Tvilling-tråden

Tusen takk for melding og klemmer [emoji4]

Jeg ville bare si at jeg ikke bare er misfornøyd med Ahus altså. Det er utrolig mange dyktige, omtenksomme mennesker som jobber der også. Det er bare det at du vet aldri hvem du kommer til, og alle gjør ting på ulike måter. Opplevelsen når du er der kan være som natt og dag, avhengig av hvem du møter og hvor god tid du har. Jeg vurderte en gang i svangerskapet å bytte til et annet sykehus, men endte opp med å bli på Ahus av flere årsaker.

Håper du får en god opplevelse på Ahus, de er stort sett veldig flinke der og jeg stoler 100% på de som gjør jobben sin ordentlig. Har du vært på oul der? Har du fått vite noe om videre oppfølging?

Takk for beroligende melding til meg når det egentlig er du som trenger trøst og omsorg nå [emoji171]
Var på TUL i uke 14 hos en lege (K.F.) som ikke sa stort. Ikke hyggelig, men hun gjorde jo jobben sin... Så var jeg på OUL i uke 19 hos en kjempehyggelig jm som måtte ha litt hjelp av en annen lege for noen vanskelige mål. Hun brukte gooood tid og snakket med oss hele tida.
Har vært på tlf igjen med hun første legen pga noen spørsmål som er viktige for meg, og hun var så oppgitt... Men det er hittill det eneste jeg har vært i kontakt med dem. Skal inn til ny UL i uke 23 så føler jo at jeg får riktig oppfølging foreløpig sånn egentlig.

Huff, klem til deg!

Har desverre hørt mye negativt om ahus iforbinnelse med tvillingsvangerskap[emoji17] Der må du stå på for å få vite det du har krav på.

Har du noen dato for når de setter deg i gang hvis ikke kroppen ordner det selv?

Jeg vil tro at de har kontroll på at tv2 har det fint, men jeg syns det er virkelig uetisk å ikke informere deg underveis, og det er noen leger som virkelig skulle fått tilsnakk. Anbefaler deg å skive en klage.

Er kommet til uke 34 strax. Har vært innlagt en gang med premature rier etter et mislykket forsøk på å legge en stent til nyrene. Overflyttet nytt sykehus. Riehemmende drypp i 36 timer. Fikk i stedet lagt inn nefrostomi på sykehuset etterpå. Så ble jeg innlagt pga uvi som følge av denne nefrostomi, og nå før helga var jeg innom akutten pga at denne nefrostomien lå feil og ga meg sinnsyke smerter. Alt er tungt og vondt her også. Jeg er passe lei selv nå, og ser veldig frem til igangsetting i uke 37[emoji1316] håper egentlig på fra uke 36 siden jeg er syk, men prøver å ikke ha for høye forhåpninger. Tvillingsvangerskap er ikke for pyser[emoji38][emoji23]
Uff, det hørtes helt forferdelig ut [emoji85][emoji26] er du bedre nå? Tvillingsvangerskap er definitivt ikke for pyser! Kvinnekroppen er fantastisk sånn sett [emoji123][emoji122]

Har ikke bare negativt å si om Ahus jeg altså, utrolig mange flinke folk der også. Har bare lyst til å vite litt mer liksom.. Vet heller ikke om når jeg evt blir satt i gang. Håper det ikke blir altfor lenge til. Kan gjerne bikke 37, men hvis jeg skal ha noe å gi både til tvillingene og datteren min etter fødsel, så håper jeg ikke det blir langt over det..

Hvis du er bekymret eller mener du skal ha ting du ikke får, bare mas og stå på ditt. Har ei venninne som kjente måtte mase leger halvt ihjel om sin bekymring (ikke ahus eller tvillinger, men angående vekst), og hun hadde rett og er glad for at hun stod på sitt.

Det går nok helt fint, men som sagt om du er bekymret ikke vær redd for å være masete/irriterende. Nå vet jeg ingenting om den prosessen du er i nå, men er det feks mulighet for å høre med en annen eller gå privat? Ellers er jo ikke torsdag så lenge til så krysser fingrene for deg :)
Jeg skal på ul og ctg i morgen, og kommer til å si at hvis det vises noen form for uregelmessigheter, så ønsker jeg også vekstestimering, evt vurdering av hun første legen som oppdaget dette her.
Jeg TROR som deg at alt er bra, bare plager meg litt at de ikke kan bare ta den vekstestimeringen så jeg VET hvilken retning det går i [emoji4]

Takk for beroligende melding til meg når det egentlig er du som trenger trøst og omsorg nå [emoji171]
Var på TUL i uke 14 hos en lege (K.F.) som ikke sa stort. Ikke hyggelig, men hun gjorde jo jobben sin... Så var jeg på OUL i uke 19 hos en kjempehyggelig jm som måtte ha litt hjelp av en annen lege for noen vanskelige mål. Hun brukte gooood tid og snakket med oss hele tida.
Har vært på tlf igjen med hun første legen pga noen spørsmål som er viktige for meg, og hun var så oppgitt... Men det er hittill det eneste jeg har vært i kontakt med dem. Skal inn til ny UL i uke 23 så føler jo at jeg får riktig oppfølging foreløpig sånn egentlig.
Godt å høre at du føler du får den oppfølgingen du skal ha [emoji4]
Jeg var superfornøyd med jm på oul, hun var så nøye og forklarte og sto i. Fikk sjokk da jeg kom på ul etter, den du skal på om noen uker. Da var det en lege med fryktelig dårlig tid som tok meg imot, lå på benken der i et par minutter der bare, følte at jeg plagde henne og var bare i veien. Hun hadde målt helt gæærnt også, og satt meg opp på ny ul 6 uker senere (ca uke 29). Var ikke trygg på at hun gjorde undersøkelsen sånn den skal utføres (man har jo krav på dobbeltime for en grunn, vi var inne på undersøkelsesrommet der i max 5 min), så da bestilte jeg time hos privat i mellomtiden for å være på den sikre siden. Var etter den timen jeg vurderte å bytte sykehus. Kom til en ny lege på Ahus da nesten 6 uker senere, og han var helt fantastisk! Så det er veldig forskjellig hva man møter på der!

Godt å høre at du føler du får den oppfølgingen du skal ha [emoji4]
Jeg var superfornøyd med jm på oul, hun var så nøye og forklarte og sto i. Fikk sjokk da jeg kom på ul etter, den du skal på om noen uker. Da var det en lege med fryktelig dårlig tid som tok meg imot, lå på benken der i et par minutter der bare, følte at jeg plagde henne og var bare i veien. Hun hadde målt helt gæærnt også, og satt meg opp på ny ul 6 uker senere (ca uke 29). Var ikke trygg på at hun gjorde undersøkelsen sånn den skal utføres (man har jo krav på dobbeltime for en grunn, vi var inne på undersøkelsesrommet der i max 5 min), så da bestilte jeg time hos privat i mellomtiden for å være på den sikre siden. Var etter den timen jeg vurderte å bytte sykehus. Kom til en ny lege på Ahus da nesten 6 uker senere, og han var helt fantastisk! Så det er veldig forskjellig hva man møter på der!

Bare 5 minutter?! [emoji43]
Skjønner det har mye å si hvem man kommer til altså... vi gjør nok som deg dersom vi ikke blir undersøkt ordentlig på alle kontrollene, og går privat. Disse ungene betyr så mye mer for oss enn det evt koster å gå privat.
Er visst en veldig dyktig (tysk?) privat gynekolog på Jessheim, som også jobber deltid på ahus og kan mye om tvillinggraviditet. Kanskje det var han du hadde som var fantastisk? Vi kommer til å kontakte ham hvis vi føler vi trenger det hvertfall.
Enn så lenge så går det jo greit.

Var hos Martin Lundring ja [emoji4] Han anbefales virkelig, følte oss veldig betrygget etter vi hadde vært hos han. Men også den legen vi kom til da neste gang på Ahus var vi superfornøyd med [emoji4] Og stort sett de neste etter der.
Tenker du har en stor fordel med tanke på at høysesongen for fødsler snart er over, da har de som oftest mye bedre tid og kan gå litt grundigere til verks [emoji3][emoji106]

Var hos Martin Lundring ja [emoji4] Han anbefales virkelig, følte oss veldig betrygget etter vi hadde vært hos han. Men også den legen vi kom til da neste gang på Ahus var vi superfornøyd med [emoji4] Og stort sett de neste etter der.
Tenker du har en stor fordel med tanke på at høysesongen for fødsler snart er over, da har de som oftest mye bedre tid og kan gå litt grundigere til verks [emoji3][emoji106]

Ja! Det var han jeg tenkte på [emoji5] Så bra han jobber litt på ahus. Håper han skal ta seg av fødselen vår også.
Godt å høre du stort sett er fornøyd [emoji3] Da skal jeg prøve å ikke bekymre meg. Godt planlagt med desember-babyer ja [emoji6] Er vel de eneste som ikke er garantert barnehageplass, men så har vi fødestuen for oss selv [emoji847]

Håper nå at du får all den hjelpen og oppfølgingen du trenger de siste ukene og at begge tvillingene vokser som de skal. Hold oss oppdatert [emoji8]

Ja! Det var han jeg tenkte på [emoji5] Så bra han jobber litt på ahus. Håper han skal ta seg av fødselen vår også.
Godt å høre du stort sett er fornøyd [emoji3] Da skal jeg prøve å ikke bekymre meg. Godt planlagt med desember-babyer ja [emoji6] Er vel de eneste som ikke er garantert barnehageplass, men så har vi fødestuen for oss selv [emoji847]

Håper nå at du får all den hjelpen og oppfølgingen du trenger de siste ukene og at begge tvillingene vokser som de skal. Hold oss oppdatert [emoji8]
Ikke bekymre deg, dette går fint [emoji4] også tar du deg bare en tur til Lundring om du ønsker ekstra oppfølging av en eller annen grunn, det vil du ikke angre på [emoji4]

Tusen takk, og lykke til deg og [emoji8]
Gir lyd når jeg vet litt mer!

Hvordan går det med dere?
Dytter denne opp så tvillingtråden ikke forsvinner helt [emoji6]

Her har jeg begynt å kjenne mer liv fra tvilling 1 som har morkaka forran. Det er så koselig når de begge to danser rundt inni der. Er i uke 22+0 i morgen og da er det bare en uke igjen til ny UL.
Sliter med å spise middag, men får i meg mye brødmat og yoghurt gjennom dagen hvertfall. Magen vokser! [emoji847]

Her har jeg begynt å kjenne mer liv fra tvilling 1 som har morkaka forran. Det er så koselig når de begge to danser rundt inni der. Er i uke 22+0 i morgen og da er det bare en uke igjen til ny UL.
Sliter med å spise middag, men får i meg mye brødmat og yoghurt gjennom dagen hvertfall. Magen vokser! [emoji847]

Åh, du har en koselig tid forran deg[emoji7]
Er selv kommet til uke 35 i morgen, og gleder meg mest til å få fødsel overstått nå[emoji23] Ting er blitt ganske tungt[emoji28] Veldig klar for å møte de to der inne[emoji170][emoji170]

Jeg klarer ikke helt skjønne hvem alle sparkene kommer fra, noen føler jeg "må" være jenta og andre "må" være gutten, men så plutselig kommer det noe som jeg ikke aner hvem er fra Men det er mye liv til tider, og jeg hopper til noen ganger for noen av sparkene treffer alt for godt allerede. Jeg føler meg konstant sulten, så å få i seg mat er ikke noe problem her

Er selv kommet til uke 35 i morgen, og gleder meg mest til å få fødsel overstått nå[emoji23] Ting er blitt ganske tungt[emoji28] Veldig klar for å møte de to der inne[emoji170][emoji170]
Jeg har så skrekk for å føde for tidlig, så jeg gleder meg til jeg kommer dit du er nå. Kan tenke meg ting er tungt for deg nå, jeg føler ting er like tunge nå, i uke 22, som de var med sønnen i uke 38 Hvis ikke noe skjer av seg selv, når har du fått beskjed om å bli satt i gang?

Jeg har så skrekk for å føde for tidlig, så jeg gleder meg til jeg kommer dit du er nå. Kan tenke meg ting er tungt for deg nå, jeg føler ting er like tunge nå, i uke 22, som de var med sønnen i uke 38 Hvis ikke noe skjer av seg selv, når har du fått beskjed om å bli satt i gang?

Mine skremte meg litt i uke 28, men det gikk heldigvis fint[emoji1316] Lå med riedrypp i 36 timer og det tok seg ikke opp da de koblet det av. Heldigvis[emoji173]️
De beste ukene mine har definitivt vært fra uke 20-30. Etter uke 30 ble det raskt mye tyngre. I uke 26 hadde jeg samme mål rundt magen som jeg hadde i uke 38 med andremann[emoji28] Merkbart større denne gangen ja, men jeg er overrasket over hvor liten magen er i forhold til hva jeg forventet da jeg fikk vite det var to inni der[emoji23][emoji23] Så for meg keiko jeg[emoji23][emoji23]
Har ikke fått en eksakt dato, men skal reise til fødesykehuset når jeg er 36+4, og settes nok i gang litt tidligere enn hva normalen tilsier mtp at de er toegget siden jeg har vært syk hele svangerskapet[emoji21]

Skjønner du er klar nå! [emoji3] Lurer så veldig på hvor stor jeg selv kommer til å bli. Orker du noe som helst nå som du har kommet så langt? Eller går dagene med på å slappe av hjemme?

Jeg klarer ikke helt skjønne hvem alle sparkene kommer fra, noen føler jeg "må" være jenta og andre "må" være gutten, men så plutselig kommer det noe som jeg ikke aner hvem er fra Men det er mye liv til tider, og jeg hopper til noen ganger for noen av sparkene treffer alt for godt allerede. Jeg føler meg konstant sulten, så å få i seg mat er ikke noe problem her

Hehe! Nei, er litt vanskelig å skille dem egentlig. Men tenker at på venstre siden er Tv1, og på høyre siden er Tv2. Men vet at Tv1 ligger litt på skrå over så hun gir meg noen spark hun også [emoji6] i kveld har Tv2 holdt på å romstere skikkelig mye. Så masse bevegelse på magen når jeg lå på sofaen. Helt fantastisk!

Jeg begynte å gråte i dag siden jeg ikke klarte å spise kyllingen til middag.... jeg var så frustrert på at jeg ikke får i meg kjøtt... Ble frokostblanding da... [emoji849]

Skjønner du er klar nå! [emoji3] Lurer så veldig på hvor stor jeg selv kommer til å bli. Orker du noe som helst nå som du har kommet så langt? Eller går dagene med på å slappe av hjemme?

Gjør litt hjemme, men orker ikke så mye[emoji28] men å rydde på kjøkkenet, tørke litt støv, vaske klær og sånn det går bra[emoji4] klarer ikke støvsuge da, så vi har gjort tidenes beste innkjøp til husholdet. ROBOTSTØVSUGER[emoji1316][emoji177] det er sååå fantastisk! Og noe sa oss at vi ikke ville ha plenty med tid til å støvsuge i nær fremtid heller så. Beste kjøpet[emoji1319]

Vi er i et kaos for tiden, det går faktisk i ett døgnet rundt! [emoji51] men de er utrolig søte og vi er veldig forelska, selv at vi er dritslitne. De sov bare frem til vi kom over termin (nå er de 8.5 uker gamle og litt over 1 uke korrigert), nå er det mating, raping, roing, skift og gulping kontinuerlig. Vi har flaskebarn fordi de var for svake for pupp, så det hjelper litt og vi kan jobbe i skift (kona tar nattskiftet, jeg står opp 5 og tar morgenskiftet).
Det er nokså intenst med to hylende babyer samtidig har jeg funnet ut! Og veldig vondt i mammahjertet når man er alene med dem og må velge hvem av dem man kan løfte opp og trøste...
Så her går det i ett faktisk. Men dobbel kos og takknemlighet også [emoji179][emoji7]

Gjør litt hjemme, men orker ikke så mye[emoji28] men å rydde på kjøkkenet, tørke litt støv, vaske klær og sånn det går bra[emoji4] klarer ikke støvsuge da, så vi har gjort tidenes beste innkjøp til husholdet. ROBOTSTØVSUGER[emoji1316][emoji177] det er sååå fantastisk! Og noe sa oss at vi ikke ville ha plenty med tid til å støvsuge i nær fremtid heller så. Beste kjøpet[emoji1319]

Godt å høre du orker litt da [emoji5]
Jeg har prøvd å overtale sambo til at vi kan kjøpe robotstøvsuger i mange år, men han har ikke lyst på... [emoji53] Og han støvsuger ikke akkurat så ofte heller så vi hadde trengt det! Nå har vi noen trappetrinn i huset, så er jo litt klønete, men hvertfall i stua hadde det vært kjekt!
Skal prøve å komme med forslag igjen [emoji6] Vi er sløve på den støvsuginga selv.

Vi er i et kaos for tiden, det går faktisk i ett døgnet rundt! [emoji51] men de er utrolig søte og vi er veldig forelska, selv at vi er dritslitne. De sov bare frem til vi kom over termin (nå er de 8.5 uker gamle og litt over 1 uke korrigert), nå er det mating, raping, roing, skift og gulping kontinuerlig. Vi har flaskebarn fordi de var for svake for pupp, så det hjelper litt og vi kan jobbe i skift (kona tar nattskiftet, jeg står opp 5 og tar morgenskiftet).
Det er nokså intenst med to hylende babyer samtidig har jeg funnet ut! Og veldig vondt i mammahjertet når man er alene med dem og må velge hvem av dem man kan løfte opp og trøste...
Så her går det i ett faktisk. Men dobbel kos og takknemlighet også [emoji179][emoji7]

Oi oi oi! Hørtes ut som ett kaos ja! [emoji28] Men det er jo verdt det. Bruker dere alle tvillingukene nå i starten så begge kan være hjemme samtidig?
Når de blir større blir det nok lettere å gi dem trøst samtidig [emoji5][emoji176]

Oi oi oi! Hørtes ut som ett kaos ja! [emoji28] Men det er jo verdt det. Bruker dere alle tvillingukene nå i starten så begge kan være hjemme samtidig?
Når de blir større blir det nok lettere å gi dem trøst samtidig [emoji5][emoji176]
Nei, jeg bruker oppspart ferie og overtidsdager nå. Når jeg begynner i jobb skal jeg bruke 3 tvillinguker på å være hjemme onsdagene så kona bare er alene to dager om gangen med dem. De siste tvillingukene bruker jeg på å ha litt overlapp mellom permisjonsperiodene våre, og på å forlenge permisjonen min frem mot barnehagestart.

Back
Topp