Flat mage... bekymret

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Våknet plutselig til at magen min var helt flat igjen i dag. Har liksom hatt en tydelig bump de siste to ukene, og var oppblåst før den tiden. Er 14+6 i dag og hørte hjertelyd senest på søndag (hører Max 1 gang i uken). De andre symptomene har og begynt å avta. Hadde veldig vondt i magen for et par dager siden, men ingen blødninger.

Er dette normalt? Bekymrer jeg meg uten grunn?

Våknet plutselig til at magen min var helt flat igjen i dag. Har liksom hatt en tydelig bump de siste to ukene, og var oppblåst før den tiden. Er 14+6 i dag og hørte hjertelyd senest på søndag (hører Max 1 gang i uken). De andre symptomene har og begynt å avta. Hadde veldig vondt i magen for et par dager siden, men ingen blødninger.

Magen man har pr nå er vel mest luft, og ikke så veldig mye baby++ såvidt jeg har forstått. Størrelsen kan jo derfor variere fra dag til dag. Min er ganske stor og hard på kvelden, men har ingen problem med å skjule graviditeten på dagtid. Jeg er akkurat 14 uker idag.

Mine symptomer er også så og si borte. Har noen stikkinger/murringer i lysken/magen innimellom, litt ømme pupper men ellers er formen fin-fin. Jeg forsøker i alle fall å puste ut, var på TUL i uke 12 å da var alt i skjønneste orden :)

Ettersom livmora vokser så passerer den også de andre organene og da varierer det også hvor det buler. Ligger "livmorkulen" rett oppå tarmen når du har avføring eller luft der inne så vil magen bule mer. Og etterhvert som den vokser "over" organene og de flytter på seg og skvises unna så vil det variere litt til man kommer opp i en viss str. Hadde selv en ganske høy liten bul når jeg lå på rygg da jeg var rundt 10 uker, men så forsvant den igjen og nå som jeg er 13+4 så er den på vei tilbake. Akkurat som om den ligger dypere i magen fordi den nå er større og tyngre og sikkert moser den stakkars tarmen mer..

Back
Topp