Ikke kjent liv enda

HJT

Glad i forumet
Jeg er blant dem med morkaka foran, på venstre side. I tillegg ligger den over livmoråpningen, så må ha litt ekstra oppfølging fremover for å se om den stiger. Men jeg har ikke kjent liv enda (tror jeg), og er 18+4 i dag.

Er førstegangs og vet jo at det kan ta tid, men har inntrykk av at "alle" har kjent liv en god stund allerede. Venter så fælt! Er det flere som er i samme båt som meg? Dere som har fått barn før, når kjente dere liv med førstemann?
 
Kan fort gå til uke 20-22 i første svangerskap uten at det er noe uvanlig, særlig hvis morkaka ligger på fremre vegg :) Også kan babyen ha funnet en favorittstilling hvor den sparker mest på steder som du ikke kjenner det så godt.
Tenker at de som ikke har kjent liv ikke skriver så mye om det, som de som har kjent ;)
 
  • Liker
Reactions: HJT
Kan fort gå til uke 20-22 i første svangerskap uten at det er noe uvanlig, særlig hvis morkaka ligger på fremre vegg :) Også kan babyen ha funnet en favorittstilling hvor den sparker mest på steder som du ikke kjenner det så godt.
Tenker at de som ikke har kjent liv ikke skriver så mye om det, som de som har kjent ;)
Godt poeng :) Får smøre meg med en god dose tålmodighet og slutte med sammenligningen... :p
 
Sniker fra desember :) jeg begynte å kjenne små bevegelser i uke 20 med frøkna vår. Ikke spark, men sånn småkiling, så helt normalt :) Hadde morkaken foran da.
 
  • Liker
Reactions: HJT
Jeg er andregangs og 16+4, har heller ikke kjent noe enda. Sist kjente jeg liv 17+5 (om jeg husker riktig), det kommer når det kommer.
 
  • Liker
Reactions: HJT
Sniker fra desember.

Jeg har morkaka foran og kjente ikke det noe jeg var helt sikker på at var liv før i uke 21. Det tok enda noen uker før jeg kjente tydelige spark og bevegelser og mannen kjente det ikke utenpå før i uke 25. Det er kjempekjedelig å vente, særlig når det føles som "alle andre" kjenner liv og har gjort det lenge :(
 
  • Liker
Reactions: HJT
Sniker fra desember.

Jeg har morkaka foran og kjente ikke det noe jeg var helt sikker på at var liv før i uke 21. Det tok enda noen uker før jeg kjente tydelige spark og bevegelser og mannen kjente det ikke utenpå før i uke 25. Det er kjempekjedelig å vente, særlig når det føles som "alle andre" kjenner liv og har gjort det lenge :(
Enig... Men tusen takk for at du sniker litt :D Det hjelper sånn å høre fra andre om har lignende erfaringer, så får man litt mer fugleperspektiv på det!
 
Enig... Men tusen takk for at du sniker litt :D Det hjelper sånn å høre fra andre om har lignende erfaringer, så får man litt mer fugleperspektiv på det!

Ja, veldig :) Man føler seg litt alene og det er fort gjort og bli bekymret.
 
Her har morkaken plassert seg foran både forrige gang og denne gangen [emoji19] sist kjente jeg ikke tydelige bevegelser før Ca uke 22, utenpå Ca uke 26 mener jeg [emoji848] nå begynte jeg å kjenne små dult i uke 17, men jeg kjenner ikke hver dag og jeg er nødt til å ligge i ro og "kjenne etter" [emoji28]
 
  • Liker
Reactions: HJT
Jeg er 17+3, kjenner ingenting enda... sitter bare å venter på oul for å få en bekreftelse på fortsatt liv. Håper vi kjenner noe snart:)
 
  • Liker
Reactions: HJT
Jeg er 18+0 idag og tror ikke jeg har kjent noe enda. Venter også veldig på å kjenne livstegn, men tenker at det er pga at jeg er førstegangs :) vet heller ikke hvordan morkaka ligger...
Har kjent noen småå bobler, men det kan like godt være luft, vet jo ikke helt hvordan det kjennes :)
 
  • Liker
Reactions: HJT
Er 19+2 i dag, og har de 2 siste dagene kjent en del når jeg sitter. Er veldig forsiktig da. Noen dager før dette kjente jeg litt hvis jeg satt bøyd over pulten. Jeg har ikke livmora foran, tror ikke det er grunn til bekymring for deg enda [emoji846] gleder meg til det blir litt mer tydelig spark
 
  • Liker
Reactions: HJT
Kjenner ingen verdens ting (ikke at jeg vet hva jeg skal kjenne etter heller), er 17 +1 i dag..på tidlig ul sa jordmor at morkaka lå fint plassert bak.. så babyen er kanskje like lat som mor og far :shy: spennende å se på ul på tirsdag :rolleyes:
 
  • Liker
Reactions: HJT
Jeg kjente ikke nr 1 før uke 25-26. Morkaka foran! Nr 2 hadde jeg også morkaka foran med, men da kjente jeg før, og visste jo også hva jeg skulle kjenne. Nå (nr 3) er morkaka også foran [emoji85] og selv om jeg tror jeg kjenner henne innimellom er jeg alltid litt i tvil og får liksom aldri den bekreftelsen jeg vil ha med er til spark etterpå. (Snart 18 uker).

Prøv å ikke tenk så mye på det (selv om jeg skjønner at det ikke er lett).
 
  • Liker
Reactions: HJT
Her har morkaken plassert seg foran både forrige gang og denne gangen [emoji19] sist kjente jeg ikke tydelige bevegelser før Ca uke 22, utenpå Ca uke 26 mener jeg [emoji848] nå begynte jeg å kjenne små dult i uke 17, men jeg kjenner ikke hver dag og jeg er nødt til å ligge i ro og "kjenne etter" [emoji28]
Jeg er 17+3, kjenner ingenting enda... sitter bare å venter på oul for å få en bekreftelse på fortsatt liv. Håper vi kjenner noe snart:)
Har du fått oul enda? :)
 
Jeg er 18+0 idag og tror ikke jeg har kjent noe enda. Venter også veldig på å kjenne livstegn, men tenker at det er pga at jeg er førstegangs :) vet heller ikke hvordan morkaka ligger...
Har kjent noen småå bobler, men det kan like godt være luft, vet jo ikke helt hvordan det kjennes :)
Det er jo kanskje også en grunn til at vi førstegangs ikke kjenner så fort- vi vet ikke hvordan det skal kjennes ut! :)
 
Kjenner ingen verdens ting (ikke at jeg vet hva jeg skal kjenne etter heller), er 17 +1 i dag..på tidlig ul sa jordmor at morkaka lå fint plassert bak.. så babyen er kanskje like lat som mor og far :shy: spennende å se på ul på tirsdag
Jeg kjente ikke nr 1 før uke 25-26. Morkaka foran! Nr 2 hadde jeg også morkaka foran med, men da kjente jeg før, og visste jo også hva jeg skulle kjenne. Nå (nr 3) er morkaka også foran [emoji85] og selv om jeg tror jeg kjenner henne innimellom er jeg alltid litt i tvil og får liksom aldri den bekreftelsen jeg vil ha med er til spark etterpå. (Snart 18 uker).

Prøv å ikke tenk så mye på det (selv om jeg skjønner at det ikke er lett).
Takk for at du deler! Det hjelper å høre andre i lik situasjon! :)
 
Med de to første kjente jeg det i slutten av uke 16. Dette er tredje gang og en får inntrykk av at man skal kjenne det så mye tidligere jo flere ganger en har gått gravid. Nå er jeg i uke 16 og har ikke kjent noen ting så langt. Denne gangen har jeg morkaka foran, så forventer ikke å kjenne med det første heller. Men gleder meg veldig til å kjenne :) Forståelig at du er ivrig på å kjenne, spesielt når "alle" andre kjenner allerede nå. Men er nok mange som ikke kjenner også, bare ikke så mange av dem som skriver om det tenker jeg. Sender deg en klem, og om ikke mange ukene tenker jeg vi kjenner masse liv alle sammen :)
 
  • Liker
Reactions: HJT
Har ikke fått noe beskjed om hvor morkaka mi ligger, men kjenner ikke liv hele tiden, bare nå og da. Kan plutselig gå flere dager i mellom. Er 16+6 i dag. Og jeg vet at nurket ligger ikke i ro, for forrige uke hos jordmor så slet vi med å finne hjerte [emoji16] Og når vi fant det så forsvant det igjen Håper å få kjenne mer liv snart [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: HJT
Back
Topp