Tips til bra babybok/bok om barnet?

Roterommet

Glad i forumet
Novembergull 2017
Har lyst å kjøpe en babybok. Slik som fylles ut med bilder og første smil osv.
Noen som har tips til noen gode?
Har svangerskapsbok og syns det er så koselig og fylle ut til senere :happy:

Hadde jeg bare husket hva den het så..... men du finner flere på bokhandelen som er ok :) Bør ikke ha for lang heller.... startet på da største frøkna kom til, det stoppet opp for meg på 1 års alderen... :p Man er liksom kjempe ivrig, så dabber det av

Jeg har sett på litt forskjellig og kommet frem til at vi vil kjøpe/ønske oss den som heter babyjournalen :) Da kan man eventuelt også ha barnejournalen etterpå som går frem til skolestart tror jeg.

Ville bare slå et slag for tom scrapbok [emoji5] vi har både en sånn "fyll inn"- bok og en tom en. Den ferdige har masse hull og mangler fordi vi ikke har bilder f.eks av de situasjonene som står der ("her er et bilde av meg når jeg tar mitt første bad" o.l.). I tillegg har vi glemt mye og synes det er så dumt å finne på/skrive sånn ca - f.eks " brev til deg på 1årsdagen" - nå 2 år etter.
I den tomme boka har jeg limt inn bilder fra ulike ting, lagt inn attesten fra føden, armbåndet han fikk på sykehuset og invitasjon + takkekort til dåpen. I tillegg fikk dåpsgjestene skrive en hilsen i den. Jeg har siden skrevet noen få "nå er du så og så gammel og det som opptar deg er. ... og lignende" [emoji5] blir bare noen få ting og har masse sider igjen til bilder av skolestart, evt fotballtrening og alt mulig sånn [emoji5] tenkte han skulle få den enten til konfirmasjon eller 18årsdag.

Kan forresten nevne at vi er ganske flinke til å fremkalle bilder og ha i album, så vi kan fremdeles se på bilder fra babytiden og snakke om det da [emoji5]

Hadde jeg bare husket hva den het så..... men du finner flere på bokhandelen som er ok :) Bør ikke ha for lang heller.... startet på da største frøkna kom til, det stoppet opp for meg på 1 års alderen... :p Man er liksom kjempe ivrig, så dabber det av
Hehe, tenkte å gå for en som stopper rundt 1 år :p

Den ser kjekk ut :happy: Tror jeg skal gå i en butikk å se litt også, men følte det var så dårlig utvalg i forhold til på nettet..!
Ja, usikker på hvor man får kjøpt den i butikk da. Har ikke sett så mange plasser, men har ikke funnet den her i byen. Så den på "ting" i Bergen i sommer.

Ville bare slå et slag for tom scrapbok [emoji5] vi har både en sånn "fyll inn"- bok og en tom en. Den ferdige har masse hull og mangler fordi vi ikke har bilder f.eks av de situasjonene som står der ("her er et bilde av meg når jeg tar mitt første bad" o.l.). I tillegg har vi glemt mye og synes det er så dumt å finne på/skrive sånn ca - f.eks " brev til deg på 1årsdagen" - nå 2 år etter.
I den tomme boka har jeg limt inn bilder fra ulike ting, lagt inn attesten fra føden, armbåndet han fikk på sykehuset og invitasjon + takkekort til dåpen. I tillegg fikk dåpsgjestene skrive en hilsen i den. Jeg har siden skrevet noen få "nå er du så og så gammel og det som opptar deg er. ... og lignende" [emoji5] blir bare noen få ting og har masse sider igjen til bilder av skolestart, evt fotballtrening og alt mulig sånn [emoji5] tenkte han skulle få den enten til konfirmasjon eller 18årsdag.

Kan forresten nevne at vi er ganske flinke til å fremkalle bilder og ha i album, så vi kan fremdeles se på bilder fra babytiden og snakke om det da [emoji5]
Det er faktisk et godt forslag!! Her hjemme fremkaller jeg og limer inn bilder i en tom fotobok mange ganger i året. Da kan jeg skrive litt der det passer og klippe litt/lime inn andre ting. Det er familiealbumet, og ungene liker godt å bla i dem. Får se om jeg kjøper/får en babybok å bruke til tips. Det er vel noe de fleste får som gave kanskje?
Hadde vært kjekt å ha en slik fotobok kun til baby også :happy: Her er jo de andre barna kun annen hver uke, og det er ikke mine barn så redd for at familiealbumet skal bli for mye "bare" henne :nailbiting: Det er jo mye lettere når jeg kan fylle en annen bok også. Hun er jo min første så blir vel 1000 flere bilder av henne enn en eventuelt bror/søster som kommer senere :hilarious:

Jeg synes de du får kjøpt på gullsmeden er helt nydelige! Vi ønsket oss til navnefesten til storesøster, og skal ønske oss til navnefesten til lillebror.

Back
Topp