Trips og triks mot kvalme?

Solsikke85

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei alle,

Jeg er så innmari kvalm om dagen.. Er det noen som har noen triks som kan hjelpe?

Det eneste jeg føler hjelper er cola og salt potetgull, og det er jo ikke helt holdbart i lengden...

Hei alle,

Jeg er så innmari kvalm om dagen.. Er det noen som har noen triks som kan hjelpe?

Det eneste jeg føler hjelper er cola og salt potetgull, og det er jo ikke helt holdbart i lengden...

Tipsene jeg har fått er å unngå tom mage / lavt blodsukker, spise lite og ofte, tørre kjeks / ristabrød, legge deg ned etter du har spist, mat som har lavt fettinnhold, ingefær.

Lykke til[emoji40]

Har i dag testa sea bands og ingefærkapsler og har vært kvalmere enn noen gang :/ Skal prøve en postafen før jeg legger meg og se om det hjelper på morgendagen..

Har i dag testa sea bands og ingefærkapsler og har vært kvalmere enn noen gang :/ Skal prøve en postafen før jeg legger meg og se om det hjelper på morgendagen..

Her hjalp postafen mot kvalmen, men jeg ble ubeskrivelig trøtt. De sier jo det er trygt å ta, men jeg prøver uansett å være litt forsiktig. Jeg må ta det når jeg vet det er noe jeg MÅ gjøre.. Seabands hjelper null og niks her også.

Zofran var det eneste som hadde effekt på meg. Men en bør vel være rimelig dårlig for å ta de kanskje...

Her hjalp postafen mot kvalmen, men jeg ble ubeskrivelig trøtt. De sier jo det er trygt å ta, men jeg prøver uansett å være litt forsiktig. Jeg må ta det når jeg vet det er noe jeg MÅ gjøre.. Seabands hjelper null og niks her også.
Har bare tatt det mot reisesyke før og ene gangen sovna jeg stående :facepalm: Ble ekstremt bilsyk før og hadde tatt 1,5tbl :rolleyes: Håper det hjelper å ta den før leggetid, ellers så ligger jeg bare på sofaen nå uansett :wacky:

Ligger å knasker på mariekjeks og frensh fries chips og det hjelper jo et par minutter!

Må være ganske dårlig ja! Venninna mi fikk de begge svangerskapene, men betalte dyre dommer.. Vanligvis er det kreftpasienter som bruker de..

Jeg er også utrolig kvalm! Kun cola som kan hjelpe bittelitt :/ det hjelper ikke å spise, brekker meg av alt. :(

Må være ganske dårlig ja! Venninna mi fikk de begge svangerskapene, men betalte dyre dommer.. Vanligvis er det kreftpasienter som bruker de..
Legene er ikke helt enige om det er trygt heller... men det var helt nødvendig en periode her. Postafen og afipran hadde null effekt.

Back
Topp