Ferie og bilstol?

mimma1

Glad i forumet
Noen som har vært i Tyrkia med barna? Vi skal dit i august, men får ikke leid sete til bil gjennom reiseselskapet, de mener at alle har barna på fanget. Hva gjorde dere? Hvordan bilstol hadde dere med om dere hadde det? Og var det utrolig tungvint?
 
Mente de at dere også skulle ha barnet på fanget?!
 
Mente de at dere også skulle ha barnet på fanget?!

Ja, dem mente det at vi skulle det, og at alle andre turister der gjorde det. Jeg syns det er merkelig.
Jeg kan jo ta med bilstol, men da må jo jeg kjøpe ny stol uten isofix [emoji50]
 
Ja, dem mente det at vi skulle det, og at alle andre turister der gjorde det. Jeg syns det er merkelig.
Jeg kan jo ta med bilstol, men da må jo jeg kjøpe ny stol uten isofix [emoji50]

Det er ikke bare bare å feste stoler uten isofix.. vi skal til Barcelona i sommer, men har leid hotel i gangavstand til det meste så vi slipper det styret med stol :)
 
Ja, dem mente det at vi skulle det, og at alle andre turister der gjorde det. Jeg syns det er merkelig.
Jeg kan jo ta med bilstol, men da må jo jeg kjøpe ny stol uten isofix [emoji50]
Det synes jeg faktisk er relativt drøyt av reiseselskapet! :eek:
 
Det er ikke bare bare å feste stoler uten isofix.. vi skal til Barcelona i sommer, men har leid hotel i gangavstand til det meste så vi slipper det styret med stol :)

Det fant jeg også ut, jeg trodde det var en selvfølge siden jeg bestilte privat bil jeg. [emoji15] dessverre må vi ha bil for det er en times kjøring fravflyplassen.
 
Det synes jeg faktisk er relativt drøyt av reiseselskapet! :eek:

Ja, jeg også, trodde det var en selvfølge når jeg bestilte privat bil jeg da [emoji15] vet ikke hva vi gjør, har prata med fler som har hatt dem på fanget, men jeg vil overhode ikke det, men ser ut til at jeg ikke har noe valg, når nesten ingen biler verken er med isofix eller belter overhode [emoji15]
 
Å feste stoler uten isofix er absolutt ikke noe problem, og det måtte du kjøpt før eller senere uansett, siden barnet skal sitte bakover til det er minst 4 år gammelt, og isofix bare varer til barnet veier 18kg.
Anbefaler deg å bli med gruppen "Bilstoler" på Facebook, der er de veldig kyndige hva bilstoler til reise angår.
Det beste er nemlig å ha med bilstolen inn på flyet så barnet kan sitte trygt hele reisen. Det finnes stoler som er godt egnet til det, og de er ikke dyre heller.
:)
 
Å feste stoler uten isofix er absolutt ikke noe problem, og det måtte du kjøpt før eller senere uansett, siden barnet skal sitte bakover til det er minst 4 år gammelt, og isofix bare varer til barnet veier 18kg.
Anbefaler deg å bli med gruppen "Bilstoler" på Facebook, der er de veldig kyndige hva bilstoler til reise angår.
Det beste er nemlig å ha med bilstolen inn på flyet så barnet kan sitte trygt hele reisen. Det finnes stoler som er godt egnet til det, og de er ikke dyre heller.
:)

Hu har ikke eget sete på flyet, så hu skal sitte i fanget mitt siden det er natt[emoji4] problemet er vel at det nesten ikke var belter i bilene i Tyrkia, så jeg tror ikke det er mulig å feste detvellers. Takk for tips, skal sjekke den siden [emoji4]
 
Å feste stoler uten isofix er absolutt ikke noe problem, og det måtte du kjøpt før eller senere uansett, siden barnet skal sitte bakover til det er minst 4 år gammelt, og isofix bare varer til barnet veier 18kg.
Anbefaler deg å bli med gruppen "Bilstoler" på Facebook, der er de veldig kyndige hva bilstoler til reise angår.
Det beste er nemlig å ha med bilstolen inn på flyet så barnet kan sitte trygt hele reisen. Det finnes stoler som er godt egnet til det, og de er ikke dyre heller.
:)

Vi har foresten sete uten izofix opptil 25(eller noe slikt) som vi har i andre bilen, men det er så stort at jeg får ikke med meg det [emoji15]
 
Mener å huske det var en del som sa de brukte bæresele som nødløsning på buss i syden.
 
Å feste stoler uten isofix er absolutt ikke noe problem, og det måtte du kjøpt før eller senere uansett, siden barnet skal sitte bakover til det er minst 4 år gammelt, og isofix bare varer til barnet veier 18kg.
Anbefaler deg å bli med gruppen "Bilstoler" på Facebook, der er de veldig kyndige hva bilstoler til reise angår.
Det beste er nemlig å ha med bilstolen inn på flyet så barnet kan sitte trygt hele reisen. Det finnes stoler som er godt egnet til det, og de er ikke dyre heller.
:)

Isofixen varer lengre enn 18 kg men da kun som fremovervendt samt med bilens egne seler. Da blir det isofit istede ettersom jeg har skjønt?
Å i gjennomsnittet veier barn rundt 17,3 kg ved 4 års alder så da går det jo helt fint ;)
 
På kortere turer i syden har vi brukt bæresele som nødløsning. Bilbelte på forelderen og så baby i bæresele utenpå bilbeltet.
 
Isofixen varer lengre enn 18 kg men da kun som fremovervendt samt med bilens egne seler. Da blir det isofit istede ettersom jeg har skjønt?
Å i gjennomsnittet veier barn rundt 17,3 kg ved 4 års alder så da går det jo helt fint ;)

Ja, det tror jeg stemmer :) men vi må nok ha en ny siden hun er veldig stor [emoji4] vi har et vi evt kan bruke en stund da i bil nr 2 [emoji4]
 
På kortere turer i syden har vi brukt bæresele som nødløsning. Bilbelte på forelderen og så baby i bæresele utenpå bilbeltet.

Ja, vi må kanskje ty til en slik løsning. Selv om jeg syns selskapet kunne har bilstoler.
 
Isofixen varer lengre enn 18 kg men da kun som fremovervendt samt med bilens egne seler. Da blir det isofit istede ettersom jeg har skjønt?
Å i gjennomsnittet veier barn rundt 17,3 kg ved 4 års alder så da går det jo helt fint ;)

Isofix fremover er bare for å holde setet på plass når barnet ikke sitter i det. :)

De fleste barn kan sitte bakovervendt til de er minst 6 år, og bør det også. Det er 500% (!) tryggere, og det finnes seter barnet kan bruke fra babysetet er utvokst og ut bakoverperioden, som passer i så og si alle biler og til så og si alle barn, så der finnes det ingen unnskyldninger. ;)
 
På kortere turer i syden har vi brukt bæresele som nødløsning. Bilbelte på forelderen og så baby i bæresele utenpå bilbeltet.

Det er noe av det verste du kan gjøre, for da fungerer barnet som airbag for forelderen, og nakken til barnet kommer til å knekke med så og si 100% sikkerhet.
Kan man ikke sikre barnet riktig (med bakovervendt godkjent stol) får man la være å reise.
Ingen ferie er verdt å drepe barnet sitt for.
Herregud for noen tilstander...
 
Isofix fremover er bare for å holde setet på plass når barnet ikke sitter i det. :)

De fleste barn kan sitte bakovervendt til de er minst 6 år, og bør det også. Det er 500% (!) tryggere, og det finnes seter barnet kan bruke fra babysetet er utvokst og ut bakoverperioden, som passer i så og si alle biler og til så og si alle barn, så der finnes det ingen unnskyldninger. ;)

Har aldri sett en 1 klassing sitte bakovervendt i bil.. 4 år er vell anbefalingen. Da har vekt i forhold til kropp utjevnet seg.
 
Det er noe av det verste du kan gjøre, for da fungerer barnet som airbag for forelderen, og nakken til barnet kommer til å knekke med så og si 100% sikkerhet.
Kan man ikke sikre barnet riktig (med bakovervendt godkjent stol) får man la være å reise.
Ingen ferie er verdt å drepe barnet sitt for.
Herregud for noen tilstander...

Herregud.. mammapolitiet på patrulje i dag? Alle gjør vell hva dem kan for barnet sitt. Vet om flere som bruker bæresele. Man trenger ikke hogge huet av dem av den grunn. Kanskje dem ikke er klare over konsekvensen av det. Når man er på tur må man klare seg med litt mindre til tider. Sånn er virkeligheten. Tenk deg en familie med 4 barn da. Går ikke Ann å ta med 4 seter og 4 isofix osv. Man må se realiteten også :)
 
Back
Topp