Salma laks

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Har googlet litt oppskrifter og kom over noen som sa at man ikke skal spise oppdrett laks da man er gravid. Stemmer det?

Jeg har spist Salma laks som sashimi i denne graviditeten og forrige graviditeten. Bare pass på å hold deg innenfor holdbarhetsdatoen.

Sjekk matportalen.no for offisielle kostholdsråd for gravide

Oppdrettslaks e bedre å spise enn villaks for gravide, da det er vanskeligere å vite hva villaksen har fått i seg.

Oppdrettslaks e bedre å spise enn villaks for gravide, da det er vanskeligere å vite hva villaksen har fått i seg.
Eg har hørt motsatt - at oppdrettslaks kan ha mye tungmetaller som du slipper fra villaks....
Igjen, mye motstridende informasjon her.... Antar forøvrig at fordelen med å spise fisk overgår evt ulempe/skade fra den.

Eg har hørt motsatt - at oppdrettslaks kan ha mye tungmetaller som du slipper fra villaks....
Igjen, mye motstridende informasjon her.... Antar forøvrig at fordelen med å spise fisk overgår evt ulempe/skade fra den.
Det stemmer ikke. Tungmetallet kommer fra det naturlige foret til fisken og oppdrettsfisk har mindre naturlig for og mer vegatabilsk for.

Back
Topp