Liggestilling

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Er det sånn at vi skal unngå å ligge på ryggen nå? Ligger jo på ryggen på sofaen...
Og noen ganger i løpet av natta ligger jeg også på ryggen, selvom jeg ligger mest på sidene.

Er det noen spesiell regel på dette? *førstegangsgravid*

Det er pga vene cava kan gå i klem, du vil merke dette når det blir klemt og da vil du automatisk snu deg eller legge deg på siden :) For det er ubehagelig :)

Takk for svar! [emoji5] Da skal jeg ikke bekymre meg. Kroppen sier ifra selv [emoji1360]

Det er gjerne når man blir litt større og det blir mer vekt på nerva :) og tro meg,man kjenner virkelig når det er på tide å snu seg! Jeg slet med det den siste tiden hos fysio med frøkna og hos jm da hun brukte litt ekstra tid på å finne hjertelyd. Min opplevelse var at jeg ble svimmel, kaldsvettet, og ble spyklar.

Nyt å kunne ligge på ryggen så lenge du kan :) som de andre sier vil du merke når det ikke går lengre :)

Godt å høre. Bare det å ikke ligge på magen lenger er uvant for meg.
Man blir litt begrenset i valgmulighetene ja. Har nok likevel vært heldig jeg, sist lå jeg helt greit på magen og til uke 22/23 hvertfall. Ikke noe problem med det til nå heller (18 uker i morgen)

Har ingen problem med å ligge på ryggen enda. Men som sagt ovenfor. Du merker når det ikke er godt å ligge slik lenger:)

Bra spørsmål, og bra det kom svar! Har lurt på det samme [emoji5]

Nå har jeg nytt spørsmål [emoji28]
Klarer ikke ligge på ryggen lenger om natta.
Men blir også så sliten og øm i skuldrene og hoftene av å ligge på sidene.
Har pleid å ligge i "stabilt sideleie", men når jeg gjør det føler jeg at jeg moser den nederste babyen. Og i går kveld kjente jeg den nederste bevege seg masse da jeg lå sånn (så jeg la meg på siden likevel).
Er det fare for babyene når man ligger delvis på magen?
Noen tips for å være komfortabel når man ligger på sidene?

I sengen hjemme klare jeg ikke ligge på rygg... beina sovner og rommet spunner.. men har elendig overmadrass så tror det er derfor. Så må nok invistere i en ny snart!

Nå har jeg nytt spørsmål [emoji28]
Klarer ikke ligge på ryggen lenger om natta.
Men blir også så sliten og øm i skuldrene og hoftene av å ligge på sidene.
Har pleid å ligge i "stabilt sideleie", men når jeg gjør det føler jeg at jeg moser den nederste babyen. Og i går kveld kjente jeg den nederste bevege seg masse da jeg lå sånn (så jeg la meg på siden likevel).
Er det fare for babyene når man ligger delvis på magen?
Noen tips for å være komfortabel når man ligger på sidene?
Tror ikke du kan skade babyene ved å ligge i stabilt sideleie, det er du som får det ubehagelig/vondt først. Men er førstegangs selv, så skal ikke skryte på meg for mye kunnskap [emoji23].

Jeg har kjøpt meg en bb hug me gravidpute. Dyrt, men veldig behagelig, merker godt at den støtter opp kroppen, spesielt beina og hoftene! Magen er litt liten enda til at jeg klarer å få puten skikkelig under, men det kommer seg nok.[emoji12] Liker at en kan stramme/slakke puten, det hjelper meg mye mtp vond nakke. Har funnet ut at det beste for meg er å ikke bruke den som hodepute helt ennå, men til resten av kroppen er den fantastisk. [emoji4]

Anbefaler BB Hug Me om du ikke har prøvd den! Da kan du også ligge på magen :) Jeg sover utelukkende med den nå.

Back
Topp