Få bedre sugetak?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg tror ikke vi har det optimale sugetaket her. Jeg føler at babyen ikke gaper nok. Hun nekter å gape høyere om jeg vinkler brystet mot nesen hennes. Det er noen ganger vondt de første sekundene, så går det over. Men av og til får jeg en brennende følelse i brystet etter amming, selv om det ikke var vondt å amme. Da svir det om jeg kommer borti også, og brystknoppen kan bli hvit.
Vi har gått på medisin mot trøske i litt over en uke nå. Er det trøske som gir smerter enda? Av og til virker det som at babyen mister grepet om puppen og. Det kommer en lyd som om vakuumet går i et brøkdels sekund. ÄHun suger veldig hardt, men det virker ikke som om hun klarer å holde på puppen for lenge i gangen. Jeg har ikke mulighet til å få hjelp fra ammehjelpen til å se på at vi ammer, og jeg kommer meg ikke til helsestasjonen før på mandag.

Jeg føler at dette er litt vag beskrivelse av problemet, men kanskje noen forstår likevel?

Det kan fortsatt være trøske. Ellers hjelp det mye her å bytte ammestilling mye, ammer i tvillingstilling, stående, gående, sittende etc. Jeg fikk god hjelp av ammehjelper + ammepoliklinikken til sugetak. Oh, ja, det ligger en fin video på YouTube om god stilling sol hjalp oss mye.

https://youtu.be/wn-AxyO6Mzw

Kan det være tungebåndet? Ville tatt det opp med dem på helsestasjonen og se om de kan hjelpe. Evt kontakte Ammehjelpen igjen.

Kan det være tungebåndet? Ville tatt det opp med dem på helsestasjonen og se om de kan hjelpe. Evt kontakte Ammehjelpen igjen.

Jeg har tatt det opp, men det blir ikke sjekket likevel! Helsesøster mener at sykehuset jeg fødte på er så gode på sånt at de ville ha fanget det opp med en gang om tungebåndet var et problem :confused:

Jeg har tatt det opp, men det blir ikke sjekket likevel! Helsesøster mener at sykehuset jeg fødte på er så gode på sånt at de ville ha fanget det opp med en gang om tungebåndet var et problem :confused:
:o jaha! Det var merkelig. Be legekontoret om hjelp?

Legen virker ikke så kompetent egentlig. Er det mulig å kontakte sykehuset direkte tro?
Ville gjort det, eller prøvd på helsestasjonen. Er dessverre mange leger som mener at alt går over eller de vokser det av seg...men hvis magefølelsen din sier noe annet er det verd å ta opp en ekstra gang. Snakker av erfaring her, ikke mtp tungebånd, men andre ting.

Har du blitt utredet for Raynauds fenomen?
Har du prøvd hamburgergrepet, og evt. å stryke brystet nedover nesen hennes helt til under haken også opp igjen, og på en måte "hekte" puppen inn når hun gaper som høyest?
(Vanskelig å forklare.)
Ammehjelpen har mange lokale ammehjelpere, du har ingen i nærheten av deg? :/

Har du prøvd hamburgergrepet, og evt. å stryke brystet nedover nesen hennes helt til under haken også opp igjen, og på en måte "hekte" puppen inn når hun gaper som høyest?
(Vanskelig å forklare.)

Jeg har tenkt på Raynauds fenomen, men burde jeg ikke hatt dette problemet sist gang og da?
Jeg tror jeg skjønner hva du mener, jeg kan prøve det. Enn så lenge går hodet fra side til side, men sjeldent oppover.
Jeg vet ikke om vi har ammehjelpere her, bor ute på landet i ei lita bygd. Har vurdert å kontakte ammepoliklinikken på sykehuset, men det er 1 1/2 time unna. Jeg kjører ikke og det går ikke busser herfra så det er en kabal når det kommer til skyss.

(Vanskelig å forklare.)

Dette trikset fungerer! Hun åpner munnen mer nå, i riktig retning. Ikke mye, og vi har en vei å gå enda, men det er en bedring :D

Back
Topp