Når vi begge er syk

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Jeg har nå vært syk i 1 uke (feber, vondt i kroppen, slapp osv) og i går slo det inn på lillegutt også.
Har hatt overnatting av en veninne forrige uke så fikk en del hjelp med han og i helgen var pappan hjemme.
Men nå som det er ny uke, jeg er helt alene og han krever litt ekstra kjenner jeg at det er utrolig tungt. Så vidt jeg klarer å løfte han..

Så da lurer jeg på om noen vet om far kan ta "sykt barn fri" fra jobben selv om jeg er hjemme i perm? Eventuelt om dette er lønnet eller ulønnet?
Har spurt han og han var ikke interessert i å ta fri så lurer på om det er fordi det ikke er betalt.

Ja, klart han kan ta sykt barn-dager når ikke du klaree å ta deg av barnet! :) evt syk barnepass går vel under samme. God bedring!

Ja, klart han kan ta sykt barn-dager når ikke du klaree å ta deg av barnet! :) evt syk barnepass går vel under samme. God bedring!
Tusen takk for svar! Da skal jeg ta en prat med han i dag så han kan være hjemme en dag eller to. Jeg reiser til Nord-Norge alene med mini på torsdag så hadde vært fint å være mest mulig opplagt til det :)

Tusen takk for svar! Da skal jeg ta en prat med han i dag så han kan være hjemme en dag eller to. Jeg reiser til Nord-Norge alene med mini på torsdag så hadde vært fint å være mest mulig opplagt til det :)

Ja får håpe du er bedre til da. :) Får prøve å sove mye om du har mulighet nå :)

Håper det orden seg med fri!
God bedring til dere begge to :)

Du kan også gå til legen å få en sykmelding, som du ville gjort om du var ute i jobb. Da vil mannen din automatisk ta over permisjonen din.

Men åsså. Det gjør man bare om det er strengt nødvendig... for er jo tiltak det også [emoji23]

Ja, det kan han, eller syk barnepasser [emoji846] Han kan være hjemme om du er syk eller barnet er sykt [emoji846]

Back
Topp