd lignende eller har en ide om hva det kan være?

Opplevde i dag noen grusomme og intense smerter i hele livmoren. Smertene kjentes også ''på innsiden'' altså, de gikk nedover mot livmortappen samtidig som det var i hele livmoren.
Kjennes ut som kniver som blir vridd. Dersom jeg satt heeelt i ro gikk det ok. Kunne ikke gå, lene meg fremover eller noe. Livmoren kjentes hard. Det gjorde fryktelig vondt da jeg trykkte forsiktig med en finger midt på magen.

Dette er vel ikke kynnere? De skal jo ikke gjøre vondt? Eller?

Det pågikk i 1t 40 min. Lillefrøken sparket litt mens det pågikk.

Noen som har opplevd lignende eller har en ide om hva det kan være?

Huff! Det hørtes helt fryktelig ut! Jeg har smertefulle kynnere, og jeg har fått beskjed om å ringe legevakt/føden hvis jeg kjenner nedpress eller sterke smerter. Jeg er førstegangs så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, men jeg hadde ringt legevakt om jeg opplevde det du opplever. Så får du sjekket at det ikke er åpning eller noe sånt! Jeg har ligamentsmerter hvis jeg reiser meg eller nyser, da er det som noen stikker en strikkepinne i sidene av lysken.

Har ikke opplevd dette selv, men syns det høres veldig ubehagelig ut. Jeg har jo hatt mye kynnere og rier som jeg egentlig ikke har merket, så jeg klarer ikke å relatere meg til det du forklarer. Og veldig rart når det pågikk så lenge også. Kanskje du skal ta en tlf og høre med jordmor eller på legevakta.
Har fått beskjed at jeg skal kontakte lege eller legevakt hvis jeg opplever press nedover og steke smerter når man tar på magen.
:)

*sniker*

Mine kynnere har aldri vært sånn. Jeg ville kontaktet legevakt/føden avhengig av hvor mange uker du er.

Huff! Det hørtes helt fryktelig ut! Jeg har smertefulle kynnere, og jeg har fått beskjed om å ringe legevakt/føden hvis jeg kjenner nedpress eller sterke smerter. Jeg er førstegangs så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, men jeg hadde ringt legevakt om jeg opplevde det du opplever. Så får du sjekket at det ikke er åpning eller noe sånt! Jeg har ligamentsmerter hvis jeg reiser meg eller nyser, da er det som noen stikker en strikkepinne i sidene av lysken.
Det var veldig vondt ja. Satt på møte å prøvde å late som ingenting :P Vurderte å ringe føden, men ja.. det ga seg jo da, men kommer det igjen tar jeg en tlf.
Ligamentsmerter hadde jeg rundt uke 12-18, har ikke hatt det etter det.
Hadde ingen kynnere i forrige svangerskap, så vet ikke helt hvordan det føles.
Har ikke opplevd dette selv, men syns det høres veldig ubehagelig ut. Jeg har jo hatt mye kynnere og rier som jeg egentlig ikke har merket, så jeg klarer ikke å relatere meg til det du forklarer. Og veldig rart når det pågikk så lenge også. Kanskje du skal ta en tlf og høre med jordmor eller på legevakta.
Har fått beskjed at jeg skal kontakte lege eller legevakt hvis jeg opplever press nedover og steke smerter når man tar på magen.
:)
Tar en tlf dersom det skjer igjen. Noe må det ha vært. Kjente og kjenner ingen nedpress. De sa ikke hva det kunne være dersom en hadde sterke smerter når en tok på magen?
*sniker*

Mine kynnere har aldri vært sånn. Jeg ville kontaktet legevakt/føden avhengig av hvor mange uker du er.
Jeg er bare 25+2. Da er det nok ikke kynnere. Skal kontakte de dersom det gjentar seg :)

Jeg hadde "krampelignende" smerter litt tidligere i kveld. Kom og gikk over en periode på ca en times tid. Sto å lagde middag, men var sånn at jeg følte jeg ville sette meg ned.
Jeg er førstegangs, og aner ikke hvordan kynnere eller noe kjennes ut, men dette var i alle fall vondt.
Vurderte å ringe noen, men så fort jeg satte meg ned å slappet av forsvant det.

Det var veldig vondt ja. Satt på møte å prøvde å late som ingenting :p Vurderte å ringe føden, men ja.. det ga seg jo da, men kommer det igjen tar jeg en tlf.
Ligamentsmerter hadde jeg rundt uke 12-18, har ikke hatt det etter det.
Hadde ingen kynnere i forrige svangerskap, så vet ikke helt hvordan det føles.

Tar en tlf dersom det skjer igjen. Noe må det ha vært. Kjente og kjenner ingen nedpress. De sa ikke hva det kunne være dersom en hadde sterke smerter når en tok på magen?

Jeg er bare 25+2. Da er det nok ikke kynnere. Skal kontakte de dersom det gjentar seg :)
Jo de sa at det kunne være press på organer som gjorde at det er litt smerter når man tar seg på magen. De nevnte også at strekk på huden kan være årsak for smerter når man tar seg på magen ved eventuelle ubehag.

Jo de sa at det kunne være press på organer som gjorde at det er litt smerter når man tar seg på magen. De nevnte også at strekk på huden kan være årsak for smerter når man tar seg på magen ved eventuelle ubehag.
Hm, det virker jo ikke så farlig da? Så lenge det ikke er til fare for babyen får jeg lide litt :P

Hm, det virker jo ikke så farlig da? Så lenge det ikke er til fare for babyen får jeg lide litt :p
Nei det er ikke noe farlig, men så er det ikke sikkert det er det som er med deg? :p
Tenker hvis det gjentar seg igjen så er det like greit å sjekke det :happy:

Kan være dumt svar, men er ikke luft?
Jeg hadde så mye luft for en liten stund siden at jeg ikke klarte å røre meg. Var sykt vondt nederst i magen. Masse press i magen og luften kommer ikke ut virker det som :p

Kan være dumt svar, men er ikke luft?
Jeg hadde så mye luft for en liten stund siden at jeg ikke klarte å røre meg. Var sykt vondt nederst i magen. Masse press i magen og luften kommer ikke ut virker det som :p
Forstår tankegangen din. Har selv hatt ganske vonde luft-smerter, men dette kan umulig være luft. Ikke kom det ut noe luft til slutt heller.

Snakket med føden. De sa at så lenge jeg ikke hadde blødning, vesla sparket og at smertene ga seg, så var det nok bare en muskel som strakk seg. Kunne kontakte fastlegen eller min jm på dagtid dersom det skulle skje igjen.
Så tydeligvis ikke så ille som det føltes.

Back
Topp