Klikkelyd/smatting

Solfrøkna

Betatt av forumet
Vi har hatt en trøblete ammeperiode og gutten er 7 uker. Han lager blant annet en klikkelyd/smatting når han dier som jeg har skjønt er pga dårlig tak rundt puppen. Jeg klarer derimot ikke å se hvor feilen ligger og hvordan jeg skal forbedre dette. Prøver å få ham til å gape stort før han kobler seg på og får ham til å ta et nytt tak når han bare klarer å få tak i brystvorten. Noen som har tips?

har du sjekka tungebåndet hans? Det er et veldig vanlig tegn på at det er kort. Der er ei gruppe på facebook som heter støtteside for stramt leppe og tungebånd. Du kan melde deg inn der og få tips evt :)

Vi sliter også med det. Lege og helsesøster sier at tungebåndet er som det skal være her, så jeg aner virkelig ikke hva problemet er da. Jeg har fått beskjed om å hekte av når hun lager de lydene og begynne på nytt, men det hjelper ikke en ting! Jenta mi er 10 uker. Det skal sies at hun ikke lagde de lydene de første ukene.

Håper du får gode tips!

Vi sliter også med det. Lege og helsesøster sier at tungebåndet er som det skal være her, så jeg aner virkelig ikke hva problemet er da. Jeg har fått beskjed om å hekte av når hun lager de lydene og begynne på nytt, men det hjelper ikke en ting! Jenta mi er 10 uker. Det skal sies at hun ikke lagde de lydene de første ukene.

Håper du får gode tips!
Har vært hos lege og tungebåndet var fint..., [emoji17]
Dessverre så er det nesten ingen leger eller helsesøstre som kan nok om tungebånd. De ser om babyen har den typiske jordbærtungespissen. Har de ikke det er alt helt fint. Men der er en bakre del av tundebåndet som fortsatt kan være stramt, og dette er de veldig få som vet. Jeg nevnte det for vår lege, hun hadde aldri hør om det. Jeg gikk til spesialist privat, og det var kort. ANnbefaler dere å bli medlem av den gruppen på facebook :) Der er mange som kan mye :)

Mi tøtta har stramt tungebånd. Ingen syntes det så stramt ut, men har insistert og stått på mitt. Første gang det ble klippet vsr hun bare noen dager gammel, og andre gang 4mnd. Det er ennå stramt, men har ikke lengre grusomt vondt med amming. Bli henvist til spesialist så snart som mulig!

Ta kontakt med ammehjelper. Vanskelig å hjelpe over forum.

Se på videoer om riktig sugetak. Brystknoppen opp mot ganen og mest mulig bryst inn i munnen. Prøv en annen stilling, feks tilbakelent amming. Er brystet mykt eller sprengt?

Back
Topp