Ammefri i forbindelse med jobb

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei, flotte mammaer, som fortsetter å amme. Nå er straks permisjonen min slutt og jeg vil fortsette å amme når jeg begynner på jobb. Men vet ikke hvordan fungerer dette med ammefri, hvordan får dere det til? Jeg skal jobbe i 50-60% (får vite neste uke) men skal være vekke i flere timer på dagen. Klarer ikke å pumpe ut mye og gruer meg til pumping. Lillegutt drikker ikke så mye melk på dagen lenger da, men minst 2 ganger i løpet av arbeidsdagen.
 
Du har rett på ammefri hvis arbeidsdagen inkl lunsj er lenger enn 7 timer. Eg går heim ein time tidlegare, B ammer ikkje så mykje tidleg på dagen :) Eg har berre gitt beskjed til sjefen om det :)
 
Ah, ok, min arbeidsdag er ikke så lang :) skal fikse det da. Takk for svar!
 
Ah, ok, min arbeidsdag er ikke så lang :) skal fikse det da. Takk for svar!

Samme her, så satser på det går greit med jobb og amming. Her skal han begynne i barnehage om to uker, men han skal bare gå 50% da. Ammer ikke om natten lengre, og da går det fint å få ammet ham morgen (kl.6-7), midt i dagen og før legging. Frem til nå har jeg ammet ham mellom kl. 12-15, men han er ikke veldig interessert da, så går nok fint å utsette den til kl. 15-16.
Jeg har jo pumpet mye tidligere, da jeg var borte lange dager mens jeg fullammet, syns det gikk veldig fint. Men tror nok ikke jeg trenger pumpe meg så mye nå, siden produksjonen tilpasser seg jo at det nå minker på amminga. Men vil helst fortsette til han fyller året, og tror nok det skal gå fint. :)
 
Hei, flotte mammaer, som fortsetter å amme. Nå er straks permisjonen min slutt og jeg vil fortsette å amme når jeg begynner på jobb. Men vet ikke hvordan fungerer dette med ammefri, hvordan får dere det til? Jeg skal jobbe i 50-60% (får vite neste uke) men skal være vekke i flere timer på dagen. Klarer ikke å pumpe ut mye og gruer meg til pumping. Lillegutt drikker ikke så mye melk på dagen lenger da, men minst 2 ganger i løpet av arbeidsdagen.

Det er ikke nødvendig å pumpe ut mye for å holde opp produksjonen, og håndmelking eller en annen pumpe/trakt kan gjøre bedre/like god nytte. :)
Hvis du har mulighet til å reise hjem i lunsjen, eller at partneren din kommer med babyen, kan du jo løse det slik også.
Evt. om arbeidsgiveren din er villig til å la deg dele opp lunsjen, eller at du rett og slett bare får litt tid til å pumpe/amme uten at det regnes som "ammefri." :)
 
Back
Topp