Når søker vi?

Fra 27+0 kan du søke :) i noen tilfeller går 26+0 også, kommer litt an på hvordan man tolker ukeantallet. Men venter du til 27+0 er det helt bænkers :)

Du bruker kopi/ scan av helsekortet ditt hvor det er dokumentert at du er 27+0 eller lenger gravid til feks. Engangsstønad.

Får man ikke bare en terminbekreftelse av jordmor eller lege når man er 26 uker da? Jeg fikk det i posten sist :) 2015

Får man ikke bare en terminbekreftelse av jordmor eller lege når man er 26 uker da? Jeg fikk det i posten sist :) 2015

Brukte scan av helsekortet mitt fra kontroll 27+0 da jeg søkte engangsstønad i februar, det var det nav ville ha :)
Men det kan jo hende det er andre rutiner når barnet lever.

Brukte scan av helsekortet mitt fra kontroll 27+0 da jeg søkte engangsstønad i februar, det var det nav ville ha :)
Men det kan jo hende det er andre rutiner når barnet lever.

Åja. De kan jo ha forandret det siden 2015. De har ihvertfall forandret på at far skal skrive på farsattesten før fødselen og ikke etter på sykehuset fikk jeg beskjed om fra jordmor :)
Fikk du engangsstønad da du søkte? Var det etter barnet ditt døde? Så utrolig trist :( <3 du er kjempe sterk!

Åja. De kan jo ha forandret det siden 2015. De har ihvertfall forandret på at far skal skrive på farsattesten før fødselen og ikke etter på sykehuset fikk jeg beskjed om fra jordmor :)
Fikk du engangsstønad da du søkte? Var det etter barnet ditt døde? Så utrolig trist :( <3 du er kjempe sterk!

Tusen takk <3 <3 Ja, fikk engangsstønad etter at jeg hadde født (dødfødsel) i uke 27. <3 Men alt ser heldigvis allerede mye bedre ut denne gangen, så gode sjanser for at det blir et helt annet utfall nå :)

Etter uke 26 ja, men i og med at jeg er fast ansatt i kommunen så må jeg sjekke retningslinjene og søknadene der....

Tusen takk <3 <3 Ja, fikk engangsstønad etter at jeg hadde født (dødfødsel) i uke 27. <3 Men alt ser heldigvis allerede mye bedre ut denne gangen, så gode sjanser for at det blir et helt annet utfall nå :)

Såå bra at de kan se det! Det må være veldig betryggende! <3 du får vel ekstra oppfølging? Hva var det som gjorde at ikke barnet ditt overlevde? <3

Såå bra at de kan se det! Det må være veldig betryggende! <3 du får vel ekstra oppfølging? Hva var det som gjorde at ikke barnet ditt overlevde? <3

Ja, får ekstra oppfølging og blodfortynnende tabletter som forebygging. Føler meg godt ivaretatt :)
Det var morkakesvikt, blodpropper i morkaka, som gjorde at hun vokste aaaalt for seint helt fra uke 15 og til hjerte stoppa i uke 27. [emoji173]️[emoji177] og grunnen til at akkurat det skjedde, var uflaks. Merkelig når lynet plutselig slår ned i livet ens. Men jeg føler meg veldig heldig som har opplevd mye godt i livet, og som blir lett gravid. Det føles veldig uvirkelig nå, men alt ligger an til en levende baby denne gangen. Det er jo helt sprøtt å tenke, gleder meg SINNSYKT mye [emoji177]

Back
Topp