Jentenavn

Det er et fint navn, som passer livet ut :) <3 Synes det er viktig å tenke på at barnet skal hete det samme som 40åring også.

Martine er et fint navn! Ikke mange som heter det her heller. Jeg vet ikke hva vi skal få, men av jentenavn har jeg tenkt på Lovise, Iben, Sonja og Hannah.

Før likte jeg bare navn som Celin, Madelein og Victoria, men nå heller jeg litt mot "lettere" navn som jeg synes er litt tøffere kanskje.

Jeg vet ikke hva vi skal få, men av jentenavn har jeg tenkt på Lovise, Iben, Sonja og Hannah.
Jeg var så fast bestemt på Sonja at jeg lot mannen velge brudevals-sang da vi giftet oss - mot at jeg fikk velge jentenavn HVIS vi noengang fikk en jente! [emoji38] ..vi var altså sykt uenige om sangvalg (og navn)!

..men nå er det plutselig Maja som bor inni her [emoji85]

Last edited:
Jeg syns Martine er fint [emoji4]
Vi er også på jakt etter jentenavn. Yngstejenta er fast bestemt på Thea og eldste liker Mia. Vi er plutselig ikke bare to foreldre som skal bli enige, men har to storesøstre som krever å få sagt sitt også [emoji23]

Jeg syns Martine er fint [emoji4]
Vi er også på jakt etter jentenavn. Yngstejenta er fast bestemt på Thea og eldste liker Mia. Vi er plutselig ikke bare to foreldre som skal bli enige, men har to storesøstre som krever å få sagt sitt også [emoji23]
Thamia? Tia? [emoji6]

Her har ikke søsken noe de skulle sagt, ungene kan navngi sine egne barn :) Det hadde forsåvidt vært MYE lettere å inngå kompromiss med dem enn med mannen, de hører jo på meg... [emoji23]

Min mor brydde seg heller ikke om hvor fælt jeg mente navnet hun valgte til lillebror var dengang [emoji14]

Last edited:
Thamia? Tia? [emoji6]

Her har ikke søsken noe de skulle sagt, ungene kan navngi sine egne barn :) Det hadde forsåvidt vært MYE lettere å inngå kompromiss med dem enn med mannen, de hører jo på meg... [emoji23]

Min mor brydde seg heller ikke om hvor fælt jeg mente navnet hun valgte til lillebror var dengang [emoji14]

De får ikke siste ord. Men navn de kommer med som er innafor settes opp på lista.
Jeg og mannen er ganske blanke så vi syns at det er greit at ungene tar diskusjonen nå, kanskje de kommer opp med noe som vi faller for. [emoji23]
Jeg har i utgangspunktet sagt at forbokstaver vi allerede har brukt i fornavn går bort, så dermed er egentlig både T og M (og H og L) borte. I tillegg til at etternavnet vårt er kort og starter på R så jeg syns det blir litt mye R-Ing dersom det er R i fornavn også [emoji23]

Vi har ei Tia Elise fra før og venter ei jente til og anner ikke hva vi skal velge til neste jente. Vil ha dobbelt navn også at det passer til elste frøkna sitt navn ☺️

Back
Topp