Hvordan var din SA?

sb88

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg er 11+6 i dag og begynte å blø litt i går. Murring har kommet og gått siden i går. Blødningene er ikke kraftige, men jeg regner med det tar seg opp etterhvert.

Jeg har aldri hatt en SA før, så dette synes jeg er kjempe skremmende[emoji20] Også siden jeg er såpass langt på vei. Jeg hørte hjerteslag med doppler 9+2 og 9+3, men hørte aldri mer etter det, så tror rett og slett barnet døde i uke 9 en gang.

Jeg vet at noen blør uten at det er noe farlig, men jeg er ganske sikker på at dette ikke går veien.

Kan noen fortelle meg hvordan deres SA var? Har hørt noen si at det er som en mini fødsel.. Opplevde dere det slik? Var det slik at dere så når fosteret kom?

Beklager så mange spørsmål, men er oppriktig livredd for hva som venter meg[emoji22]
 
Leit at du kanskje mister nå.
Har ikke hatt SA etter 5-6 uker så blir litt annerledes. Hadde en MA og medisinsk abort ved 10 uker. Fikk da godt med smertestillende som jeg tok sammen med Cytotec.
Ville prøvd å fått en UL. Eneste som kan gi deg ordentlig svar. Prøv å ring legevakten om du ikke vil vente til mandag eller hvis det tar seg opp.
Lykke til.
 
Jeg er 11+6 i dag og begynte å blø litt i går. Murring har kommet og gått siden i går. Blødningene er ikke kraftige, men jeg regner med det tar seg opp etterhvert.

Jeg har aldri hatt en SA før, så dette synes jeg er kjempe skremmende[emoji20] Også siden jeg er såpass langt på vei. Jeg hørte hjerteslag med doppler 9+2 og 9+3, men hørte aldri mer etter det, så tror rett og slett barnet døde i uke 9 en gang.

Jeg vet at noen blør uten at det er noe farlig, men jeg er ganske sikker på at dette ikke går veien.

Kan noen fortelle meg hvordan deres SA var? Har hørt noen si at det er som en mini fødsel.. Opplevde dere det slik? Var det slik at dere så når fosteret kom?

Beklager så mange spørsmål, men er oppriktig livredd for hva som venter meg[emoji22]
Hvordan gikk det egentlig med med deg?
 
Det lurer jeg også på? Jeg ville kommet meg til lege med ul for å bekrefte/avkrefte. Er det liv der, får man gjerne beskjed om å holde seg i ro ved blødninger og unngå fly. Og er det ikke liv, så sørg for å få med sterke smertestillende om de sender deg hjem igjen før aborten er fullført. Jeg har hatt SA i uke 11+0, og jeg var kommet nesten til utdrivningsstadiet med siste tvillingen (setefødsel i uke 21+5 med intakt forstervannssekk) før det gjorde like vondt, og da er det bare morfin som hjelper. Jeg fikk også se fosteret da jeg spontanaborterte. Merket at det kom noe ut da jeg satt på do og fikk fanget det opp i ene hånda. Lå oppi intakt fostervannssekk som en liten astronaut. Bildet har klistret seg fast til hornhinnen for alltid. Morkaken kom ut i små biter seks dager etterpå. Først da sluttet det å gjøre vondt.
 
Back
Topp