Vi som temper

???
2a14cf2b9ab3d7a3b2ead2d69025d456.jpg
Jeg har ofte hatt en dipp rundt 3-4 dpo, gravid eller ei. Det har vel noe med progesteronnivået etter EL å gjøre.
En enkelt lav temperatur betyr som regel ikke noe spesielt, og det er gjerne litt tidlig til å være festedipp. Hvis den er høy igjen i morgen er det neppe noe å bry seg om. [emoji4]

https://fertilityfriend.com/Faqs/#/Faqs/Dip-below-coverline.html

https://fertilityfriend.com/Faqs/#/Faqs/Temperature-drop-in-luteal-phase.html

Jeg har ofte hatt en dipp rundt 3-4 dpo, gravid eller ei. Det har vel noe med progesteronnivået etter EL å gjøre.
En enkelt lav temperatur betyr som regel ikke noe spesielt, og det er gjerne litt tidlig til å være festedipp. Hvis den er høy igjen i morgen er det neppe noe å bry seg om. [emoji4]

https://fertilityfriend.com/Faqs/#/Faqs/Dip-below-coverline.html

https://fertilityfriend.com/Faqs/#/Faqs/Temperature-drop-in-luteal-phase.html
Egget kan vel festes fra 2-3 dpo og har jeg lest noen steder, men er fullt klar over at tempdropp har med progesteron å gjøre :)
Men de gangene jeg har hatt et lite dropp har det vært på 7dpo ca, og de har vært mindre enn denne. Har hatt en tilsvarende dropp tidligere bare og det var da jeg ble gravid sist. Så litt spennende er det jo ;)

Egget kan vel festes fra 2-3 dpo og har jeg lest noen steder, men er fullt klar over at tempdropp har med progesteron å gjøre :)
Men de gangene jeg har hatt et lite dropp har det vært på 7dpo ca, og de har vært mindre enn denne. Har hatt en tilsvarende dropp tidligere bare og det var da jeg ble gravid sist. Så litt spennende er det jo ;)
Hvis det ligner på tidligere gravidkurve er det jo straks litt mer spennende. [emoji4]

Jeg grubler litt på variasjonen jeg har mellom temp.hopp og at tempen går opp over et par-tre dager. I mars, april og nå i juli, hadde jeg skikkelige temphopp på +- 0,4 grader. I mai og juni så var det såvidt i overkant av 0,1 graders "hopp". De gangene jeg har hatt skikkelig hopp har jeg ikke hatt el-smerter, og har også hatt mer utflod enn de mnd jeg har hatt lav stigning og el-smerter. Tempen kommer seg jo opp på ca samme nivå for hver gang, og bortsett fra sist mnd så har jeg heller ingen særlige dropp i temperaturen annet enn når TR nærmer seg, eller er her.

Jeg vet jo at mange har en "slow rise" chart, og jeg har jo skrevet om det selv her inne at "slow rise" er en ikke unormal variasjon - og at det handler mye om hvordan kroppen reagerer på progesteron og sånt. Samt at det ikke trenger ha noe å si for mulighetene til å bli gravid (bare kan gjøre det vanskeligere å finne eksakt el-dag). MEN, jeg finner ikke noe svar på hvorfor dette varierer fra måned til måned. Nå har jeg jo 3 tempeperioder med skikkelig hopp, og 2 uten. Hvorfor er det forskjellig? Jeg har en cyste på venstre eggstokk, og om EL er fra den siden så kan den jo sikkert forstyrre veldig? Den er stor, og vi så bare et par follikler på den siden på UL nå på tirsdag. Kan den være en årsak til variasjonene tro? Eller kan det være helt tilfeldig?

Spennende dette med temping altså, og jeg kjenner jeg er skikkelig nysgjerrig på dette. Googler i vei, men blir ikke noe klokere. :p

Vel.. man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne hva som skjer nå :shifty:
Screenshot_20170724-065914.jpg

Tanta kommer vel i dag eller i morgen tenker jeg.

Jeg har opplevd positiv på 4 dpo men det enda i kjemisk. Positiv fra 4 dpo til 3 dager over ikm.

IMG_3984.jpg

IMG_3983.jpg

El testene vart ikkje sterkare en det på søndag. No er dei negative. Håper det var nok til el utbrud. Krysser og håper tempen stiger i morgon. Føler at el testane ikkje er sterke nok.
No har eg hatt ømheit der ned siden 15 tiden.

Jeg har opplevd positiv på 4 dpo men det enda i kjemisk. Positiv fra 4 dpo til 3 dager over ikm.
4 dpo var tidlig. Tok en test i dag, 6 dpo, og det kom faktisk en strek før 3 min :o
Men vanskelig å få med på bilde.

Da kom dippen idag...fikk slik dipp på 9 dpo sist..tror det bare har noe med hormoner å gjøre...
Screenshot_2017-07-25-09-42-16-810x1440.png

Oi!! Det var ekstremt tidlig i så fall! Kanskje EL var 1-2 dager tidligere? Ser jo ut til at det kan være mulig ut fra tempen. Tok du EL-tester i tillegg?
Sååå spennende! Heia heia!
Hadde positive EL tester på CD22 og 23. Ekstreme smerter på CD23 som forsvant på kvelden. Jeg tror kanskje EL kan ha vært på kvelden på CD23 eller tidlig morgen CD24. Tempet kl 0430, og sov videre i 3 timer og da var den EL-høy. Så mulig jeg er 7dpo.

Testene slår ut på 10, og streken kom før 3 min :o

Hadde positive EL tester på CD22 og 23. Ekstreme smerter på CD23 som forsvant på kvelden. Jeg tror kanskje EL kan ha vært på kvelden på CD23 eller tidlig morgen CD24. Tempet kl 0430, og sov videre i 3 timer og da var den EL-høy. Så mulig jeg er 7dpo.

Testene slår ut på 10, og streken kom før 3 min :eek:

Herlighet så spennende. Krysser alt :D

IMG_6855.jpg

Blir veldig spennende :D takk ♡
Hvordan går det med deg nå?

Fortsatt ingen mens, men tempedropp og negative tester. Så nå er lutealfasen på 15 dager. Ganske sikker på at jeg ble inseminert for tidlig, og da var det ikke sjangs i utgangspunktet.:/ vel vel..bedre hell neste pp :D følger spent med på dere andre :D

Fortsatt ingen mens, men tempedropp og negative tester. Så nå er lutealfasen på 15 dager. Ganske sikker på at jeg ble inseminert for tidlig, og da var det ikke sjangs i utgangspunktet.:/ vel vel..bedre hell neste pp :D følger spent med på dere andre :D
Kjedelig da. Krysser fingrene for at alle gode ting er 3 ♡

Back
Topp