Ullklær til baby

Ally_Ma

Betatt av forumet
Septembergull'17
Noen som har tips til hvor man kan få tak i omslagsbody (og generelt tynnull til nyfødt) til en rimelig penge? Salg noe sted f.eks? Har sett lite omslagsbodyer i ull... Tenker for å ha med på sykehuset og til den første tiden. Orker ikke bruke flere hundre kr pr plagg når de vokser så fort ut av det [emoji85]

Noen som har tips til hvor man kan få tak i omslagsbody (og generelt tynnull til nyfødt) til en rimelig penge? Salg noe sted f.eks? Har sett lite omslagsbodyer i ull... Tenker for å ha med på sykehuset og til den første tiden. Orker ikke bruke flere hundre kr pr plagg når de vokser så fort ut av det [emoji85]

Hmm joha har omslagsbodyer i ull, men vet ikke om hvilke nettbutikker som har salg på dem akkurat nå.
Min første tålte ikke ull pga eksem, så glad for at jeg ikke hadde kjøpt inn så mye ullklær.
Måtte heller investere i bomull/silke innvendig og ull utvendig eller bambusklær [emoji85]

Ikke kjøp så mye ull evt før du vet lille tåler. Jeg ville personlig ikke tatt på ull allerede på sykehuset, sånn en helt nyfødt evt skulle få utslett osv.

Jeg tar med bambusbodyer på sykehuset :)

Hmm joha har omslagsbodyer i ull, men vet ikke om hvilke nettbutikker som har salg på dem akkurat nå.
Min første tålte ikke ull pga eksem, så glad for at jeg ikke hadde kjøpt inn så mye ullklær.
Måtte heller investere i bomull/silke innvendig og ull utvendig eller bambusklær [emoji85]

Det var et godt poeng, kanskje like greit å kjøpe med bomull/silke innvendig, evt bambus, for sikkerhets skyld [emoji848]hvert fall til å ha med på sykehuset [emoji4] vet du om joha har ull med bomull/silke innerst?

Ikke kjøp så mye ull evt før du vet lille tåler. Jeg ville personlig ikke tatt på ull allerede på sykehuset, sånn en helt nyfødt evt skulle få utslett osv.

Jeg tar med bambusbodyer på sykehuset :)

Med førstemann hadde vi ikke med noe ull på sykehuset, og fikk da beskjed om å få tak i slik at baby holdt varmen bedre. Han var litt liten av vekst. Men født i april, så var ikke kald sesong.
Moren min måtte dermed ut på shopping, så tenkte å være litt forberedt denne gangen [emoji4] men bambus, evt bomull/silke innerst var et godt råd [emoji106]

Har handlet litt nattiser i ull på zalando på salg, ellers tråler jeg salgsstativ på barnebutikker. De har ofte salg[emoji4]

Nøstebarn har, men dei koster litt.. Trenger ikkje så mange då - vi kjøpte to slike til førstemann.

Ofte ser det ikke brukt ut og selges for under halve prisen, helt gull!

Skal sjekke ut [emoji4] de minste størrelsene rekker de jo knapt å bruke før det er for smått..
Laga minneramme med det ene settet til førstemann, angra litt nå på at jeg brukte ull til det [emoji85] men var det han brukte mest på sykehuset.

Colorwool.no har også en del salg på ull mener jeg og ha sett[emoji4]

Da ville jeg kjøpt brukt om jeg var deg, for det koster jo fort noen hundrelapper pr plagg, og det er det sjeldent salg på. :)

Om du vil ha ull vil jeg anbefale ull-silke fra nøstebarn. De er utrolig myke og varer lenge. Helt utrolig hvor lenge vi brukte en del av de klærne! Begynte å bruke når de var litt for store, også strakk de seg liksom med babyen... de koster litt, men trenger ikke mange

Jeg fikk en utrolig varm baby sist, og hun er fortsatt en varmeovn snart 2 år gammel:p Ull nytter kun på kaldeste vinter, men bambus er gull! Kjøper derfor ingenting i ull til denne babyen før jeg vet hvordan kroppstemperaturen er:p

Jeg fikk en utrolig varm baby sist, og hun er fortsatt en varmeovn snart 2 år gammel:p Ull nytter kun på kaldeste vinter, men bambus er gull! Kjøper derfor ingenting i ull til denne babyen før jeg vet hvordan kroppstemperaturen er:p

Tror jeg må kjøpe litt klær i bambus... hvordan fungerer det i fht ull egentlig? Holder det babyen varm på samme måte, transporterer fukt osv?

Tror jeg må kjøpe litt klær i bambus... hvordan fungerer det i fht ull egentlig? Holder det babyen varm på samme måte, transporterer fukt osv?
Det viktigste for oss er at hun ikke blir svett, og det blir hun av ull. Og da mener jeg virkelig svett, hun blir helt våt i håret. Derfor har vi noen plagg i bambus, og de virker avkjølende på en varm kropp.

Back
Topp