Skravletråd AUGUST!

God morgen jenter [emoji173] Har dere hatt en god helg?

Jeg kom hjem i går, men er sengeliggende. Det er sårt, for jeg er ikke engang i stand til å bli med på lille sin innkjøring i bhg, og kan bare ligge flatt om jeg ikke skal hyle av smerte. Jeg har en voldsom spinalhodepine enda, pågrunn av lekkasje, men de ville ikke gjøre noe med det enda da vi ringte i går. Så da ligger jeg her... Kan ikke sitte eller stå. Vet de må gjøre en blodlapp om det ikke gir seg, og håper de gjør det raskt.

Lille er sår, for mamma er jo ikke med :( Og jeg vil jo leke og kose, men det er ikke fysisk mulig. Vi får dog mye hjelp, og samboer skal få hjelp av besteforeldre til barnehagestart, også må vi forklare situasjonen for bhg, for hun vil antagelig måtte være der fulle dager ganske fort, selvom hun ikke er klar for det :( Hun trenger pauser, tåler ikke for mye stimuli. Men mannen har brent kruttet på jobben i alle ender, og lille trenger virkelig annet input enn at mamma er syk, og sykehus og lege så jeg ser ikke hva annet vi kan gjøre... Alt føles veldig, veldig vanskelig akkurat nå.

Jeg er frustrert. Jeg har en sykdom som befinner seg hos 1-2 av 100 000. Kunnskapen er laber, og det merkes. Forskjellige meninger for hver person man snakker med, og nå tror jeg rett og slett at jeg har møtt veggen...
Høres grusomt ut :( Bhg forstår helt sikkert ♡ Godt besteforeldre hjelper til [emoji8]

Håper virkelig det bedrer seg snart. Masse klemmer til deg [emoji8][emoji8][emoji8]

Livet er tøft[emoji12]
Ikke sant?

Nå tilrettelegger vi for at de trenger en del tid på morgenen. De er ikke sånn skrudd sammen at de kan stå opp vaske seg, kle på seg og pusse tenner og 15 min etter da gikk ut av senga kan de forlate huset. Det tar litt mer sånn en time
Våkne. Kose. Sitte på do til noen minner en på at en nok er ferdig. Sitte på gulvet. Minnes på å vaske seg. Gå for å finne klær. Det kan ta lang tid. Kle på seg. Lese litt. Om de skal spise hjemme eller ta med matboks og spise på sfo får vi se litt i forhold til når den som leverer i bhg drar og om de evt er i stand til å gå etter det, huske og låse. Og rekke skolen

Men begge er sånne som trenger tid på morgenen så det nytter ikke å sove til 7.30

Ah så stor ja
Eldste ja.

Mellomste begynner i 1. Klasse nå
Og utfra ar hun er den som sover lengst på morgenen og altså trenger mer søvn bør hun i seng ca 1930

Ikke sant?

Nå tilrettelegger vi for at de trenger en del tid på morgenen. De er ikke sånn skrudd sammen at de kan stå opp vaske seg, kle på seg og pusse tenner og 15 min etter da gikk ut av senga kan de forlate huset. Det tar litt mer sånn en time
Våkne. Kose. Sitte på do til noen minner en på at en nok er ferdig. Sitte på gulvet. Minnes på å vaske seg. Gå for å finne klær. Det kan ta lang tid. Kle på seg. Lese litt. Om de skal spise hjemme eller ta med matboks og spise på sfo får vi se litt i forhold til når den som leverer i bhg drar og om de evt er i stand til å gå etter det, huske og låse. Og rekke skolen

Men begge er sånne som trenger tid på morgenen så det nytter ikke å sove til 7.30

Ja, god tid må beregnes[emoji12]
Her står de opp 1 time før vi må gå..

Back
Topp