Hjerterytme

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Jeg har siste 1,5 ukene merket at hjerterytmen kan gå en del opp mens jeg sitter rolig.
Lørdag for en uke siden var den oppe i 140 mens jeg sminket meg og jeg ble uvel. Det har ikke skjedd mer, men kan gå fra 70-80 til 110-120 uten at jeg gjør noe. Har fitbit, så kan se at det skjer. Kanskje det gjør det verre, hvem vet.. men er det noen andre som har opplever dette etter de ble gravide?
Har nevnt det for legen, men sa det ikke var noe å gjøre når det ikke sto på mens jeg var der.

Jeg får også høy puls av "ingenting". Hvilepulsen min har også økt noe. Har googlet litt og funnet ut det er normalt, men tenker allikevel spørre legen neste time.

Jeg får ofte også noen sekunder/kanskje et minutt hvor det kjennes ut som hjertet "løper løpsk", men dette har jeg forstått er helt normalt og at gravide ofte kan oppleve hjertebank med jevne mellomrom.

Godt å høre! Litt ekkelt å kjenne :/
Hvilepulsen har økt med et par slag, men det er hjertegaloppen som har bekymret meg litt [emoji51]

Samme her! Kan ligge på sofaen og plutselig så kjenner jeg pulsen dundre i veg :p blir også anpusten av små ting :-)

Tenkte akkurat på å lage en tråd om det her i dag jeg og! :p For siste uka har det vært to ganger hvor hjertet bare har rast avsted når jeg har sittet helt stille:eek:

Hvilepulsen har økt med ca 10 slag I minuttet. Fra 50-60.. jordmor sier det er vanlig:)

Det har den hos meg også, helt normalt ja. Ikke rart kroppen er ekstra sliten når den jobber så hardt dagen lang.
Det kan du si. Lurer på om det er blodvolumet som øker ? Derfor høyere puls?
Langt fra sikker altså.

• Liker
Reactions: Ada
Det kan du si. Lurer på om det er blodvolumet som øker ? Derfor høyere puls?
Langt fra sikker altså.

Har lest noe om det ja :) derfor der slår fortere :) så var forberedt på det, men ikke puls på 140 brått :p

Back
Topp