Hva er det mest unødvendige du kjøpte til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Kjøpte ikke, men fikk babynest i gave og hun hatet å ligge oppi der. Tror vi brukte det 2-3 ganger.

Barnevogna :P Ikke vært brukt før nå som han begynte i barnehage, over et år gammel :)

Fikk med sengekant da vi kjøpte bedside-criben. ...Det er jo både farlig og 100% unødvendig, så den kastet vi.
Ellers var bleiebøtte unødvendig. Vi klarer oss like fint med bleieposer som kastes i søpla.

Uro over sengen, jeg hatet den!
Den var hele tiden iveien når jeg skulle legge ned ungen

Uro over sengen, ammepute,

For min del var det rett og slett bare fordi jeg fikk ammingen best til liggende, riktignok litt slitsomt å alltid måtte ligge:rolleyes:... Men etter hvert som han vokste til og vi begynte å sitte klarte jeg meg best uten, prøvde med puten å følte da at den bare kom i veien! :p

Dere som ikke fikk bruk for ammepute, hva var grunnen? Jeg har ikke kjøpt enda, og håper egentlig å slippe å bruke penger på det :p Men hører jo om mange som får bruk for det..
Jeg trengte den ikke. Prøvde å bruke den, men der ble bare klumsete og unødvendig. Det var en vanlig ammepute.
Prøvde med BB hugme, den var genial, men gadd ikke å sitte å rigge meg med den hver gang. Funker helt perfekt uten ammepute for meg. Så enkelt som det kan få blitt :)

Dere som ikke fikk bruk for ammepute, hva var grunnen? Jeg har ikke kjøpt enda, og håper egentlig å slippe å bruke penger på det :p Men hører jo om mange som får bruk for det..

For min del kom det an på type ammepute. Den jeg kjøpte var så glatt i stoffet at jeg følte babyen bare gled unna. Jeg endte opp med å bruke en vanlig hodepute og noen ganger sofaputer som jeg kledde putevar på. Men har prøvd noen ammeputer på helsestasjonen som var vesentlig bedre enn min. Men siden hodepute fungerer så bra, så har jeg ikke orket å bruke penger på ny ammepute. Lykke til=)

Flaskevarmer brukte vi aldri. De få gangene jeg pumpet og vi varmet opp holdt det å bare ha noen dråper på innsiden av håndleddet for å sjekke temperaturen. Dito med babygrøt på flaske.

Stellebord med badebalje i. Bare et styr med slangen som lak, opp og igjen med lokket mens man skal holde babyen, mindre plass i selve kommoden og hun vokste jo ut av den baljen før hun var 2 måneder :P

Med storesøster er lista lang. Uro, kremer, søte klør osv. Med lillebror så må det være for mye klær. Vi bruke kun ulla til Nøstebarn og de holder lenge.

Jeg slengte ei helt valig pute på fanget for å få lille litt opp i høyda så ikke ryggen ble så utslitt, jeg satt å ammet i starten.

Back
Topp