Anbefaling av barnesete i bil?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Jeg lurer på om noen har noe sete å anbefale når barnet skal over fra babysete?

Har god plass baki, men baksetet det skal stå i heller en del nedover, så må passe til det. Gjerne et som kan tippes så langt som mulig bakover så hodet ikke tipper så langt fremover :)

Vi har ett, men barnet sitter ikke noe godt i det...

Det finnes feks kile sånn at det bygger opp litt bakerst mot seteryggen.

Barnesetet skal ikke vippes for mye bakover heller, med tanke på hellingen. Den skal være max 35 grader, det er ikke bra å helle setet mer. Man sitter tryggere jo mer rett opp man sitter.

Hvor gammelt er barnet?

Det finnes feks kile sånn at det bygger opp litt bakerst mot seteryggen.

Barnesetet skal ikke vippes for mye bakover heller, med tanke på hellingen. Den skal være max 35 grader, det er ikke bra å helle setet mer. Man sitter tryggere jo mer rett opp man sitter.

Hvor gammelt er barnet?
Okai :) Kjekk info å ha med seg :)

Han er 8 mnd :)

Jeg lurer på om noen har noe sete å anbefale når barnet skal over fra babysete?

Har god plass baki, men baksetet det skal stå i heller en del nedover, så må passe til det. Gjerne et som kan tippes så langt som mulig bakover så hodet ikke tipper så langt fremover :)

Vi har ett, men barnet sitter ikke noe godt i det...

Besafe modular. Vi har bratte seter og det er helt supert[emoji5] tar liten plass også.

Vi hadde besafe da de gikk fra babysetet, men de er jo store seter da. Kjenner ikke ellers til alle typer seter nå som kan brukes. Axkid minikid er jo populære da. Og de har kil til. Vet ikke om det finnes kil til alle typer seter

Ser axkid anbefales overalt, ene og alene pga brukstiden, kan ikke fatte det, selv med babyinnlegg satt mitt barn som en potetsekk, og setet er jo stein hardt å sitte i[emoji51] ser at det kan være et godt sete til større barn men tviler på at dette er et godt valg for en baby.

vi har maxway til yngste på 5. Det har hun brukt siden hun var 10 mnd. :) Passer nok i de fleste biler.. men man bør alltid prøve. Det kan monteres inntil 1/3 på utsiden av setet, så bena har masse plass når barnet blir eldre - og helt inntil når barnet er litet om man har behov for plassen foran :)

Ser axkid anbefales overalt, ene og alene pga brukstiden, kan ikke fatte det, selv med babyinnlegg satt mitt barn som en potetsekk, og setet er jo stein hardt å sitte i[emoji51] ser at det kan være et godt sete til større barn men tviler på at dette er et godt valg for en baby.
Jeg aner ikke, har aldri sett et axkid irl. Men jeg tenker også at til de minste bør man velge et annet.

Ikke er godt sete til eldre barn heller. Kjøpte det til 3 åringen i våres og vi måtte bytte tilbake til besafe setet da han klagde på vondt i rompa og korsryggen. Han satt å gråt, ikke sinna gråt, men lei seg/vondt gråt. Etterhvert ble han bare hysterisk hver gang vi skulle kjøre.
Så ikke et sete jeg vil anbefale hvertfall.

Vi har yngste i maxway, et sete som er greit å passere de fleste steder og har lang brukstid. Vi har hatt de eldste i sånt sete til de fikk beltestol ca 6 år gamle (det går til 25 kilo. Våre unger er ikke de lengste i verden da)

Vi har yngste i maxway, et sete som er greit å passere de fleste steder og har lang brukstid. Vi har hatt de eldste i sånt sete til de fikk beltestol ca 6 år gamle (det går til 25 kilo. Våre unger er ikke de lengste i verden da)

Hvordan er den i bredden? Vi må ha stol i midten til storesøster når lille kommer og har hørt maxway er smalt og passer i midten?

Hvordan er den i bredden? Vi må ha stol i midten til storesøster når lille kommer og har hørt maxway er smalt og passer i midten?
Ja. Det er et smalt sete som ofte passer i midten. Vi har henne i det mellom søsken i hver sin beltestol av den litt breie typen

Vårt sete er overhode ikke hardt. Om ungen satt om en potetsekk så har du hatt for lite helling og barnet er for lite :)

Axkid minikid er dog det beste setet vi har prøvd. Det varer lenge, er ekstremt lett å montere, god komfort, tar lite plass :)
Får også kjøpt babyinnlegg.

Vårt sete er overhode ikke hardt. Om ungen satt om en potetsekk så har du hatt for lite helling og barnet er for lite :)

Stemmer ikke, vi prøvde alle mulige hellinger, satt fortsatt dårlig, hun var vel 14 mnd npr vi prøvde tror jeg, prøvde da med og uten babyinnlegg. Aldri mer axkid, elendig sete.

Deg om det :) De fleste er fornøyde heldigvis.

Det spørs hvordan man ser det, kjenner flere som har sendt det rett i retur, ser ofte på bilstoler siden at folk ikke er fornøyde også men de innleggene blir jo kjapt slettet av admin da det ikke er lov å si noe negativt om den stolen[emoji23]

Back
Topp