Ting du ikke viste om baby...

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
... men skulle ønske du hadde vist.

-nyfødte er gjerne kvalme og ugne første døgnet, halvannet

-vaginal fødsel = skikkelig funky hodeform

-baby bytter farge når den kommer ut, fra typ blålilla, til rød til hudfarga etterhvert, diverse kroppsdeler bytter farge i eget tempo.

Legg gjerne til egne greier etterhvert :anyone

Last edited:
- Tissebleien kan i begynnelsen være litt svak rosa på fargen. Det er helt vanlig og ikke farlig!

At melka kommer sakte! Jeg klarte så vidt klemme ut litt dråper for hånd første dagene, og også når jeg dro hjem. Var superstressa for
Jeg trodde jeg "ikke fikk melk".. men endte jo opp
Med å få MYE, og amma i nesten ett år.

..... at du er like usikker når du blir tobarnmor, trebarnsmor eller mer, som du var da du ble mor for første gang. Frasen "du har gjort dette før så det kan du" er baaare bull shit når det kommer til nyfødte barm. Det er ikke samme ungen som kommer ut[emoji28]

Og stol på deg selv selv om du er førstegangs! Utrolig hvilket bånd man får og hvor godt man kjenner sin baby. Tror du noe er galt eller ikke som det skal (eller omvendt) stol på magefølelsen! Andre har kanskje ikke peiling

..... at du er like usikker når du blir tobarnmor, trebarnsmor eller mer, som du var da du ble mor for første gang. Frasen "du har gjort dette før så det kan du" er baaare bull shit når det kommer til nyfødte barm. Det er ikke samme ungen som kommer ut[emoji28]

Enig!! Man glemmer sååå fort!

Enig!! Man glemmer sååå fort!

Ja, helt vanvittig. Husker jeg hadde store forventninger til dette da jeg fikk nr 2. Nå skulle jeg føle meg så trygg-aldri mer førstegangspanikk. Vell..... man fomler like mye i "blinde" nå som da. Helt ny unge og utrente hender[emoji38] så jeg tipper jeg er like panisk denne gangen når unge 3 og 4 kommer også[emoji23]

Den aller første bæsjen (babybeken) er grønn/svart
Signerer.. den beken.. aaaall den beken.. var jeg ikke forberedt på!
Siden jeg fødte i seteleie opplevde jeg aldri denne babybeken like heavy som andre. Hun ble jo født "sammenbretta", så all avføring hun hadde i tarmene ble skvisa ut under fødsel:p Hadde vel ingen avføring før en uke etter fødsel. Det blir litt annerledes denne gangen:p

...at navlestrengstumpen faller av helt av seg selv...
...at babyen ikke MÅ spise første døgnet....

Kom plutselig på at vi ofte vaska rompa med olje i staden for vatn hvis bæsjen var litt fast sist [emoji106]

Back
Topp