Strekkmerker

2barn+1påvei

Blir kjent med forumet
de to tidligere svangerskap brukte jeg Weleda sin svangerskapsolje. Fikk ingen strekkmerker.
Nå har jeg brukt bio oil og har allerede fått merker på magen som klør helt vanvittig !!

Hva bruker dere og hvilke erfaringer har dere?

Æ trur på all forskning å den tilsi at man kan ikke smør på nå for å forhindre. Man kan smør for å lindre kløe/svie. Men æ føle d e bingo på hvem som får. Æ drit i de æ har. Fikk fylt låran når æ va 12år. Å fikk noen få på magen 10 daga før æ født første. Gikk opp lite i vekt å hadd ikke stor mage. Etter fødsel ble brystan fylt. Men åran som gikk etter fødsel har æ vært enormt stor å fikk da dekt magen å. Så æ e et eneste stort strekkmerke fra brystan å ned te knær'n.
Æ leve med de som om de ikke fins. Drit i de. De e ikke rød nå mer.

Sist smurte jeg jevnt og trutt, mest pga kløe og stramt skinn, sprakk som bare det på slutten. Er nok kun gener og flaks/uflaks som gjør at du får strekkmerker eller ikke dessverre :-)

Signerer der over her. Jeg har noen små strekkmerker på sideflesket fra rask vektoppgang i tenårene. Utenom dette har jeg ingenting. Fikk ikke noen merker i forrige svangerskap, og var ikke spesielt konsekvent med å smøre meg, kun dersom det klødde, da gikk det i spenol eller babyolje [emoji56]
Spent på hvordan det går denne gangen, trenger jo ikke være heldig to ganger på rad. ..

Vil bare klappe litt for deg! Bra! Blir så glad over å lese sånt [emoji4]
[emoji122][emoji122][emoji122]

Når du som tynn 12åring får lår dekt av de pga genan mine så lære man fort å lev me de. Mora mi har ingen. Dattra mi fikk som mæ i tennåran. Hu æ drit i de å går i bikini om hu føle for det. 18år e hu.
E veldig gla vi klare å tenk sånn. Har ikke go selvtillitt i det heletatt men e andre ting en strekkmerkan som gjør det iallefall.

Jeg var også tynn som en strek i tenårene og fikk hoftene full av strekkmerker, og noen på knærne av alle steder! [emoji849] som svær høygravid fikk jeg ikke et eneste strekkmerke [emoji23] såååå, min konklusjon er at det er hormoner og bingo [emoji39] Men jeg smører meg med fuktighetskrem fra Rituals nå, mest pga kløe, men håper at det har effekt mot strekkmerker også.

Søsteren min er forresten veldig slank og hun fikk ingen strekkmerker på magen, men noen store på rumpa. Så de dukker ikke nødvendigvis opp der huden strekkes mest, i vår familie. Virker helt random [emoji848]

Det er lærhuden som sprekker. Vistnok bare tull med dyre kremer som skal forhindre strekkmerker. Men smøring, kombinert med omega-3 kan ha en effekt. Men siden strekkmerker man får under graviditet (og puberteten), er styrt av hormoner er det dessverre ikke mye man kan gjøre med det.

Hele magen min sprakk opp da jeg var gravid med første. Dype groper, men de lysner heldigvis med tiden, og blir mindre synlig.

de to tidligere svangerskap brukte jeg Weleda sin svangerskapsolje. Fikk ingen strekkmerker.
Nå har jeg brukt bio oil og har allerede fått merker på magen som klør helt vanvittig !!

Hva bruker dere og hvilke erfaringer har dere?
Jeg brukte den oljen også første gang, men fikk strekkmerker, men nå tror jeg også at det er arvelig og kommer an på hva slags hud man har. Har man vært gravid før og ikke fått noe, vil jeg også tro at det er lettere å få det ved neste svangerskap, da huden allerede er strekt til maks og man kan jo få en større mage også, som setter sprekker :)

Jeg brukte den oljen også første gang, men fikk strekkmerker, men nå tror jeg også at det er arvelig og kommer an på hva slags hud man har. Har man vært gravid før og ikke fått noe, vil jeg også tro at det er lettere å få det ved neste svangerskap, da huden allerede er strekt til maks og man kan jo få en større mage også, som setter sprekker :)

Ånei, ikke si det da! [emoji39][emoji28]

Back
Topp