Barselgruppe: Yay or Nay?

Når er det man normalt har "oppstart" med barselgrupper? Er det noen fra juli som har begynt allerede?
På grunn av sommerferie har ikke vi barseltreff egentlig før i oktober, da er baby 4 måneder. Men fikk tilsendt mobilnummer til alle i gruppa, så jeg tok kontakt og foreslo å møtes. så vi har møttes en gang og skal møtes igjen i september:)
 
Nay..

Var på et idag, i håp om å kunne få noe bedre kontakt med noen der ettersom jeg ikke kjenner noen her jeg bor..

For det første var det ei som satt og snakka om kun seg, sitt og sine problemer altså sikkert fint for hu å få lufta det ut men ble litt vel mye for mine ører!

For det andre hadde alle tidligere barn. Det er fint det for dem.

For det tredje så var alle 30+ jeg var den yngste i gruppa.

Såå barseltreff skal jeg ikke på noe mer.. Men alt i alt det var godt å komme seg ut å treffe nye folk likevel :)
 
Nay..

Var på et idag, i håp om å kunne få noe bedre kontakt med noen der ettersom jeg ikke kjenner noen her jeg bor..

For det første var det ei som satt og snakka om kun seg, sitt og sine problemer altså sikkert fint for hu å få lufta det ut men ble litt vel mye for mine ører!

For det andre hadde alle tidligere barn. Det er fint det for dem.

For det tredje så var alle 30+ jeg var den yngste i gruppa.

Såå barseltreff skal jeg ikke på noe mer.. Men alt i alt det var godt å komme seg ut å treffe nye folk likevel :)

Synd at helsestasjonen ikke tar hensyn til alder på mammaene og om hun er førstegangs eller har barn fra før når de setter opp grupper. Det har jeg også tenkt på at kan ha mye å si på hvor god tid man har og hvor mye man har til felles. På små steder kan jo selvsagt dette være vanskelig når det ikke er så mange som føder på likt, men her jeg bor var det masssse fødsler i juli og dette kunne de lett fikset hvis de tok seg fem min ekstra. Har ennå ikke vært på barselgruppe ennå selv, men fått beskjed om at gruppene er tilfeldig satt sammen.
 
Synd at helsestasjonen ikke tar hensyn til alder på mammaene og om hun er førstegangs eller har barn fra før når de setter opp grupper. Det har jeg også tenkt på at kan ha mye å si på hvor god tid man har og hvor mye man har til felles. På små steder kan jo selvsagt dette være vanskelig når det ikke er så mange som føder på likt, men her jeg bor var det masssse fødsler i juli og dette kunne de lett fikset hvis de tok seg fem min ekstra. Har ennå ikke vært på barselgruppe ennå selv, men fått beskjed om at gruppene er tilfeldig satt sammen.


Sant det du sier. Det er synd dem ikke tar litt mer hensyn med tanke på alder og om dem har barn fra før eller ikke. Jeg bor i Trondheim, såå skulle ikke tro det var så vanskelig :rolleyes:

Men men, jeg fikk da hvertfall sett hvordan det var :)
 
Sant det du sier. Det er synd dem ikke tar litt mer hensyn med tanke på alder og om dem har barn fra før eller ikke. Jeg bor i Trondheim, såå skulle ikke tro det var så vanskelig :rolleyes:

Men men, jeg fikk da hvertfall sett hvordan det var :)

Men du som bor i trheim, d finnes ikke flere helsestasjoner med andre barselgrupper? Ring rundt og shopp litt vel? [emoji5] finnes d noen grupper på face? Hva med feks trillegrupper eller noe? Trheim må jo ha noe annet enn hva helsestasjonen tilbyr?
 
Nay..

Var på et idag, i håp om å kunne få noe bedre kontakt med noen der ettersom jeg ikke kjenner noen her jeg bor..

For det første var det ei som satt og snakka om kun seg, sitt og sine problemer altså sikkert fint for hu å få lufta det ut men ble litt vel mye for mine ører!

For det andre hadde alle tidligere barn. Det er fint det for dem.

For det tredje så var alle 30+ jeg var den yngste i gruppa.

Såå barseltreff skal jeg ikke på noe mer.. Men alt i alt det var godt å komme seg ut å treffe nye folk likevel :)

Ånææ, var de SÅ gamle! Da går de sikkert ikke an å snakke med eller få gode tips fra, hehe..neida, skjønner at du ikke fant noen likesinna :) Kjemien må jo stemme, men det kan man med litt flaks finne på tvers av alder og antall barn altså :) Jeg er veldig glad jeg fant ei sist, med to barn fra før og masse erfaring. Ps.jeg var 36, hun litt yngre ;)
 
Var i barselgruppe med førstemann, men ble bare med innimellom. De var en del yngre enn meg, og vi hadde litt forskjellig fokus. Men fordelen var at alle var førstegangs, så de var mye sammen.
Håper jeg denne gangen kommer med damer som har ett barn eller to fra før, og som forhåpentligvis er litt eldre...
For kjenner ikke så mange der vi bor nå, og hadde vært hyggelig å bli kjent med noen naboer:happy:
Men har også en venninne som akkurat hat født, så blir nok til at jeg er en del med henne.
i skal møtes første gang om et par uker:happy:
 
Men du som bor i trheim, d finnes ikke flere helsestasjoner med andre barselgrupper? Ring rundt og shopp litt vel? [emoji5] finnes d noen grupper på face? Hva med feks trillegrupper eller noe? Trheim må jo ha noe annet enn hva helsestasjonen tilbyr?

Det gjør det nok, men man skal vel gå til den helsestasjonen man sogner nærmest til? Det har jeg alltid tenkt. Jeg kjenner ingen i Trondheim, derfor jeg gikk på barselgruppe for å se om det var noen man kunne få litt bedre venne kontakt med, meen desverre :sorry: har googlet å vært på Facebook, men ingen resultater av andre grupper..
 
Ånææ, var de SÅ gamle! Da går de sikkert ikke an å snakke med eller få gode tips fra, hehe..neida, skjønner at du ikke fant noen likesinna :) Kjemien må jo stemme, men det kan man med litt flaks finne på tvers av alder og antall barn altså :) Jeg er veldig glad jeg fant ei sist, med to barn fra før og masse erfaring. Ps.jeg var 36, hun litt yngre ;)


Var ikke det som var poenget!! Men når man sitter der å føler seg utafor da frister det ikke så jævla mye for å si det sånn ;) fisefine eldre fruer å en veldig snakk som nordlending ble litt i overkant mye for meg å når dem satt kun å snakka om hvor sure å sjalue dems tidligere barn var, da datt jeg igrunn av lasset, men fint for dem at de fikk snakket om sine problemer.. Vi er gudskjelov ikke like takk å pris..
 
Det gjør det nok, men man skal vel gå til den helsestasjonen man sogner nærmest til? Det har jeg alltid tenkt. Jeg kjenner ingen i Trondheim, derfor jeg gikk på barselgruppe for å se om det var noen man kunne få litt bedre venne kontakt med, meen desverre :sorry: har googlet å vært på Facebook, men ingen resultater av andre grupper..

Jo, du skal sikkert d, men skader vel ikke å høre rundt :)
 
Var ikke det som var poenget!! Men når man sitter der å føler seg utafor da frister det ikke så jævla mye for å si det sånn ;) fisefine eldre fruer å en veldig snakk som nordlending ble litt i overkant mye for meg å når dem satt kun å snakka om hvor sure å sjalue dems tidligere barn var, da datt jeg igrunn av lasset, men fint for dem at de fikk snakket om sine problemer.. Vi er gudskjelov ikke like takk å pris..

[emoji23][emoji23][emoji23] Eldre fruer når de er 30. Hihi, du kommer til å merke at du ikke føler deg noe annerledes når du er passert 30. Skjønner poenget ditt likevel altså, men det går jo mest på kjemi. Synd du ikke fant noen likesinna, det er fint å ha noen å dele erfaringer med og kanskje trille turer med. Det første kan vel forumet dekke til en viss grad så det er bra :)
 
Prøvde med første, men droppa ut. Mye fordi jeg sleit med å høre hva de andre sa (jeg hører dårlig.) og da blir det naturlig nok bare vanskelig å bare være med når man ikke aner hva samtalene handler om.

Skal dog prøve på nytt nå, og håper å finne kjemi med noen. Det hadde vært veldig kjekt.
 
Jeg har hele tiden tenkt før jeg ble gravid at jeg skulle være med i barselgruppe. Nå som det nærmer seg tid for det første treffet, merker jeg at jeg ikke har lyst til dette. Vanskelig å si hvorfor jeg ikke har lyst lenger, men det er slik jeg føler det nå. Akkurat nå virker det som et tiltak å skulle delta i en sosial gruppe med masse fremmede. Jeg er ikke en sjenert person så det er sagt. Til dere som alt har erfaring med å være med i en slik gruppe, hva er deres erfaringer? Både positive og negative erfaringer vil jeg gjerne høre om.
Akkurat slik følte jeg det også. Men jeg er i dag glad for at jeg tvang meg selv til å gå. Første møte var skikkelig kleint. Følte meg dum, mislykket (ammet ikke, ga flaske), feit og ustelt (utslitt med snev av svangerskapsdepresjon).

Men i dag, hhv 12 og 10 år etter er jeg overlykkelig over begge barselgruppene jeg havnet i . Fra begge gruppene har jeg i dag gode venner, og barna har kjent hverandre hele livet :D Ei av mine i dag beste venninner møtte jeg i en barselgruppe faktisk.

Så gi det en sjanse. Om du etter første møte kjenner at det virkelig ikke er noe for deg så er det jo bare å ikke treffe dem igjen ;)
 
Hadde ikke lyst med sønnen min for 7 år siden men du for en fantastisk gjeng! Vi har kontakt enda og barna er gode venner og klassekompiser. Den nye gjengen har jeg bare møtttø 1 gang men de virker veldig hyggelige. Prøv du og se. Liker du de ikke kan du bare la være å møte opp neste gang[emoji2] men det er veldig hyggelig
 
Last edited:
Tja, jeg føler egentlig ikke for det. Har venninner i permisjon og det holder egentlig. Er 3. Babyen og så jeg har jo vært gjennom mye før. De store barna kommer hjem fra skolen 13.45 og da må jeg være hjemme. Føler formiddagene flyr. Rekker knapt trille tur
 
Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig. Først følte jeg på at jeg kanskje ikke kommer til å finne noen "likesinnede" på grunn av aldersforskjell, da jeg bor i Oslo hvor fødealderen er veldig høy. Men nå tenker jeg at vi alle har minst én ting til felles, og at det er denne tingen som opptar tiden og tankene til oss alle.

Nå frykter jeg heller at de andre mødrene har den innstillingen at man må treffe noen på sin egen alder, og at dette barnerovet på 24 blir sittende utenfor. [emoji23] Spennende.
 
Var på første treff i går! Anbefaler alle å prøve [emoji4] vi var i alderen 26-36 år- men alle hadde noe å prate om :) vi skal møtes en gang i uken fremover! Enten cafe eller noe annet [emoji5]
 
Jeg hadde ikke med førstemann fordi jeg gikk i jobb igjen etter 8 uker og jobbet i 15 uker før jeg var ute igjen i permisjon. Når jeg da gikk ut igjen i permisjon, var det utrolig ensomt, så jeg var veldig bestemt på at denne gangen skulle jeg være med! Og det er gull! Jeg er også eldst og den eneste tobarnsmamma'en, men det er flotte damer som jeg trives godt sammen med! Vi treffes ca 1 gang i uken, og det er så deilig å ha noen å møtes fast med!
 
Fikk tilbud for en stund siden, men lillegutt har hatt mye vondt i magen og det har blitt mye gråting og skriking så det endte med at jeg ikke gikk. Mulig jeg hører med helsesøster om jeg kan bli med nå som magen hans er litt bedre :)
 
Back
Topp