Fordøyelse

Fru.C

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Hvordan klarer dere å opprettholde normal fordøyelse?
For det er jo ingen hemmelighet at den går litt tregere nå [emoji23]

Jeg er selv 19+2 og styrer ennå med å få fordøyelsen til å fungere optimalt over lengre perioder... så det blir til at jeg må ta meg 3-4 dager med lactulose med jevne mellomrom, for hemoroider DET er ikke noe jeg ønsker å få kjennskap til [emoji37]
Og så er det ikke noe stas når et toalettbesøk varer i 30min, jeg er da vitterlig ikke en mann [emoji23][emoji23]

De siste ukene har det gått automatikk i det hos meg ;) Men frem til uke 20 måtte jeg spise yoghurt for å få fart på sakene ;)

De sies at en kiwi om dagen skal forhindre forstoppelse. Jeg spiser en kiwi nesten hver dag, håper det stemmer :P

Har ingen problemer, men jeg spiser kiwi og annen frukt hver dag...og litt lakris hver dag... (Har dilla på Dundersalt for tiden :P )

Har heldigvis ikke hatt så store problemer, spiser endel frukt og grønt hver dag og har i meg et par kopper kaffe.

Svisker er fint for å få i gang systemet[emoji106]

Ellers tror jeg det er bra å gå på do når man kjenner at man må. Feks er du på jobb eller cafe og kjenner at du skulle tatt en bommelom? Ikke vent til du kommer hjem, bare gjør det med en gang. [emoji119] [emoji16]

Jeg har ingen problemer med fordøyelsen nå faktisk, kun de første 10-12 ukene, men da orket jeg ikke så mye pga kvalm og trøtt. Men nå trener jeg igjen , drikker kaffe og spiser en del grønt, så da er dobesøkene normalisert [emoji23][emoji106]

De sier så, og jeg spiser en kiwi hver dag, men har ikke hjulpet til nå :wtf:
Jeg har ikke hatt forstoppelse enda da, så for meg funker det kansje litt? Merker magen er tregere enn til vanlig, men ikke unormalt treg. Har aldri opplevd forstoppelse, så jah, håper å slippe det ;)

Jeg har ikke hatt forstoppelse enda da, så for meg funker det kansje litt? Merker magen er tregere enn til vanlig, men ikke unormalt treg. Har aldri opplevd forstoppelse, så jah, håper å slippe det ;)
Så bra. Heldige du! Godt du ikke har det og håper ikke du får det heller. Det er ikke noe greit :confused:

Jeg sleit nå helt for.... ifra uke 5-14. Måtte ty til laxoberaldråper for i heletatt klare å gå på do:(
Men i uke 14 ble det bedre og trenger ikke "hjelp" lengre[emoji119] Håper det holder seg sånn fremover[emoji3]

Litt artig for her sitter jeg og spiser svisker [emoji1] prøver også sviskejus, men må nok snart på apoteket trur jeg. Så lenge det er trygt å ta så tenker jeg give it to me, forstoppelse er virkelig ikke stas [emoji52]

Jeg har treg mage til vanlig, så den er nå som den pleier å være :P Det jeg har merket er at jeg ofte må bytte mellom ting som fungerer, altså fungerer det greit med biola en stund, men så begynner effekten å gi seg og jeg må bytte til noe annet på lista over ting som fungerer. Jeg ser det er flere tips om svisker og yoghurt. Det jeg kan tipse om i tillegg er chia frø, jeg spiser det periodevis med yoghurt, og det funker bra for meg da :)

Back
Topp