Hvordan går det med dere nå? (2.trimester)

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Det er så stille her om dagen.... jeg antar de fleste er kommet over "lurer-på-alt-fasen" og er inne i "nå-går-liksom-tiden-så-fort-og-sakte-på-en-gang-fasen... :P

De fleste har vært på UL og redebygging og innkjøp har startet for fullt.

Hvordan går det med dere alle? :D

Ja, redebygginga er i gang ;) ikke så mye som mangler til babyen nå. Bekkenløsninga gjør at jeg går på krykker og er 60% sykemeldt. Det er skikkelig dritt. Gleder meg bare til å få han ut :)

Her er det mest på stell... mangler bare småtterier, men har jo goooood tid til å få skaffet det... :p

Jeg hekler og strikker om dagen... og bare går rundt og koser meg og forsøker å nyte magetiden alt jeg kan. :)

Halsbrann dukker opp litt nå og da... og jeg har symfysebekkenløsning som ikke er sånn superbehagelig, men det går nå greit. :)

Har vel 10% av alt babyutstyret i orden, så mye å ordne fortsatt, men jeg venter et par måneder til før jeg virkelig begynner å handle inn. Ellers kunne jeg godt bare hoppa til januar og til at han er på utsiden av magen, håper tida virkelig begynner å gå fort snart ;) Men formen er veldig bra da!

Det går egentlig fint, bekkenet trøbler jo, men gjør det beste ut av det :) Koselig med en voksende mage samtidig som jeg er superspent på å møte vår lille prinsesse:love017

Hva er symfysebekkenløsning? :)

Her skal vi snart igang med oppussing av kjøkken og bad... :nailbiting: Mulig vi må "bytte" hus med mine foreldre for en periode i vinter hvis ting tar tid:happy:
Ellers er formen ganske redusert. Kvalmen har aldri sluppet taket..Men er i 100% jobb, selv om jeg føler jeg yter rundt 20 til tider..
Tror jeg er kommet i "spørre om alt" fasen nå:woot: Går litt sent her:joyful:

Jeg er fortsatt veldig sliten, men tror det har mer med jobb å gjøre enn graviditeten... Bortsett fra to uker ferie (intensiv sådan) så har jeg jobbet alene 6 dager i uken siden midten av juni. -Jeg er så lei av å være sliten, orker ikke mye annet enn jobb og det bærer hjem, parforhold og mamma`n til 6åringen preg av. Det er så mye jeg vil og bør gjøre, men jeg klarer ikke så den dårlige samvittigheten gnager.
Ellers så har jeg lite plager men nyter å kjenne lillegutt vokse og kose seg!
Vogn, bilsete og litt klær og utstyr er funnet frem og anskaffet, rommet står mer eller mindre klart, men det er jo også en del som står igjen... Nå er jeg egentlig mest spent på resultatet av gluosebelastningen, gleder meg til å kunne vise både lege og jordmor at str til tross så spiser jeg ikke bare sukker :p

Sånn det var dagens utblåsing! o_O

Er blitt litt bedre heldigvis, kaster ikke opp mer enn 1-2 ganger om dagen lengre. Og det er som regel om morgenen.

Begynte på jobb 20% denne uken, og prøvde meg på 4 timer i dag. Det gikk egentlig veldig greit (spiste to ganger ila de timene og var på do 5), men kjenner jeg er helt utslitt nå. Blir nok sofaen resten av dagen [emoji4]

Har fått en god del utstyr i hus og barnerommet mangler bare et par lister før det er klart til montering av sprinkelseng og skap fra ikea [emoji4]

Føler meg bra. Blir sliten til kvelds og varmen hjelper ikke, men jeg vet det er de som har det mye verre enn meg så jeg prøver å ikke klage for mye. Merker godt på både kropp og sjel at ungene er tilbake på skolen sånn at jeg får litt tid til trening og ro.
Kjenner litt til høyre hofte på kveldstid, hadde bekkenløsning i forrige svangerskap og er veldig obs på sånne ting.. Men enn så lenge er det bare på kvelden. Kjenner heller ingen forskjell på om jeg har trent eller vært rolig, så jeg trener som før, men unngår endel øvelser hvor balanse kreves (redd for å miste balansen og få utslag i bekken). Løping er ubehagelig så det har jeg måttet slutte med.
Har bestilt vogn som kommer idag, og må få dratt på Ikea og handlet en kommode snart. Redd for at den typen vi har sett på plutselig blir tatt ut og vi må kjøpe med annen finish (det skjedde nemlig med forrige barnet, og det holder med to kommoder som ikke matcher). Ellers er mange lister skrevet, og strikkepinnene går for fullt

Har egentlig alt etter sønnen min, men mangler vogn og seng enda ( må ha søskenvogn)[emoji7]
Formen er så som så, lite energi men we fortsatt i 100% jobb (kokk) vurdere å gå ned litt, skal på trekantsamtale med jm og arbeidsgiver i morgen :)

Jeg er fortsatt veldig sliten, men tror det har mer med jobb å gjøre enn graviditeten... Bortsett fra to uker ferie (intensiv sådan) så har jeg jobbet alene 6 dager i uken siden midten av juni. -Jeg er så lei av å være sliten, orker ikke mye annet enn jobb og det bærer hjem, parforhold og mamma`n til 6åringen preg av. Det er så mye jeg vil og bør gjøre, men jeg klarer ikke så den dårlige samvittigheten gnager.
Ellers så har jeg lite plager men nyter å kjenne lillegutt vokse og kose seg!
Vogn, bilsete og litt klær og utstyr er funnet frem og anskaffet, rommet står mer eller mindre klart, men det er jo også en del som står igjen... Nå er jeg egentlig mest spent på resultatet av gluosebelastningen, gleder meg til å kunne vise både lege og jordmor at str til tross så spiser jeg ikke bare sukker :p

Sånn det var dagens utblåsing! o_O

Høres verkeleg ut som om du bør gå litt ned i stilling? Det er ikkje godt for nokon av partane at mor slit seg heilt ut på jobb, å i det lange løp er det definitivt ikkje verdt det!! ❤️❤️

Her går det greitt!
Slit litt med matlysta, brekker meg veldig lett av både matlukt og matprat.... Verker litt nedover høgre bein pga åreknuter så er nødt til å vere flink til å legge meg nedpå innimellom. Og som pedagogisk leiar på storbarnsavdeling som er mykje ute på tur er det lettare sagt enn gjort;) Men sjefen min set klar med søknaden om tilrettelegging ;)

Og så er eg sliten.. Foreløbig greitt sliten!

Her er det fjerdemann så redebygging har vi på ingen måte starta på... Vogna og vugga står på lagring hos svigers. Vugga skal vi ha heim om litt og sambo skal pusse ned og male både den og tripptrapp stolen kvit. Men vi har god til :)
Einaste vi må kjøpe er ny bilstol :) og sjuseter til mor.....:scared001

Føler meg bra. Blir sliten til kvelds og varmen hjelper ikke, men jeg vet det er de som har det mye verre enn meg så jeg prøver å ikke klage for mye. Merker godt på både kropp og sjel at ungene er tilbake på skolen sånn at jeg får litt tid til trening og ro.
Kjenner litt til høyre hofte på kveldstid, hadde bekkenløsning i forrige svangerskap og er veldig obs på sånne ting.. Men enn så lenge er det bare på kvelden. Kjenner heller ingen forskjell på om jeg har trent eller vært rolig, så jeg trener som før, men unngår endel øvelser hvor balanse kreves (redd for å miste balansen og få utslag i bekken). Løping er ubehagelig så det har jeg måttet slutte med.
Har bestilt vogn som kommer idag, og må få dratt på Ikea og handlet en kommode snart. Redd for at den typen vi har sett på plutselig blir tatt ut og vi må kjøpe med annen finish (det skjedde nemlig med forrige barnet, og det holder med to kommoder som ikke matcher). Ellers er mange lister skrevet, og strikkepinnene går for fullt

4141d98c4ddbd9a64dd318e0263abdd0.jpg

Da kom vogna i hus. Har ikke kjøpt bag til den enda, men måtte bare montere sportsdelen for å se [emoji4]

Her går det veldig fint. Riene har stoppet heldigvis og jeg koser meg på jobb hver dag. Har ikke så lange dager men deilig å stå opp tidlig å gjøre noe ut av dagen:)
Mangler ikke så mye av ting til babyen nei.. Plutselig var det mye i hus allerede :D:joyful:
Gleder meg til å begynne med oppussing av babyrommet og teller ned dagene til desember! Elsker desember, advent og juletid :joyful:

Tenker mye på dere som har bekkenløsning.. Har aldri hatt det men hører flere forteller hvor vondt det er :wtf:

Høres verkeleg ut som om du bør gå litt ned i stilling? Det er ikkje godt for nokon av partane at mor slit seg heilt ut på jobb, å i det lange løp er det definitivt ikkje verdt det!! ❤️❤️
Har vært unntakstilstander her i sommer så ja, altfor mye jobbing. Vanligvis har jeg kun en 50-70% stillling. Det ser dog ut til at det blir bedring fra midten av september. Jeg vurderer da også å ta 1-2 uker sykemelding for å komme meg litt igjen, så håper jeg det hjelper! :)

Bortsett fra bekkenløsning fra helvetet så går det ganske greit
Prøver å lære meg forumet her, ikke det enkleste må jeg innrømme. Men, men..

Redebygging Er vel ferdig, mangler bare å sy nytt fot trekk til simo vogna. Siden jeg mangler den... Så er jeg ferdig med kles innkjøp, sortering av det som var fra før, og rommet er innredet:)

Formen er oppadstigende! Tross vedvarende kvalme er det slutt på blødninger og komplikasjoner, og på OUL så det bra ut! Etterhvert som vi kommer stadig nærmere tredje trimester begynner vi å innse at dette faktisk kan gå veien. Og selv om vi helst håper at han blir der inne helt til januar er det jo fare for at han må ut noen mnd tidligere, hvis vi kommer så langt. Så kanskje har vi en baby om noen mnd [emoji15] Småpanisk glede da vi hittil har tenkt at "vi får se hva som skjer"...
Har ikke begynt redebygging eller tenkt på hva vi trenger, av samme grunn som over. Prøver nå å manøvrere meg inn i utstyrsjungelen og blir litt overveldet. Altfor mye å sette seg inn i. Har kjøpt noen få klesplagg og en vognpose, resten tror jeg vi får utsette til nærmere jul. I stedet gikk vi hen og bestilte oss ferie til Karibien. Sol, varme, kjærestetid og to uker med luksus som siste mulighet før babyen kommer. Inspirert av noen engelske venninner av meg, der såkalt "baby moon" har blitt veldig vanlig. Akkurat nå gleder jeg meg mer til det, enn til han kommer[emoji23]

Her er det egentlig bare jobbing og fokusering på kosthold [emoji4] Sliter litt med søvn da jeg kjenner babyen bevege seg når jeg endelig legger meg ned, noe som gjør kroppen rastløs og at jeg sliter med å finne en god liggestilling. Er gjerne den som alltid har lagt på magen [emoji23]

Ellers er det litt smerter innimellom, tror det er mest strekkesmerter/ligamentssmerter. Men har vært på Ultralyd og da var alt i orden :) er 18+3 i dag!

Back
Topp