Hva pakker du i fødebagen?

Åååh, masse gode tips - takk!!! [emoji16] ser at det fort kan bli at jeg pakker for mye, men samtidig bor vi et stykke unna sykehuset, så er greit å ha ting på plass. Hva anbefaler dere å pakke i? Tenker i utgangspunktet en trillekoffert jeg? Eller er det bedre med en bag?
Pakk så det er lett å finne tingene, både for deg når du har smerter, men også for mannen om du ikke klarer :P Så det avhenger litt av hvordan du klarer å organisere liksom ;)
Vi blir ikke lenge på sykehuset denne gangen, om alt går fint, så her er planen å pakke to bagger/vesker. Ene (blir nok stelleveska) skal med inn på føden, og inneholder det viktigste til meg og baby (tøy, drikkeflaske etc). Baggen som blir i bilen er mer om vi blir lengre på sykehuset, med ennå mere tøy til meg og mini, toalettmappe og ting vi vil ha om vi blir noen dager. Vi bor tett på, så mannen kan alltids kjøre hjem, men var mer det jeg tenkte på, å kanskje pakke i to bagger, en med det viktigste, og en til barselsoppholdet :)

Pakk så det er lett å finne tingene, både for deg når du har smerter, men også for mannen om du ikke klarer :p Så det avhenger litt av hvordan du klarer å organisere liksom ;)
Vi blir ikke lenge på sykehuset denne gangen, om alt går fint, så her er planen å pakke to bagger/vesker. Ene (blir nok stelleveska) skal med inn på føden, og inneholder det viktigste til meg og baby (tøy, drikkeflaske etc). Baggen som blir i bilen er mer om vi blir lengre på sykehuset, med ennå mere tøy til meg og mini, toalettmappe og ting vi vil ha om vi blir noen dager. Vi bor tett på, så mannen kan alltids kjøre hjem, men var mer det jeg tenkte på, å kanskje pakke i to bagger, en med det viktigste, og en til barselsoppholdet :)

Det var lurt, å pakke i to bagger. Det skal jeg jammen gjøre! Noen som allerede er pakket og klar? 35+3 i dag, så tror ikke jeg skal pakke helt enda :p Kan derimot begynne å samle sammen tingene som jeg vet skal være med, slik at jeg lett finner de når jeg skal pakke :)

Det var lurt, å pakke i to bagger. Det skal jeg jammen gjøre! Noen som allerede er pakket og klar? 35+3 i dag, så tror ikke jeg skal pakke helt enda :p Kan derimot begynne å samle sammen tingene som jeg vet skal være med, slik at jeg lett finner de når jeg skal pakke :)

Jeg pakker i trillekoffert, sånn om noe skulle skje når jeg er alene så får jeg den lettere med meg [emoji28]

Planen er å være ferdig med alle forberedelsene i dag, har jobbet meg gjennom en liste denne uka. Eneste som mangler nå er å finne hentesett og pakke baggen. Straks bare to uker til termin, så kjekt å få styr på alle småting og løse ender :)

Når man begynner å tenke på fødebagen, da vet man at det nærmer seg skikkelig. Jeg skjønner ikke hvor tiden har blitt av! Jeg føler meg klar, men har samtidig knapt innsett at jeg er gravid liksom. Rar følelse [emoji28] Uansett, mange gode tips til pakkingen her, det trengte jeg! [emoji4]

Fy søren, det har gått fort altså[emoji86] nå har jeg heldigvis nesten 7 uker igjen. Helt greit egentlig. Tror det blir pakking av fødebag og fiksing av siste rest når jeg går ut i permisjon[emoji16]

Jeg skal også pakke klart en sekk til storebror med ny tannbørste/tannkrem, klesskift, matboks til bhg, bleier o.l. i tilfelle fødselen skjer på natta og han skal til barnevakta. Stoler ikke på at pappaen får med alt det nødvendige om det blir stress midt på natta [emoji23]

Jeg skal også pakke klart en sekk til storebror med ny tannbørste/tannkrem, klesskift, matboks til bhg, bleier o.l. i tilfelle fødselen skjer på natta og han skal til barnevakta. Stoler ikke på at pappaen får med alt det nødvendige om det blir stress midt på natta [emoji23]

Akkurat det tenkte jeg også på i dag, det er nok lurt! :)

Jeg har begynt å samle tingene som skal være med etter hvert som de kommer i hus. Får vel skrive opp ei liste snart også. Heldigvis noen uker igjen for min del så har en del tid å gå på :)

Jeg har pakka sammen litt. Egentlig bare klær til babyen enn så lenge, i stelleveska. Skal pakke en bag med klær til meg, men jeg har veldig lite som passer nå, så det blir nok mest undertøy i den baggen. Tenkte å ta med morgenkåpa mi, og litt såper og kremer så jeg føler meg oppegående igjen etterhvert.

Er det noen av dere som tar med BBHugMe-puta deres på sykehuset? Den er min bestevenn for tiden, men den tar jo litt plass.

Jeg har pakka sammen litt. Egentlig bare klær til babyen enn så lenge, i stelleveska. Skal pakke en bag med klær til meg, men jeg har veldig lite som passer nå, så det blir nok mest undertøy i den baggen. Tenkte å ta med morgenkåpa mi, og litt såper og kremer så jeg føler meg oppegående igjen etterhvert.

Er det noen av dere som tar med BBHugMe-puta deres på sykehuset? Den er min bestevenn for tiden, men den tar jo litt plass.
Jeg sniker fra oktober.

Jeg er også avhening å bbhug me, men jeg kommer ikke til å ta den med. Jeg kommer til å be om en eller to ekstra puter på sykehuset jeg kan ha mellom knær og lår når jeg ligger i sengen. Om det ikke er mulig så tar jeg med en gammel pute hjemmefra.

• Liker
Reactions: TKW

Har ikke bbhugme men en annen gravidpute. Brukt dem hele forrige og dette svangerskapet. Men tok ikke med på sykehyset sist og heller ikke denne gangen

• Liker
Det har jeg også gjort;)

Et lite tips fra en som tidligere har født prematurt er å ikke vente for lenge med å pakke fødebagen. Kan bli mye rart hvis mann el andre familiemedlemmer må pakke den hvis man ikke får tid før man må dra på sykehuset. Snakker av erfaring o_O

Et lite tips fra en som tidligere har født prematurt er å ikke vente for lenge med å pakke fødebagen. Kan bli mye rart hvis mann el andre familiemedlemmer må pakke den hvis man ikke får tid før man må dra på sykehuset. Snakker av erfaring o_O

Du sier noe der [emoji85] Samboeren min husket å pakke det meste sist gang, men var enkelte ting (børste og deodorant) som blei avglemt. Nå var ikkje det krise siden eg lå ett par dager ril obs først, men greit å kunne pakke selv. Spesielt mtp hvilke klær og undertøy man ønsker å ha med seg :) Og hva man evt ønsker å ha med til baby'en <3 Denne gangen skal eg kjøpe inn og lage mat/snacks til å ha under fødselen også. Ting eg vil ha og liker.

Jeg tenkte å ta den med. Må ha den for å sove frem til noe skjer, og så er det den jeg skal bruke til ammepute. Dumt å låne ei annen på sykehuset, bli vant til den og ikke få til med Bb når jeg kommer hjem[emoji4] har bagen som fulgte med puta. Stapper den oppi der og tar den med[emoji1]

• Liker
Det stemmer. Men de kan få sette på min, så slipper den tynne babyhuden å gjennomgå!:0)

De har slik tape på sykehuset, be dem bruke den så gjør de det[emoji4]

Back
Topp