Gaea venter på sin første

Gaea

Blir kjent med forumet
Marsboerne 20 18
Heisann, og velkommen hit! :greet025

Tenkte på å opprette dagbok for noen uker siden, men nå har jeg tatt steget og faktisk opprettet den, for nå har jeg litt mer tro på alt det skal gå bra. Nervøs, jeg? Hehe. 11 uker i dag, med (litt for mange) symptomer på plass, så graviditeten begynner å føles litt mer virkelig. Termin i følge kalkulator er 4. mars.

Litt om meg - 22 år, samboer er 26. Ikke planlagt baby, er litt yngre enn tenkt og forventet, men glad likevel, for stort sett passer det egentlig ganske fint. Frem til nå har vi vært samboere i snart fem år, med delt "foreldreansvar" :knegg: for verdens fineste border collie.

Det blir en spennende tid fremover! Første kontroll hos lege på fredag. Skal forte meg å søke fødeplass også, er tydeligvis sent ute allerede - alt man liksom skal vite som førstegangs altså. :confused005
 
Gratulerer og velkommen [emoji56][emoji254]men hvorfor mener du at du er sent ute allerede?[emoji848] er vanlig å ha første legetime uke 12,og man søker fødeplass da[emoji56] så hvis du er uke 11 så har du god tid[emoji56]
 
Gratulerer og velkommen [emoji56][emoji254]men hvorfor mener du at du er sent ute allerede?[emoji848] er vanlig å ha første legetime uke 12,og man søker fødeplass da[emoji56] så hvis du er uke 11 så har du god tid[emoji56]

Takk, takk! :) Fordi jeg bor i Oslo og egentlig tenkte å søke på ABC på Ullevål, kan fort få avslag så "sent" da. Men ble brått litt usikker, mulig jeg søker Ahus, bedre sjanser der i alle fall. :)
 
Helt perfekt dag i dag! Etter regn, lyn og torden, overveldende kvalme, vraking av bilen som ble kjøpt for en måned siden, og annet som ikke er så gøy... Så hadde jeg en fin dag. :) Har ikke vært så lite kvalm på en måned, det hjelper jo på.

Startet med legetime. Møtte fastlegen min for første gang, kjempehyggelig mann (dumt jeg skal flytte, sånn sett). Pratet kort, fylte inn litt på helsekortet. Så fikk jeg en veldig, veldig hyggelig overraskelse - ultralyd! Var ikke forberedt på det, så nå angrer jeg litt på at jeg ikke tok med kjæresten, men klager ikke altså. Etter et sekund eller to så vi en baby som sparket, hehe! Så hjerteslagene godt også. Målte mini og ut i fra mål er jeg 10+6 - men som han sa er ikke det målet såå nøyaktig da, hovedpoenget er bare å se at det ikke ser helt feil ut. Må vente med blodprøver til neste uke da, litt dritt, for jeg har allerede gruet meg i et par uker!

Endte opp med å søke til Ahus også, håper å bli fornøyd med det. En stor del av grunnen til at jeg tenkte på ABC var at jeg ville ha muligheten til vannfødsel dersom det føles rett, og ingen av de andre sykehusene tilbyr badekar annet enn i åpningsfasen - unntatt Ahus da, fant jeg ut etterhvert. Men så har jeg mulighet til å ombestemme meg, få lystgass, epidural m.m. om jeg ikke takler naturlig, uten å bytte avdeling og sånt. Aner jo ikke hvordan det blir!

Etter legen dro jeg og en venninne til Norwegian Outlet. Det var på tide, når jeg har bodd i nærheten i over ett år... Kjøpte først to barnebøker, en med bilder av dyr og navn på dyrene under bildene, og en Gruffalo-bok. Gleder meg veldig til å kjøpe bøker til litt større barn, de hadde jo masse som jeg har vokst opp med! Mummi, Karsten og Petra, Albert Åberg, Thomas og Emma, Ludde og mange flere.

Kjøpte også bodyer i diverse størrelser, en bukse, lue og noen sokker hos Polarn O. Pyret. Ikke planen egentlig, men ble bare så glad av alle fargene når jeg kom inn i butikken! Jeg synes at barn burde bruke farger, og kle seg som barn - ikke bare være lyyyseblå/lyyyyserosa eller hvite og beige i ''mini-voksenklær''. Sistnevnte er det jo så mye av, verre enn jeg trodde..
Må undersøke litt mer hva jeg faktisk burde ha av ditt og datt og ta turen tilbake, bedre forberedt. :)

klær (2).jpg

Dagens fangst. :smiley-bounce012


Deretter gikk jeg på tur med voffsen i ukjent terreng, hadde planlagt halvannen time omtrentlig, men fantastisk vær (ikke én sky!) og fine stier førte til at det ble nærmere fire timer. Ok, jeg gikk meg litt bort på slutten og da. :smiley-angelic006 Uansett utrolig deilig etter å ha vært på færre og kortere turer den siste måneden pga kvalmen. Så plukket jeg opp pakke på Posten, hadde bestilt bæresele (Ergobaby 360 i lys olivenfarge, superfin!) - dro hjem og slappet av mens kjæresten laget viltgryte med kantarellene jeg plukket på kveldstur i går.

Aah, kunne ikke alle dager vært sånn da?
 
Høres herlig ut - koselig med babyhandel, da blir det plutselig mer virkelig :)
 
Høres herlig ut - koselig med babyhandel, da blir det plutselig mer virkelig :)

Kjempekoselig, klarte ikke å holde meg lenger! Skal prøve å ta det litt med ro da, kommer sikkert til å arve en hel haug med klær og diverse utstyr også. :)
 
12 uker i dag! :happy093


Skulle ønske jeg kunne si at nå er jeg kvitt kvalmen, og andre irriterende symptomer... Men nei. Kanskje bittelitt bedre, på morgenen spesielt, men kveldene er fremdeles ganske ille. Veldig, veldig lei av det nå altså! På butikken i stad holdt jeg til og med på å brekke meg da jeg så en pakke med ''Litt mat Italia'' fra Fjordland - som jeg for øvrig har likt før - men nå var bare tanken fæl. Faktisk litt fælt å skrive om og. :p Ja, ja.

På den positive siden har vi fortalt hele farssiden av familien om baby siden sist jeg skrev her! Jeg var litt nervøs. Trodde jo egentlig at de kom til å reagere positivt, men man vet aldri, spesielt når vi sikkert ideelt sett (i manges øyne) kunne vært et noen år eldre. Men ingen grunn til bekymring - de ble veldig, veldig glade. Spesielt kommende bestemor og oldemor. :D Men hele resten av familien har bare virket glade og gratulert også. Hele familien min har også vært så glade og støttende som man kan håpe på, og jeg tviler på at baby kunne fått mer engasjerte besteforeldre, oldeforeldre og tanter! Så, ja, jeg er veldig lettet og glad. :joyful:

Og i morgen blir det ferie! Det har ikke blitt mye ferie i fellesferien her, kjæresten jobber i et lite firma hvor alle vil ha fri samtidig, og vi er sjeldent raske nok med å søke. Men, men, da får vi nok litt mer fred på de planlagte hytteferiene - først en uke i skogen på verdens koseligste hytte, med stor tomt som hunden vil kose seg på, og så en uke på fjellhytte. Krysser fingrene for at formen er grei nok når vi ankommer fjellet, hadde håpet å få unnagjort Besseggen i år, men får se det litt an. :) Passer i hvert fall bra med hytteferie hvor man kan ta det med ro om man vil, glad vi ikke hadde planlagt noe utenlands i år. :p
 
Back
Topp