Barnerom..

KR1ST1NE

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Julibarna 2019
Har dere barnerom klart før ankomst?

Jeg har fått skikkelig oppheng i at det MÅ være ferdig, helst i går [emoji85] *førstegangsfødende varsel*

Jeg vil male veggene, innrede med nye møbler, ordne lystetthet, vaske og legge på plass klær, og samle babytingene hennes på rommet [emoji177] Bruke tid på og pynte og ordne frem mot fødselen, vil rettogslett kose meg med det!

Så nå blir jeg helt syk i hodet av at mannen tror dette er ting som kan vente. Han tror feks at jeg kan male etter fødselen [emoji44] Jeg klarer ikke å gjøre NOE hvis jeg ikke får det malt først. Forstår dere?
Det går jo ikke an å innrede og gjøre klart hvis alt må ut for å males senere?? Og jeg ser ikke like godt hva jeg vil ha på rommet heller før fargen er riktig.

Dette er altså mitt største problem og fokusområde for tiden [emoji28]

Last edited:
Her er det samboeren som er mest opptatt av å få ting ferdig. Tror det er mer fordi han er sikker på at vi ikke kommer til å få tid når den lille kommer. [emoji4]

Syns det er kjekt jeg og, men siden formen ikke har vært på topp har jeg som regel kun stått for innkjøp på nett [emoji23]

Men alt skal bli klart ila neste måned tenker vi, både oppussing (gjenstår kun lister og å bytte ut det elektriske) og innredning [emoji4] både seng, skap, lampe, wallstickers, og diverse ligger flatpakket og klart i stuen [emoji23]

Syns det er kjekt jeg og, men siden formen ikke har vært på topp har jeg som regel kun stått for innkjøp på nett [emoji23]

Men alt skal bli klart ila neste måned tenker vi
Jeg elsker netthandel! Tror jeg har fått mer i posten de siste ukene enn tilsammen de siste årene [emoji2]

Heldige deg som får rommet klart så snart [emoji106] Håper formen din blir bedre!

Rommet er så å si klar. Bygde nytt hus for 1,5 år siden så alt er nytt. Mangler lys i taket og gardinstenger og gardiner. Så er det egentlig bare å møblere:happy::happy:

Gleder meg!!! :joyful:

Har heldigvis en mann som også gleder seg til å pusse opp rommet og møblere det. Han har kjøpt nytt vindu som skal byttes og har avtalt med sin far at de skal pusse opp rommet i høstferien :happy: Har allerede handlet litt litt av det som skal være på rommet. Det ligger på gjesterommet og venter :happy:

Rommet hennes ble pusset opp for noen år siden, veldig nøytralt med hvit panel på veggene, men tenker å gjøre det personlig med møbler og interiør :) Vi skal i tillegg ta kjøkkenet og badet før jul, samboer er like ivrig på å få alt ferdig før hun kommer, så dette er kjempegøy :D Jeg maler og i gangen nå, for det er ett av de siste rommene som det ikke er gjort noe med de siste 3 årene :D

Barnerom og gjesterom er neste på listen vår. Siden vi har glassfibertapet fra 80 tallet og det trengs mye sparkling og forarbeid er det ikke en jobb for meg. Går hjemme på dagtid så klør i fingrene etter å ha noen prosjekter. Etter jeg forklarte det til mannen ble det fart på logistikken. Så nå har vi maler her hjemme hos oss. Håper å få lagt gulv når han er ferdig slik jeg kan begynne å innrede og gjøre klart om ikke så alt for lenge [emoji4]

Vi skulle egentlig vente, siden det er TV stua som skal gjøres om til barnerom. Men, så ble vi enige om at vi like gjerne bare kan hoppe i det. så nå blir det først å lage til kombi TV-stue/gjesterom, å så når TV stua er tømt skal det males og fikses om til barnerom [emoji4] har planer om å få alt gjort i løpet av oktober/november for man aner jo ikke hvordan formen er videre utover. Å jeg er så kontrollfreak at jeg ikke kan la noen andre enn meg selv styre det showet [emoji23][emoji23]

Her må lillebollen dele rom med storesøstra på 4 (pr i dag) når den tid kjem :) Vi har ikkje tenkt å gjere noko med det før etter fødsel. Lille kjem uansett til å ligge inne med oss i ett årstid først :)

Har bare tre soverom, så lille må nok dele med oss frem til det blir flytting i fremtiden. Storesøstrene skal få beholde sine egne rom.
Så det eneste som skal gjøres er litt ommøblering, og sette inn en ekstra kommode pluss sprinkelseng på vårt rom.

Vi har en leilighet med to soverom, hvor det ene pr. i dag blir brukt som gjesterom. Når jeg begynte å snakke med mannen om å innrede barnerommet, fikk han helt panikk og mente at det fint kan kombineres som barne- og gjesterom. Dette er et LITE rom, og skal vi ha 120-sengen som står der fra før av sammen med spinkelsengen og klesskapet så er det så vidt plass til å bevege seg. Ikke ønsker jeg å fult av folk boende her når babyen har kommet uansett, og både min og hans side av familien har flere andre alternativer til overnatting dersom de vil reise hit vi bor. Hva skal jeg si for å overbevise han om å la meg ordne barnerom? Har sååå lyst [emoji56][emoji29]

Sniker fra desember.

Jeg er helt lik :hilarious: Vi skal ikke engang bruke rommet i starten siden hun skal sove på rommet vårt, men jeg klarer ikke å slappe av hvis ikke alt er klart. Gardinene har hengt oppe lenge og jeg har allerede langt på sengetøyet :hilarious: Også er det jo så koselig og pusle med det! :)

Jeg hadde aldri gått med på å male osv. etter fødsel! Nå var vårt ferdig siden leiligheten er helt ny men om vi skulle pusset opp e.l skulle jeg gjort det for lengst.

Vi har en leilighet med to soverom, hvor det ene pr. i dag blir brukt som gjesterom. Når jeg begynte å snakke med mannen om å innrede barnerommet, fikk han helt panikk og mente at det fint kan kombineres som barne- og gjesterom. Dette er et LITE rom, og skal vi ha 120-sengen som står der fra før av sammen med spinkelsengen og klesskapet så er det så vidt plass til å bevege seg. Ikke ønsker jeg å fult av folk boende her når babyen har kommet uansett, og både min og hans side av familien har flere andre alternativer til overnatting dersom de vil reise hit vi bor. Hva skal jeg si for å overbevise han om å la meg ordne barnerom? Har sååå lyst [emoji56][emoji29]

Vi har også tenkt til å ominnrede fra gjesterom til barnerom (deler av leiligheten er utleid for tiden, og kommer ikke til å si opp leietagerne i alle fall på ett års tid). Vi snakket først om å kombinere barne/gjesterom, men etter å ha tenkt oss litt om innser vi at det uansett ikke er noe hyggelig for gjester å måtte dele rom med en (tidvis skrikende) baby. Det vil uansett bli mye flying ut og inn av det soverommet på natten når lille skal sove der, og da er det ikke noe særlig å samtidig ha det som gjesterom. Familie og venner som bor langt unna får rett og slett campe andre steder når de kommer på besøk, i alle fall i en periode fremover. Kanskje mannen din kan peiles inn til å tenke i samme baner, sånn at dere kan innrede et barnerom på det andre soverommet?

Må bare si jeg blir glad av å se andre som er ivrige etter å fikse barnerommet så lenge i forveien [emoji4] her må vi omrokkere litt på rommene for å få det ene rommet klart, og jeg vil begynne nå, mens mannen mener det er litt tidlig, det er tross alt fem måneder igjen men jeg skulle helst ha hatt alt klart i går!!

Har en venninne som er minst like ivrig som meg, om ikke mer, så regner med at jeg og hun kommer til å starte sjauingen og malingen og innredningen ganske snart [emoji4]

Vi er midt oppi et oppussingsprosjekt der vi skal slå sammen to leiligheter + kjeller. Vi bor i den ene leiligheten frem til kjeller og andre leiligheten er ferdig, for så å gjøre ferdig leiligheten vi bor i til slutt etter at vi har flyttet inn i andre delen som er ferdig. Målet vårt er at det blir ferdig før vi får vårt neste barn [emoji85] altså 3 år ish. Frem til da har vi bare 2 soverom, så det blir gjesterom/barnerom her. Har familie i en annen del av Norge, som vil nok komme på besøk flere helger i løpet av årene som kommer, spesielt når det er blitt barnebarn. Da må vi ha dobbeltseng på barnerommet, siden å ha de sovende på stuen er en veldig stressende tilværelse for alle. Dermed blir det ikke stelt istand noe spesielt på gjesterommet/kontoret/barnerommet. Men gleder meg veldig til å flytte inn i den nye delen når den blir ferdig om noen år [emoji7][emoji1] Da blir det å male og styre for å lage søte barnerom [emoji1][emoji173]️ Foreløpig må vi klare oss på den lille plassen vi har og gjøre det så godt som mulig :)

Vi har kun 2 soverom i huset, og 11 åringen har såklart eget rom, så babyen kommer til å sove inne med oss[emoji5] Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det etterhvert, men det tar vi som det kommer. Jeg stresser ingenting[emoji12]

Jeg er også førstegangscrazy. Vi har akkurat kjøpt nytt hus med tre soverom, og jeg kan ikke VENTE til overtakelse med å male, handle og styre og gjøre det klart. Selvom hun ikke skal bo der til å begynne med syns jeg det er en utrolig koselig ting å holde på med mens man venter. Og som du sier; vaske og legge klart i kommode/skap og alt. Såååå koselig!

Jeg hadde nok ikke turt å vente med å ordne rommet til etter fødselen nei. Man vet jo aldri hvordan barseltida utarter seg. Og forsåvidt ikke svangerskapet heller. Så vi skal ordne barnerommet snarest mulig, så vi slipper å stresse med det mot slutten/rett før jula. Ulempen er at vi først må pusse opp kontoret og gjøre det om til gjesterom/kontor, ettersom gjesterommet blir barnerom. Og på kontoret har mannen såååå masse rot.... Jeg må nok bare gå i gang med å sortere mine ting, så han skjønner at det er på tide å starte.

Jeg forstår sååå godt hva du mener! Jeg har det dog ikke slik denne gangen, siden babyen ikke får eget soverom. Må bare sette opp sprinkelsenga, og når hun er stor nok får hun dele rom med storebror.
Men jeg kjenner følelsen av å helst skulle gjort ting i går. Jeg føler alt burde vært klart nå. :P

Gjett om mannen følger med på denne tråden? [emoji23] fikk høre "det er jo bare 2 som har svart" forleden når jeg påstod at ALLE forstod meg [emoji85]

Hah! Ser du hva de skriver kjære??
*få det malt*

Back
Topp