Studier i forbindelse med graviditeten.

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Er dere med på noen studier i forbindelse med graviditeten?

Jeg har samtykket til 2 stk. En om navlesnorplasseringen på morkaken.
Og en med screening av morkaken etter fødsel.
kk, Bergen som driver med disse studiene.

Tror ikke de holder på med noe slike undersøkelser for tiden i Kristiansand, ellers hadde nok jeg også grepet muligheten :)

Nope, har ikke fått forespørsel om å være med i noen studier

Jeg er også med på morkake-studie, på Ahus. Denne går på størrelsen i løpet av svangerskapet. De skal visst ha med 200 gravide i studien.

Mye om morkake om dagen da, visst. :confused005

Jeg er med i studie om plassering av morkake og hvordan den flytter seg ila svangerskapet, på KK. Er inne på sjekk stadig vekk, syns det er kjekt at vi får så tett oppfølging. Har forliggende morkake, så oppfølging hadde jeg fått uansett, men ikke i den grad jeg får nå tror jeg.

Lurer på om det er noen koordinering mellom alle disse studiene, og at det er et samkjørt fokus på morkake nå? Dette virker jo litt pussig.

er også med på studien av morkakens vekst i svangerskapet på ahus

Legen som undersøkte meg forrige gang sa grunnlaget for studien var at de visste nesten ingenting om hvorfor morkakens plassering endret seg på noen og ikke på andre. De ville sjekke om dagens rutiner og behandling var gode nok eller hvordan det evt skulle forbedres. Syns det er bra de har fokus på morkaken, den er jo en viktig del av et vellykket svangerskap.

Den med navlesnoren forstod jeg som at de tror de kan se om det er fare for at morkaken løsner for tidlig. Men er par uker siden så kan være jeg husker feil. Var hvertfall flere studier om det i utlandet og om det er samme resultatet her i Norge så skal det inn i listen av hva som sjekkes på alle oul.

Syns det er rart jeg ikke fikk spørsmål om morkakestudie på ahus også. Men kanskje fordi det er twins? [emoji53]
Men på OUL så sjekket de morkakenes plassering og at alt så bra ut med navlesnorene også...

Er med på et om genetiske sykdommer, som bare betyr at de tar noen ekstra tester på den blodprøven som uansett tas av nyfødte. Fikk info med innkalling til oul, er på Rikshospitalet.

Syns det er rart jeg ikke fikk spørsmål om morkakestudie på ahus også. Men kanskje fordi det er twins? [emoji53]
Men på OUL så sjekket de morkakenes plassering og at alt så bra ut med navlesnorene også...

Jeg tilhører også Ahus og har heller ikke fått tilbud om dette studiet. Det er vel sikkert bare noen.

Kjedelig, jeg kunne godt tenke meg å dra på UL hele tiden :hilarious:

Jeg tilhører også Ahus og har heller ikke fått tilbud om dette studiet. Det er vel sikkert bare noen.

Kjedelig, jeg kunne godt tenke meg å dra på UL hele tiden :hilarious:

Haha! Ja, kanskje du skal ringe inn og melde deg på frivillig? [emoji6][emoji1360]
Jeg får jo en del ultralyder fremover uansett så.

Back
Topp