Sensitive barn

SingerAlite

Gift med forumet
VIP
Novemberlykke 2015
Sønnen min har alltid vært var på lyder. Spesielt høye lyder som støvsuger, harley sykler el.
Han blir panikkslagen. Har prøvd siden har var en liten baby med å venne han til lyder. Har startet støvsugeren i andre siden av leiligheten og bevegd meg sakte mot rommet han er i. Da har det som regel gått greit, men nå er han hysterisk igjen. Må starte fra børjan av, og det er greit det altså, men hvor lenge skal dette stå på da? Det er jo normalt at premature er litt mer var og følsom, det har jeg skjønt, men er det noen som har tips til litt tilvenning som ikke tar så lang tid? Vil gjerne klare å støvsuge leiligheten på under en time :p Nå kan det ta 3 timer eller mer..
 
Min har aldri vært oversensitiv når han er hjemme med meg og samboer, men besøk borte, kjøpesenter eller mye menneske hjemme derimot var et stort problem frem til han var ca et år (han er nå 14 mnd). Ble gradvis bedre etterhvert uten at vi gjorde noe som helst. Har du snakket med HS om dette? Vet mange som ikke har premature barn har problemer med støvsuging så kan hende at dette ikke er unormalt.
 
Min har aldri vært oversensitiv når han er hjemme med meg og samboer, men besøk borte, kjøpesenter eller mye menneske hjemme derimot var et stort problem frem til han var ca et år (han er nå 14 mnd). Ble gradvis bedre etterhvert uten at vi gjorde noe som helst. Har du snakket med HS om dette? Vet mange som ikke har premature barn har problemer med støvsuging så kan hende at dette ikke er unormalt.
Vet ikke helt jeg altså, han har alltid vært veldig var på lyder. De fleste lyder og ting går bedre nå. Før kunne vi ikke dra på lekeland uten å få en overstimulert og veldig skeptisk mammadalt. Nå går lekeland og slike høye lyder bra. Er bare plutselige høye lyder som blir problematisk nå. Helsesøster var den som sa å begynne i motsatt ende av huset også bevege meg sakte mot rommet han befant seg i. Dette var jo noe jeg allerede gjorde, og det virket etter en liten stund. Vet ikke helt hva som har gjort at vi er tilbake til start igjen nå. Håper det bedrer seg
 
Her er lekeland totalt uaktuelt altfor mye mennesker og lyd. Støvsuger har alltid gått bra, gressklippere derimot reagerer han på. Tror som sagt at mye av dette er innenfor normalen og at vi må ta tiden til hjelp. Hva med å vente en mnd og se om det hjelper? Tror dessverre ikke at det er så mye annet å få gjort enn gradvis tilnærming (som dere har prøvd) i barnets tempo
 
Jeg har desverre ingen gode tips, da vi sliter stort med overstimuli her også. Det er blitt bedre, men det er absolutt en utfordring. Det er som om enkelte lyder gjør vondt i nervesystemet hennes... Til og med dusjstrålene får henne til å hyle. Men vann elsker hun... Mekaniske lyder av maskiner får henne til å krype sammen og hyle i smerte. Vi må bare skjerme, rett og slett. Hun et 17 måneder nå. I og med at dere har funnet noe som fungerer, så blir det nok bare å jobbe videre med det vil jeg tro. Her har vi snart barnehagestart, og helsesøster ønsker ppt inn i bildet. Lillemor er veldig sosial, elsker å leke, og elsker andre mennesker. Men hun sliter med inntrykk... Når dagen er omme, og mye har skjedd så får hun helt "melt down" - sliter med å sove, og sover urolig i flere døgn.

Jeg håper det løser seg litt og litt for dere :) Tid er ofte alfa omega :)
 
Back
Topp