Bæresjal

Polying

Forumet er livet
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Noen som planlegger å bære barnet mye fra det blir født? Eller som har erfaring med bruk av bæresjal på eldre barn?

Jeg har tenkt å lære meg å bruke bæresjal. Har kjøpt et elastisk sjal som egner seg til nyfødt, og så går jeg nok over til vevde sjal etter hvert. :)

Aldri gjort dette før, så det er mye å lære. Da er det greit å begynne forberedelsene i god tid. :)

Vi planlegger å bære mye :) har en venninne som bruker mye sjal og har gjort det lenge. Hun anbefalte meg å begynne med bæresele, da det er enklere, og bytte til sjal etter hvert. Hun viste meg også noen måter å knyte på men det må nok gjentas endel ganger[emoji28] så vi har bestemt oss for å kjøpe en ergobaby med nyfødtinnlegg enn så lenge, og så kanskje jeg skal ønske meg et sjal i tillegg. Har ikke hatt tid til å sette meg så mye inn i de ulike sjalene enda. Hva slags sjal har du kjøpt? [emoji4]

Jeg har fått tak i et brukt sjal som ei annen brukte til tvillinger når de var nyfødt. Så har jeg iallfall i tilfelle jeg skulle få behov for det. Bar sønnen en del i hjemmesydd mei tai og manduca, veldig greit å avlaste armer og kunne gjøre noe mens man bærer.

Vi planlegger å bære mye :) har en venninne som bruker mye sjal og har gjort det lenge. Hun anbefalte meg å begynne med bæresele, da det er enklere, og bytte til sjal etter hvert. Hun viste meg også noen måter å knyte på men det må nok gjentas endel ganger[emoji28] så vi har bestemt oss for å kjøpe en ergobaby med nyfødtinnlegg enn så lenge, og så kanskje jeg skal ønske meg et sjal i tillegg. Har ikke hatt tid til å sette meg så mye inn i de ulike sjalene enda. Hva slags sjal har du kjøpt? [emoji4]
Ang ergobaby, hvis du kjøper ergobaby adapt trenger du ikke nyfødtinnlegg, men kan likevell bruke den hele bæreperioden :) Ikke er det borrelås på den heller, så baby våkner ikke når du må ta den av.

Uten å ha prøvd sele ebda så mistenke jeg at vi vil få problemer med å få bæreselen til å sitte ordentlug på oss, så vi tenkte på bæresjal. Stress med knyting, men er jo bare å lære seg det...

Har kjøpt Close Caboo. Det virket så greit å bruke siden man slipper å styre med knyting. Tenkte å bruke det i starten, og gå over til bæresele etter hvert.

Har blitt medlem her. Mange nyttige poster, og mange som svarer om man har spørsmål: https://www.facebook.com/groups/267071570120302/

Jeg har også det sjalet. Arvet av min søster som skryter det oppi skyene! Hun brukte det masse med jenta si fra hun var nyfødt. Enkelt å bruke og mykt og elastisk så barnet ligger godt :)

Jeg brukte elastisk bæresjal (moby wrap) med nr 2 og syns det var veldig praktisk å ha 2 ledige armer når jeg skulle hente hun eldste i bhg. Har også en manduca som vi brukte da han ble litt eldre.

Brukte vevd sjal fra 3 mnd på førstemann. Har kjøpt caboo til å bruke fra nyfødt og kommer nok til å gå over på vedv sjal etterhvert med lillesøster og :)

Brukte vevd sjal fra 3 mnd på førstemann. Har kjøpt caboo til å bruke fra nyfødt og kommer nok til å gå over på vedv sjal etterhvert med lillesøster og :)

Back
Topp